{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
307 visninger | Oprettet:

Service forringelse {{forumTopicSubject}}

Ja så er regeringen igen ude med riven mod de ældre, som går på at man vil sløjfe alle breve til ældre omkring pensions berettigelse, Ifølge Løkke så skal de ældre selv holde styr på hvornår de kan søge pension.

Man kan så spare 1½ millioner om året -- godt gået Løkke, igen skal man sparke de ældre i skridtet, måske man skulle lave en demo med en skridtbeskytter hvor der er et billede af Løkke, demoen skulle foregå foran borgen.

Mange ældre borgere fatter ikke internet eller brugen af en computer, og så skal man dødme lægge hele ansvaret over på de ældre.

Løkke ...jeg syntes det er på tide at trække dig tilbage når du kan komme med sådan en ide som kun kan være fra en som er idiot.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Service forringelse
  • #1   10. mar 2017 Polysl, de der er nye pensionister, ved godt, hvordan de går på nettet, det er dem som er generationen før, der nok har et problem med nettet, men de har heller ikke brug for det.

• #2   10. mar 2017 Nu er det jo ligegyldigt om de er nye pensionister for jeg kender flere omkring 40 år som ikke aner en dyt om Internet. Det lovforslag rammer jo bredt, og mine tanker går ikke på dem som kan.

Man lavede en ordning så dem som ikke ville have en E-boks kunne modtage fysiske breve og der er jo nok en grund til at vælge den løsning.

Min søster er "værge" indenfor det at modtage digital post for min mor, men det er ikke altid der er den mulighed. Jeg syntes det er en mærkelig lovforslag som i bund og grund ikke engang er en promille som der bruges andre steder. Men devisen må så være fuck dem.

• #3   10. mar 2017 Sundhedsarbejderne får vel så ekstra tid til at hjælpe dem, der ikke kan selv?

• #4   10. mar 2017 hæ kirstine

Tror det ikke for det er ikke en del af deres opgave. Når der ikke engang er tid til en latte.

• #5   10. mar 2017 Og dem på 40 har ikke en smartphone ?? - lyder mærkeligt i mine øre, men jeg er nok også mærkelig - ingen kan i dag leve uden net, smartphone, vi kan intet uden.

• #6   10. mar 2017 Nu er der masser som ikke bruger teknologien som unge fordi det rager dem en papskid. Der er altid dem som vil sætte sig ude af systemets tek, og fint nok det burde ikke være et krav.

• #7   10. mar 2017 Polysl - vil du påstå, at der er nogen mennesker anno 2017 som ingen kan få fat i medmindre privatadressen opsøges ??

Selv de hjemløse har en smartphone, come on smiley

• #8   10. mar 2017 jetset

det er folk som har frabedt digital post, fordi det rager dem med en computer, og ja alle har smartphone, men når interessen ikke er der.

• #9   10. mar 2017 Jeg vidste ikke, at unge mennesker, jeg betegner dem på 40+ som unge, kan frabede sig digital post, jeg mener kun, det gælder for pensionister smiley

• #10   10. mar 2017 nej jetset det kan alle

• #11   10. mar 2017 Jeg må godt nok sige at det at skulle fra sige sig den digital post kan for mange være et støre arbejde og en længere rejse for nogen og jeg kom lige til at tænke på hvis man får en sms fra system-Danmark en sen aften eller en Søndag eftermiddag (en ting jeg syntes er helt hen i vejret) folk har jo ligeså meget ret til fred og ro som de offentlige ansatte og jeg har altså ingen smartphone bare se på det indsatte billede smiley

profilbillede
  • #12   10. mar 2017 Jeg har været på borgerservice, for at få fritaget min gamle mor på 90 år, for digital post.

Så længe hun kan læse og forstå de breve, hun får fra det offentlige, skal jeg, eller mine søskende, IKKE ind og ordne digital post for hende.

Det betragter jeg som utidig indblanding, og uværdigt for hende.
    (Man må ikke låse dørene på plejehjemmene, for at undgå at demente går væk, og ikke kan finde tilbage)

• #13   10. mar 2017 man sætter en bipper på de demente - smiley

• #14   11. mar 2017 #4
    polysl, tror desværre heller ikke, at det sker.

• #15   11. mar 2017 Jeg har ikke en smartphone. smiley

• #16   11. mar 2017 Jetset

du har ret i at mange hjemløse har smartphone og det er med taletidskort, men flere selskaber vil udfase den mulighed i år så man skal have et abonnement, mange har bare en smartphone til at ringe fra, men ikke har mulighed for at gå på nettet eller vil gå på nettet da det hurtigt forbruger taletidskortet. De har så mulighed for hotspot som Odense kommune har stillet til rådighed i centrum - indtil videre er der 4 åbne hotspot.

• #17   11. mar 2017 Polysl.

