683 visninger
|
Oprettet:
Ungdomshuset {{forumTopicSubject}}
Det er 10 år siden at Ungdomhuset blev revet ned.
Det fejres ved en demostration som går til Jagtvej 69.
Det lader til at disse uduelige mennesker endnu engang er ude på at lave ballade og skabe uro, og smadre alt på deres vej!
Jeg ønsker alt dårligt for disse ballademagere fremover.
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 83 Emner: 365 Svar: 3.554
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
Troede egentlig at det var forbudt med elefanthuer eller andet der dækker ansigtet.
Vores politi er lidt for hensynsfuld, når det går over i at smide med sten og kaste med brandbomber så burde det kunne stoppes med gummi kugler og vand kanoner, for man kan jo ligefrem se på reportagen at de unge der laver udfald mod politiet nyder at der sker noget.
dec 2014
Jeg håber intet sker med politiet.
dec 2014
jan 2015
Jeg håber at den dag hvor demonstranterne har brug for hjælp fra politiet at de skammer sig.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 237 Emner: 882 Svar: 8.576
dec 2014
Men vold tar jeg også afstand fra.
Men forstår dog godt frustrationen, når huset blev lukket for at se en tom meningsløs grund.
Det var et stort tab og mistilliden voksede og så går de amok.
Ikke ok imo.
Om der er rod og nydeligt skal vi ikke bestemme. De unge trives med det.
dec 2014
Blogger
Følger: 14 Følgere: 255 Emner: 267 Svar: 9.834
Jeg mangler ord for disse "demonstrationer", det er ikke noget jeg får sympati for, tværtimod og straffen må mindst være 2000 timers samfundstjeneste, det ville de have rigtig godt af sådan nogle møgforkælede møgunger
dec 2014
Det var så drømmen.
realitet er at alle ødelæggelser ikke får konsekvens det er så noget butiks ejere må håndtere med resultat af højere forsikrings policer. Forsikringer er allerede delt op i områder og hvor man betaler mere i visse områder fordi risikoen er større.
Det er vild urimeligt at der ikke er en konsekvens, samt at de havde elefant huer på som ifølge maskerings loven ikke er tilladt. Men blev den håndhævet ?- nix, tøserne hos politiet ragede lidt i "vandet" og tog lidt her og der.
Alle med huer skal anholdes for at fastslå deres identitet og sammenstilles med video optagelser fra stedet så de kan stilles til regnskab. Går man ind i en bank med styrthjelm så kommer man ikke ret mange skridt, og man er ikke voldelig men bare ikke observant til gældende regel, men er man ung aktivist så må man gerne - underligt.
Blogger
Det handler jo ikke om demonstration på fredlig vis, nej det handler om vold og ødelæggelser, det er uhørt.
dec 2014
dec 2014
Jeg er enig med mere konsekvens.
Men dialog, lærepladser og arbejde og mindre ulighed kan også gøre meget for optrapning af vold.
Konflikthåndteringen blev til krig.
Helt uhørt at fredelige civile forretninger blir gjort til søndebukke.
Men igen hvor kommer alt det had fra.
Sjældent af ingenting. Fra borgere med et sundt og godt liv.
Der er ikke engang nogen der sulter herhjemme?
Blogger
De skal i samfundstjeneste og så kan de tænker over, hvorfor de er det, og jeg er lige ved at tro, det kunne være den bedste straf, for konsekvenser skal der være, de er gamle nok til at begå vold og ødelæggelser, så er de også gamle nok til samfundstjenester.
Jeg kommer til at tænke på Skoleskibet Fulton, han havde den rette forståelse for god opdragelse, han er desværre død, men noget lignende burde tages op.
dec 2014
Hadet kommer fra en elendig opvækst hvor ingen tager sig af børnene, forældre har travlt med sig selv og børnene skubbes ud på et sidesport til selv at finde grænser og børn kender ikke grænser hvis de ikke er fastlagt hjemme fra. Samfundet har også sin del af ansvaret ved ikke at være konsekvent og en over nallerne ved første fejl. Nu har jeg ikke børn men har dog undervist børn som er så kloge at de anses som dumme i folkeskoen - dvs. de keder sig.
I de sidste 15 år har jeg i samarbejde med en aktør nogle hold på 6, 2 gange om ugen hvor jeg It udfordre dem - for det som de mangler i folkeskolen, de unge laver deres lektier i skolen uden hjælp og så keder dig sig resten af dagen fordi ingen har opdaget de er stærk begavede.
Jeg elsker de dage også når der laves netparty op til en weekend med forskellige udfordringer som at lave et program på tid som udføre en funktion.
Jeg fatter ikke folkeskolen i dag hvor elever bare er en masse og der tages ikke hensyn til at nogle er understimuleret.
Blogger
Vores samfund har udviklet sig på en sådan måde, at der faktisk ikke er plads til børn, børn fødes til at være små voksne, de skal gøre og se ud, som voksne og de skal være med til det hele, tænk, der er noget, der hedder børnechampagne, det hedder ikke mere saftevand, måske et banalt eksempel og så alligevel ikke, se på de små piger, de er klædt ud som voksne, hvordan kan man lige lege rigtigt i en stram nederdel ??
