{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

Ungdomshuset {{forumTopicSubject}}

Det er 10 år siden at Ungdomhuset blev revet ned.

Det fejres ved en demostration som går til Jagtvej 69.

Det lader til at disse uduelige mennesker endnu engang er ude på at lave ballade og skabe uro, og smadre alt på deres vej!

Jeg ønsker alt dårligt for disse ballademagere fremover. smiley smiley smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ungdomshuset
  • #1   1. mar 2017 Nå nå, grunden har ligget tom i årevis, hvorfor skulle de dog smides ud?

• #2   1. mar 2017 Fordi det var een stor svinesti indvendigt. En rotterede.

• #3   1. mar 2017 Det der undrer mig er at de unge mennesker der nu demonstrer var børn dengang det skete, mon ikke det er fordi de vil have lidt tumulter og ballade igang.
    Troede egentlig at det var forbudt med elefanthuer eller andet der dækker ansigtet.

Vores politi er lidt for hensynsfuld, når det går over i at smide med sten og kaste med brandbomber så burde det kunne stoppes med gummi kugler og vand kanoner, for man kan jo ligefrem se på reportagen at de unge der laver udfald mod politiet nyder at der sker noget.

• #5   1. mar 2017 Der er muligvis ikke mange af de 'gamle' stadig, men nye som kun ønsker ballade og at bekrige politiet.

• #6   1. mar 2017 jeg kan desværre ikke få linket til at virke, men jeg har det som dig Chris, politiet er på arbejde og skal finde sig i at blive hånet .
    Jeg håber at den dag hvor demonstranterne har brug for hjælp fra politiet at de skammer sig.

• #8   2. mar 2017 Husk der omtales også fredelige demonstranter, og disse kom også i ungdomshuset.
    Men vold tar jeg også afstand fra.
    Men forstår dog godt frustrationen, når huset blev lukket for at se en tom meningsløs grund.
    Det var et stort tab og mistilliden voksede og så går de amok.
    Ikke ok imo.
    Om der er rod og nydeligt skal vi ikke bestemme. De unge trives med det.

• #10   2. mar 2017 Mener du at hærværk er vejen frem når man ikke gider dialogen?

• #12   2. mar 2017 Det var jo ikke kun nr 69 der blev raseret, det var store dele af hele Jagtvej og omegn, det lignede næsten nutidens Syrien, det vil jeg aldrig glemme, så det IRL, da jeg tilfældigvis skulle videre ud af byen mod Østerbro.

Jeg mangler ord for disse "demonstrationer", det er ikke noget jeg får sympati for, tværtimod og straffen må mindst være 2000 timers samfundstjeneste, det ville de have rigtig godt af sådan nogle møgforkælede møgunger smiley smiley smiley

• #13   2. mar 2017 ja og straffen skal starte med at rydde op i det rod de selv har lavet, og så skal der stå en med en lang hestepisk og klaske dem i røven hvis de dovner den. Vand og brød er det eneste service de får.

Det var så drømmen.

realitet er at alle ødelæggelser ikke får konsekvens det er så noget butiks ejere må håndtere med resultat af højere forsikrings policer. Forsikringer er allerede delt op i områder og hvor man betaler mere i visse områder fordi risikoen er større.

Det er vild urimeligt at der ikke er en konsekvens, samt at de havde elefant huer på som ifølge maskerings loven ikke er tilladt. Men blev den håndhævet ?- nix, tøserne hos politiet ragede lidt i "vandet" og tog lidt her og der.

Alle med huer skal anholdes for at fastslå deres identitet og sammenstilles med video optagelser fra stedet så de kan stilles til regnskab. Går man ind i en bank med styrthjelm så kommer man ikke ret mange skridt, og man er ikke voldelig men bare ikke observant til gældende regel, men er man ung aktivist så må man gerne - underligt.

• #14   2. mar 2017 Nogen nem opgave, det er det langt fra, men de må finde en løsning, hvorfor sætter de ikke militæret ind, hvis ikke de har mandskab til de møgunger, det kunne vel ikke være så svært eller skyde dem ned med vandkanoner, du bliver ikke så hurtig, hvis du fryser, så kunne de vel nå at få en del.

Det handler jo ikke om demonstration på fredlig vis, nej det handler om vold og ødelæggelser, det er uhørt.

