{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Bør Margrethe abdicere? {{forumTopicSubject}}

Først vil jeg takke hendes majestæt og hendes gemal Prins Henrik, for at have sparet samfundet for en masse penge.
Ingen dyre middage, eller 6-7 festligholdelser i diverse koncertsale med dyre kunstnere etc.

Men når det er sagt, så må det royale Danmark, som jeg absolut ikke tilhører, føle sig lidt til grin.
Kongehuset som offentlig institution, bør komme folket i møde, og kan man ikke det, så har man ikke længere nogen berettigelse, og gider Margrethe og Henrik ikke længere danskerne, til trods for at de er landets dyreste bistandsklienter, bør man vel lade andre komme til.

Tiden er moden til Frederik og Mary, for Margrethe og Henrik er efterhånden en skamplet for Danmark. Vi kan få lov at give dem et trut i røven og en masse penge, men deres undersåtter gider de ikke, eller hvad mener i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bør Margrethe abdicere?
  • #2   11. jun 2017 Torben.

Selvfølgelig kan hun abdicere, hun kan bare påkalde sig dårligt helbred, så er den skid sluppet.

Det her drejer sig ikke om for eller imod kongehuset, der kender vi godt hinandens holdninger.
    Men jeg kan da ikke forestille mig, at selv du, ville have noget mod at Frederik og Mary kom til.

• #4   11. jun 2017 Hvad bliver forskellen? de er stadig dyre"bistands klienter" når Frederik og Mary kommer til.-

Men nu skal man lige se det i lyset af deres promovering af Danmark som kongehus som jeg absolut er af den mening >Dronningen og prins fodbold har gjort det godt - Tror vi skal lade Dronningen selv bestemme hvornår hun takker af. Prins fodbold er gået på pension, endelig for jeg gider ikke blive ved med at høre at han vil være konge:

>Som billedet illustrerer: Jeg vil være Kalif i stedet for Kaliffen hvis i kender den sjove tegneserie for mange år tilbage.

profilbillede
  • #5   11. jun 2017 Polysl.

Den tegneserie hed: Iznogood.

Næh, vi kan vel ikke tvinge hende på pension, men det ville klæde hende at stå af, så vi kunne få et mere aktivt kongehus.

Men ok, er man en selvoptaget egoist som hun og prinsen er, skal vi ikke forvente noget, men hvad med om 5 år, så har 50 års jubilæum som regent, mon hun så viser sig på balkonen, eller mon hun sidder sammen med Henrik på Cahor, eller hvad fanden det hedder, og med et skummelt smil siger: Rend os i røven Danmark.

Spændende hvad hun vil sige om sit eget pjækkeri i nytårstalen, men den springer hun måske også over.

• #9   11. jun 2017 Torben.

Det passer desværre ikke hvad du skriver.

Fordi vi havde sindsyge konger tidligere der ikke ville abdicere, hvor enevælden regerede, betyder det ikke at man ikke må det i 2017.

Der står intet steds i grundloven at regenten ikke må abdicere, eller som vi andre dødelige gør, sige sit job op, ingen kan tvinge hende til at sidde på tronen.... Torben, tænk dig nu om

• #10   11. jun 2017 PS.

En konge abdicerede i England for en vis mis. Simpson....

Så....

• #11   11. jun 2017 PSS.

Hun kunne jo i nytårstalen sige:

Kære danskere, min mand er blevet sindsyg, og har været det længe. - Han trænger nu til en masse pleje fra min side, så derfor vil jeg overgive det videre embede til min søn.

Det ville vi nok kunne forstå!!!

• #15   11. jun 2017 Det går jeg ikke så højt op i, men en præsident skal også have en tårnhøj løn og de gamle slotte skal stadig vedligeholdes.
    Margrethe ser gammel og træt ud og det gør man ikke, hvis man er en dovenlars og ligger hele dagen og glor på fjernsynet. Hun har langt flere arbejdstimer end Mary og Frederik og nu er hun alene uden støtte fra Henrik.
    Hun har altid gjort det godt og skal ikke bare sparkes ud, det kan vi ikke være bekendt....