Her skrives at mange hjemløse har en smartphone.

Tillad mig at sige hmmmm......

Jeg er desværre bekendt med flere såkaldte "hjemløse" der sælger hus forbi, men som overhovedet ikke er hjemløse og har fede lejligheder og en god pension, så mange af dem er desværre platugler, men det står jo ikke malet i panden på dem.

• #18   11. mar 2017 Er det hotspots i hovedstaden også, ved I det?

• #19   11. mar 2017 markgreven

Jeg kender ikke til forløbet hvordan man bliver sælger af hus forbi og hvordan man kan platte sig til det for man får et identitets kort som altid skal være synlig når de sælger bladet.

• #20   11. mar 2017 Polysl.

Men hvor mange kigger på det kort? ..... Jeg gør ikke.....

De fleste vil jo slet ikke have bladet, men giver bare en 20´er istedet, så mon ikke der er blade nok, til at deles med vennerne om?

• #21   11. mar 2017 kirstine

Prøv at kigge her:

http://www.openwifi.dk/

• #22   11. mar 2017 markgreven

Jeg kigger på kortet, og mange har også veste med logoet hus forbi

• #23   11. mar 2017 Jeg kender en, som har mobilpay - det er edermame smartphone, der vil noget og en sød 3-hjulet bil, rød og hvid med sorte bogstaver, hvor der står: Skærslipperen smiley smiley smiley

• #24   11. mar 2017 Tak for link polysl, det er småt med det endnu.

• #25   11. mar 2017 ja kirstine

Men jeg kan da bruge det i nødstilfælde hvor jeg bor, specielt nu hvor jeg har fravalgt stationær telefon og overgår til abonnent på min hjemme mobil.

Har en til arbejde og hjemme. dermed kan jeg lukke for den i weekenden, gider ikke besvare når jeg har fri.

Lige en påmindelse: hotspot er ikke krypteret så vær varsom med hvad man sender af info.

• #26   11. mar 2017 Jetset

Vil lige reflektere på nye terrorister - hov mener pensionister, hvad årgang er de af opfattelse?

• #27   12. mar 2017 Pensionister er når de når pensionsalderen, som er 65 år i dag eller er den allerede sat op til 68 ??

• #28   12. mar 2017 67

• #29   12. mar 2017 Det kommer an på hvornår man er født, da jeg er fra 1959 får jeg først pension som 67 årig, min ex som er fra 1952, går på pension om 18 dage som 65 årig.
    Ak ja....

• #30   12. mar 2017 OK - og det er den pension, de gerne vil hæve til 75 år, de er ikke rigtig kloge, bare fordi vi bliver 2 år ældre - det er vel stadig forskelligt smiley

• #31   12. mar 2017 Jeg kender ikke mange der er blevet 75 år, lige for tiden dør mine jævnaldrende som fluer omkring mig.
    2 bekendte er døde inden for de sidste fjorten dage, og de var ikke 75 år. smiley

• #32   12. mar 2017 Har man arbejdet i mere end 40 år så er man nedslidt uanset arbejd type, man skal tænke på at det mentale og fysiske arbejde er lige nedslidende bare på forskellige områder, jeg fungere heller ikke fysisk og mental som da jeg var 20 år.

Men det er nemt at sidde på borgen og påstå at alle bare er simulanter og skal piskes ud til sidste dråbe - men på en måde forståeligt da vi får flere og flere pensionister og mindre som arbejder. Der er stort set 1/3 der arbejder og 2/3 der ikke går af forskellige grunde og trækker man dem ud som er pensionister, og før pensionister, syge, så er der resten man skal stramme op på og ikke dem som har knoklet i årevis uden at belaste det sociale system.

• #33   12. mar 2017 Ja, og så siger de, at vi kan søge om, hold nu fast, det hedder ikke folkepension men seniorpension, søge om det, hvad sker der lige her, det burde da være en menneskeret at få pension helt automatisk efter som vores dåbsattest sige det.

Jeg så i debatten forleden, hvor der var en astfaltarbejder, der har været i branchen i 50 år og nu var han postarbejde, han følte sig godt slidt og så vil de yderligere have, at vi skal arbejde, til vi falder døde om.

Men han stillede nogle kvalificerede spørgsmål til JBO og han kunne som sædvanlig ikke give et kvalificeret svar, han er og bliver D Å Å Å Å M smiley de ved slet ikke, hvad hårdt fysisk arbejde i 50 år vil sige.

• #34   12. mar 2017 Selvfølgelig kan etniske danskere ikke gå på pension når de er nedslidte, vores forældre og bedsteforældre sparede da ikke op til os, men til syriske asylansøgere, bare spørg dem, de ligger på kirkegårdene og skriger.

De råber, Alis.... du er en so!!!!

Kommentér på:
Service forringelse

Annonce