• #15   2. mar 2017 ja isvand næsten på 0 punktet. smiley

• #16   2. mar 2017 Det viser jo også hvilket had de unge brænder inde med. Hvor kommer det fra?
    Jeg er enig med mere konsekvens.
    Men dialog, lærepladser og arbejde og mindre ulighed kan også gøre meget for optrapning af vold.
    Konflikthåndteringen blev til krig.
    Helt uhørt at fredelige civile forretninger blir gjort til søndebukke.
    Men igen hvor kommer alt det had fra.
    Sjældent af ingenting. Fra borgere med et sundt og godt liv.
    Der er ikke engang nogen der sulter herhjemme?

• #17   2. mar 2017 Kirstine, de ved det ikke selv. Jeg kender ingen intelligente unge, der kunne finde på sådan noget, de er aldeles afstumpede og helt uden for pædagogisk rækkevidde.

De skal i samfundstjeneste og så kan de tænker over, hvorfor de er det, og jeg er lige ved at tro, det kunne være den bedste straf, for konsekvenser skal der være, de er gamle nok til at begå vold og ødelæggelser, så er de også gamle nok til samfundstjenester.

Jeg kommer til at tænke på Skoleskibet Fulton, han havde den rette forståelse for god opdragelse, han er desværre død, men noget lignende burde tages op.

• #18   2. mar 2017 Kirstine

Hadet kommer fra en elendig opvækst hvor ingen tager sig af børnene, forældre har travlt med sig selv og børnene skubbes ud på et sidesport til selv at finde grænser og børn kender ikke grænser hvis de ikke er fastlagt hjemme fra. Samfundet har også sin del af ansvaret ved ikke at være konsekvent og en over nallerne ved første fejl. Nu har jeg ikke børn men har dog undervist børn som er så kloge at de anses som dumme i folkeskoen - dvs. de keder sig.

I de sidste 15 år har jeg i samarbejde med en aktør nogle hold på 6, 2 gange om ugen hvor jeg It udfordre dem - for det som de mangler i folkeskolen, de unge laver deres lektier i skolen uden hjælp og så keder dig sig resten af dagen fordi ingen har opdaget de er stærk begavede.

Jeg elsker de dage også når der laves netparty op til en weekend med forskellige udfordringer som at lave et program på tid som udføre en funktion.

Jeg fatter ikke folkeskolen i dag hvor elever bare er en masse og der tages ikke hensyn til at nogle er understimuleret.

• #19   2. mar 2017 Jeg synes også, det er synd for de børn, men de skal vide, at der er konsekvenser ved alt og ved, at der ikke er konsekvenser, så fortsætter det bare.

Vores samfund har udviklet sig på en sådan måde, at der faktisk ikke er plads til børn, børn fødes til at være små voksne, de skal gøre og se ud, som voksne og de skal være med til det hele, tænk, der er noget, der hedder børnechampagne, det hedder ikke mere saftevand, måske et banalt eksempel og så alligevel ikke, se på de små piger, de er klædt ud som voksne, hvordan kan man lige lege rigtigt i en stram nederdel ??

Der er slet ikke tid til at sætte grænser for børn, for vi sætter jo ikke grænser for "voksne" vel, nææh, de er blevet "tabt", børn er bare statussymboler og skal ikke mangle noget materielt, de mangler kun opdragelse, kærlighed og nærvær, det er bare mere end sørgeligt.

Så til de møgforkælede møgunger, skulle der sendes en MEGA STOR REGNING til forældrene, der lige glemte at sætte grænser for deres børn.

• #20   2. mar 2017
    Det gør mig så ked af det at disse unge mennesker skal fornøje sig med at lave hærværk, de skal stoppes men ikke med en løftet pegefinger og et fy skam dig.

Nej når der anmeldes en demonstration, så træk hær, civilforsvar og politi til stedet, hav de skræmme våben på plads som er godkendt som forsvar og BRUG dem, Det skal kunne føles når man går over gevind, og smider sten efter ordens magten,
    Der skal genoprettes en naturlig respekt over for myndighederne, der er absolut ingen som det er nu.
    Der skal være en konsekvens når man opfører sig så utilpasset som det skete i går.