Der er slet ikke tid til at sætte grænser for børn, for vi sætter jo ikke grænser for "voksne" vel, nææh, de er blevet "tabt", børn er bare statussymboler og skal ikke mangle noget materielt, de mangler kun opdragelse, kærlighed og nærvær, det er bare mere end sørgeligt.
Så til de møgforkælede møgunger, skulle der sendes en MEGA STOR REGNING til forældrene, der lige glemte at sætte grænser for deres børn.
jan 2015
Det gør mig så ked af det at disse unge mennesker skal fornøje sig med at lave hærværk, de skal stoppes men ikke med en løftet pegefinger og et fy skam dig.
Nej når der anmeldes en demonstration, så træk hær, civilforsvar og politi til stedet, hav de skræmme våben på plads som er godkendt som forsvar og BRUG dem, Det skal kunne føles når man går over gevind, og smider sten efter ordens magten,
Der skal genoprettes en naturlig respekt over for myndighederne, der er absolut ingen som det er nu.
Der skal være en konsekvens når man opfører sig så utilpasset som det skete i går.
dec 2014
//citat
Så til de møgforkælede møgunger, skulle der sendes en MEGA STOR REGNING til forældrene, der lige glemte at sætte grænser for deres børn.
// citat slut
JA sikke en demo det kunne blive på hjemmefronten.
Blogger
dec 2014
dec 2014
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Jeg morer mig lidt, for det var fandens godt tv, og NEWS´ aften og nat var reddet, og så var det gratis, gadefejerne skulle jo alligevel på arbejde, og bankernes ruder bliver i forvejen smadret konstant på Nørrebrogade. Bare spørg Jyske bank på hjørnet af Hillerødgade og Nørrebrogade, de har fået smadret deres ruder 4 gange i år. - Og hvem gør så det?
dec 2014
Jo, kommunen m.m havde og skulle ha' lov til at bestemme om forholdene i det tidligere Ungdomshus var acceptable.
Der bor altså andre mennesker rundt om!
Indvendigt var det meste revet ned, der var fyldt med rotter og møgbeskidt, skidt overalt. Een stor brandfælle hvor intet var gjort for at opfylde brandvedtægterne. Der var kasteskyts af forskellige former. Der blev oplært i hvordan man udførte gadekampe og hvordan man skulle slås mod politiet. Salg og køb af stoffer. m.m.
Havde de ikke misligeholdt alt, ville de stadig ha' haft Ungdomshuset. DE er selv skyldige.
jan 2015
#26.
Det er da ualmindeligt autoritært og fascistisk at lukke et lærested for oprørske elementer, hvad er det da for noget, Danmark er jo ved at udvikle sig til et rent forbudsland.
Og se nu de stakkels unger på Nørrebro, der var ikke sørget for at der var kasteskyts nok til alle, koben, brosten og andre varianter var ikke tilgængeligt, Vi bliver nødt til at stramme hjelmen før næste demonstration, vi må ikke svigte vores unge mennesker.
(Ironi er en god ting,)
dec 2014
dec 2014
Desuden står der at politiet skal holde sig et stenkast væk fra stedet!
Disse unge udforderer og opsøger jo selv problemerne.
dec 2014
dec 2014
dec 2014
dec 2014
http://nyheder.tv2.dk/2017-03-03-foraeldre-tager-voldelige-demonstranter-i-forsvar-politiet-optrappede-situationen
jan 2015
Det er ikke til at forstå at forældre kan undskylde sig med at det er politiets skyld at der opstod optøjer, det er da også forfærdeligt at man prøver at indskrænke ungernes udfoldelses muligheder.
Vi må sende dem til psykolog hvor de kan sidde i rundkreds og få gruppe terapi.
dec 2014
Hvis politiet møder op og har hollænder vogne med, så er det dem som starter balladen.
Men det er da ikke de unge eller deres forældre der skal diktere hvad politiet må eller ikke må/skal. ?!
jan 2015
ham den der forældre var da ikke for klog at se og høre på. og så truer de ligefrem politiet. Skørt.
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Ungerne skulle være smidt ud, og huset fredet!!!
Et ligegyldigt hus ved Stefansgade, et stenkast fra ungdomshuset, for at blive i jargonen, "Zøllnerhus" er fredet, fordi det er et af de første huse der er lavet i jernbeton.....?
dec 2014
jul 2013
Følger: 1 Svar: 17
Film de unge der begår disse gerninger hæng dem ud på sociale medier så skal der nok være nogen som identificerer dem, og så skal de bare betale den regning de har lavet for de fleste for vel noget su bistand osv som kan trækkes 100 % indtil de har afdraget deres gæld til samfundet.
Som tideligere nævnt i tråden vandkanoner og gummikugler,når forældrene påtrods af at vi andre hjælper dem med at financere deres afkom stadig ikke kan styre deres afkom må politiet træde til ,det er vel stadig derfor borgerne i landet betaler politiets løn selvom politiets manglende indsats godt kunne tyde på de er financeret af disse ungdoms terrorister ?
dec 2014
jul 2013
Men det kræver at deres ansigter er registreret men det burde være en let opgave da dem som begår disse gerninger muligvis har et almindeligt liv uden elefant hue ?
dec 2014
<de systemer der er i dag bruger hele ansigtet som #REF punkt og på ingen måde kun bruge øjne.
jul 2013
Blogger
Ungdomshuset