• #21   2. mar 2017 jetset

//citat

Så til de møgforkælede møgunger, skulle der sendes en MEGA STOR REGNING til forældrene, der lige glemte at sætte grænser for deres børn.
    // citat slut

JA sikke en demo det kunne blive på hjemmefronten. smiley

• #22   2. mar 2017 Karriere forældre er ikke egnet som forældre. Jagtvej 69 for 10 år siden, var der mange børn fra Rungsted og Omegn, det eneste de ikke havde prøvet var at smadre en hel bydel, sørgeligt smiley smiley smiley

• #23   2. mar 2017 jo men du må indse de gjorde det godt - ikke noget halv her men total... smiley

• #24   2. mar 2017 Ja jetset, mange var fra nordsjælland.

• #25   2. mar 2017 Hæ hæ...

Jeg morer mig lidt, for det var fandens godt tv, og NEWS´ aften og nat var reddet, og så var det gratis, gadefejerne skulle jo alligevel på arbejde, og bankernes ruder bliver i forvejen smadret konstant på Nørrebrogade. Bare spørg Jyske bank på hjørnet af Hillerødgade og Nørrebrogade, de har fået smadret deres ruder 4 gange i år. - Og hvem gør så det?

• #26   3. mar 2017 Med henvisning til #8

Jo, kommunen m.m havde og skulle ha' lov til at bestemme om forholdene i det tidligere Ungdomshus var acceptable.
    Der bor altså andre mennesker rundt om!

Indvendigt var det meste revet ned, der var fyldt med rotter og møgbeskidt, skidt overalt. Een stor brandfælle hvor intet var gjort for at opfylde brandvedtægterne. Der var kasteskyts af forskellige former. Der blev oplært i hvordan man udførte gadekampe og hvordan man skulle slås mod politiet. Salg og køb af stoffer. m.m.

Havde de ikke misligeholdt alt, ville de stadig ha' haft Ungdomshuset. DE er selv skyldige.

• #27   3. mar 2017
    #26.

Det er da ualmindeligt autoritært og fascistisk at lukke et lærested for oprørske elementer, hvad er det da for noget, Danmark er jo ved at udvikle sig til et rent forbudsland.
    Og se nu de stakkels unger på Nørrebro, der var ikke sørget for at der var kasteskyts nok til alle, koben, brosten og andre varianter var ikke tilgængeligt, Vi bliver nødt til at stramme hjelmen før næste demonstration, vi må ikke svigte vores unge mennesker. smiley

(Ironi er en god ting,) smiley

• #28   3. mar 2017 ja man burde udlevere en trillebør til små brosten smiley

• #29   3. mar 2017 Der er blevet opfordret til at møde op til fest kl. 20 i aften på grunden Jagtvej 69.

Desuden står der at politiet skal holde sig et stenkast væk fra stedet!

Disse unge udforderer og opsøger jo selv problemerne. smiley

• #30   3. mar 2017 Jeg ville nok opholde mig mere end en stenkast væk.

• #31   3. mar 2017 Ja jeg blir squ hjemme i aften!

• #32   3. mar 2017 Ang. Rottereden, så kom der også en del seriøse musikere i huset. Dem kendte jeg personligt. De er ikke blevet spist af rotter endnu.

• #34   3. mar 2017 Ja der er ikke noget at sige til at ungerne ikke har respekt for politiet, God opførsel starter med en grundlæggende opdragelse hjemmefra. Og når forældrene undskylder alt hvad deres børn gør, er der jo sådan set ingen grænser, især ikke når ma er i en stor gruppe,
    Det er ikke til at forstå at forældre kan undskylde sig med at det er politiets skyld at der opstod optøjer, det er da også forfærdeligt at man prøver at indskrænke ungernes udfoldelses muligheder.
    Vi må sende dem til psykolog hvor de kan sidde i rundkreds og få gruppe terapi. smiley smiley smiley

• #35   3. mar 2017 En forældre har lige været i tv, henne fra Jagtvej for at fortælle at hvis der bliver noget ballade idag, så er det ikke de unges skyld.
    Hvis politiet møder op og har hollænder vogne med, så er det dem som starter balladen.
    Men det er da ikke de unge eller deres forældre der skal diktere hvad politiet må eller ikke må/skal. ?!

• #36   3. mar 2017 Nej det er det ikke Chris, men man skulle sådan set prøve at ignorere dem og så se hvad der sker, Så kunne det være at de omkring boende ville forlange at der blev taget en beslutning om at der skal gøres noget.

ham den der forældre var da ikke for klog at se og høre på. og så truer de ligefrem politiet. Skørt.

• #37   3. mar 2017 I glemmer en ting omkring ungdomshuset, det var faktisk i det hus, (folkets hus) i 1910 at kvindernes internationale kampdag blev grundlagt af Clara Zetkin, ja, Rosa Luxemburg var der også. - Hvad man end mener om den kampdag, bliver den i dag fejret over hele verdenen.

Ungerne skulle være smidt ud, og huset fredet!!!
    Et ligegyldigt hus ved Stefansgade, et stenkast fra ungdomshuset, for at blive i jargonen, "Zøllnerhus" er fredet, fordi det er et af de første huse der er lavet i jernbeton.....?

• #38   4. mar 2017 Ja jeg savner stadig slagteren derinde smiley

• Henrik J
    Henrik J Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Svar: 17
    #39   5. mar 2017 I må jo ikke dømme disse stakkels ungdoms terrorister så risikerer SF jo at miste nye folketings medlemmer smiley
    Film de unge der begår disse gerninger hæng dem ud på sociale medier så skal der nok være nogen som identificerer dem, og så skal de bare betale den regning de har lavet for de fleste for vel noget su bistand osv som kan trækkes 100 % indtil de har afdraget deres gæld til samfundet.
    Som tideligere nævnt i tråden vandkanoner og gummikugler,når forældrene påtrods af at vi andre hjælper dem med at financere deres afkom stadig ikke kan styre deres afkom må politiet træde til ,det er vel stadig derfor borgerne i landet betaler politiets løn selvom politiets manglende indsats godt kunne tyde på de er financeret af disse ungdoms terrorister ?

• #40   5. mar 2017 Og hvordan identificerer man nogen med elefanthue hvor det kun er øjnene der er synlige?

• Henrik J
    Henrik J Tilmeldt:
    jul 2013

#41   5. mar 2017 Der findes flere ansigts genkendelses systemer og endnu flere under udvikling, og med alle de millioner politikerne fyrede af på fotovogne for at fælde almindelige danskere på vej eller hjem fra arbejde så kunne de jo have brugt en del af budgettet på et ansigts genkendelses system ,og så kombineret det sammen med de droner som de i forvejen bruger,men der er nok for lidt penge og hente hos disse ungdoms terrosrister i forhold to hr og fru jensen på vej til og fra arbejde ?

Men det kræver at deres ansigter er registreret men det burde være en let opgave da dem som begår disse gerninger muligvis har et almindeligt liv uden elefant hue ?

• #42   5. mar 2017 De genkendelses systemer kan ikke med sikkerhed genkende udelukkende på øjne, for så skal den så tæt på som 10 cm og så ville jeg nok bruge battet til at klaske den ned.

<de systemer der er i dag bruger hele ansigtet som #REF punkt og på ingen måde kun bruge øjne.

• Henrik J
    Henrik J Tilmeldt:
    jul 2013

#43   5. mar 2017 Næsens str og position i forhold til øjnene bliver sjældent sløret helt af en elefant hue det kræver en fastelavns maske eller lignende af fast opbygning,og som jeg skrev tidligere så kræver det også et ansigt register og da der hverken er tale om 1/4 eller halvdel af landets befolkning men et fåtal der har ladet sig inspirere af isis og lignende så er indsnævrer det antallet kraftigt som et sådan system skal kunne arbejde sig igennem,det burde ikke være umuligt,jeg er selv drone entusiast og ved hvilken billede kvalitet jeg kan opnå med de 5 kameraer min store drone har monteret,så 10 m er nok ikke helt retvisende med avanceret udstyr som det offentlige har råd til,jeg er en fattig voksenlærling og jeg kan læse din nrplade på bilen fra den dobbelte højde af hvad der max er tilladt og flyve med som er 100 m,men bare rolig jeg benytter kun mit udstyr til fredelige natur optagelser hvor der ikke er andre mennesker tilstede,men det amerikanske forsvar lavede en ny prototype kamera sidste år som så vidt jeg husker består af 600000 mikrokameraer sammensat til et kamera som intet problem har med at filme et støre område i et billede og samtidig have så uhyggelig høj opløsning at de stadig kan fokusere på din øjenfarve fra over 1 km højde.

• #44   5. mar 2017 Og når de så er blevet genkendt, kan de bare sende regningen til deres forældre, det må være ret så rimeligt smiley smiley smiley

Kommentér på:
Ungdomshuset

Annonce