• #17   12. jun 2017 Margrethe er på toppen har jeg læst i dag, så det er jo godt for vores søde Margrethe, ønske alt godt for Margrethe.

Men uhaa - der er andre, der ønsker vores Kongehus sprængt i luften sammen med alle vores Folkekirker, vores elendige politiker og er der mere ??? smiley smiley smiley - jeg kan slet ikke forstå, hvorfor I ønske Danmark udslettet, vi skal bare slette vores kultur, historie og hvad vi ellers kan være stolte af, jeg kan blive helt i dårligt humør smiley smiley smiley

Men så kan der stå en ualmindelig flot Moskée på Amalienborg, hvor ville den pryde København og det skal selvfølgelig være en med tårn, så den kan vække hele København hver morgen og ude i landsbyerne kunne de også få en istedet for vores søde landsby kirker smiley smiley smiley smiley smiley

• #18   12. jun 2017 Har lige været en tur i Sverige, et sted på turen mellem Malmø og Sofiero
    lå der pludseligt fuldstændigt ensomt på en meget stor græsmark, en moske med en fin kuppel, tårnet glemte jeg at se... smiley smiley smiley

• #20   12. jun 2017 Elizabetta, blev du lige pludselig i tvivl om, hvilket land du befandt dig i, jeg forbinder slet ikke vores naboland Sverige med Moskéer, men måske vil det blive fremtiden, det ønsker jeg slet ikke at opleve smiley

• #21   12. jun 2017 Jeg synes jeg havde pointeret at dette ikke var en debat om for eller imod kongehuset, men om andre burde tage over.

Det sjove er, at det ikke er dem der er imod kongehuset, der startede for eller imod.

Torben.

Det var ikke Edward den VII der abdicerede, han var gift med danske Alexandra, men derimod Edward d. VIII.

At jeg nævnte hans abdikation, var blot for at sige, så nemt kan det gøres, grundlov eller ej, det ville han blæse på.

• #23   12. jun 2017 Torben.

Jo, men du angiver traditioner i det danske kongehus som værende umulig for at abdicere.
    Det er altså ikke grundloven der forbyder det!

Traditioner kan brydes, der er formentlig heller ikke ret mange der fejrer jul som for 100 år siden.

• #26   13. jun 2017 Jamen, Henrik har jo "meldt" sig ud og gået på pension, men det har Margrethe ikke, og du synes hun burde, men hvorfor synes du det ?? - så længe hun har sin førlighed, høre, tale sanser og ellers har en frisk hjerne, kan jeg ikke se, at hun bør abdicere. Det er ikke historien.

• #27   13. jun 2017 Jetset

Hvorfor skulle hun ikke ønske at træde tilbage og nyde sit otium? det er der masser af danskere som gør for at få en ro til at gøre andre ting på sine betingelser. Hun er en træt dame og jeg ønsker ikke at hun skal blive ved med at være Dronning indtil hun dør - hvis grundloven forbyder hende at abdicerer så må den laves om. Jeg ville ikke ønske for nogen at skulle arbejde til sin død.

Giv hende muligheden for at nyde sit otium og få den lorte lov fjernet så alle regenter kan give stafetten videre når de ønsker det.

• #28   13. jun 2017 Polysl, hvem siger, Margrethe er træt ?? - Hun er på toppen, læste jeg i går, så det er måske kun dig og Greven, der mener det.

• #29   13. jun 2017 Dronning eller ej er hun langt over almindelig pensionsalder, de sidste billeder viser at hun er træt, kan dårligt gå og må sidde hvor hun før er stået op.
    Hun har ikke Henrik mere til at støtte sig, Frederik gør kun hvad han har lyst til....
    Hun er stædig og holder ud til hun dejser, det kan vi så læse om i bladene... smiley

• #30   13. jun 2017 OK, jeg så bare en overskrift i går, tror det var i et TV blad, at Margrethe var på toppen, jeg har ikke set det sidste af hende, men hun kan vel så have gode dage som dårlige, og ja, jeg synes heller ikke Henrik er særlig god ved Margrethe, men han fik aldrig det, som han drømte om, selvom han vidste fra dag 1, at han aldrig ville blive konge og han var baggrunds figur, respekt for Margrethe hun gør det godt smiley smiley

• #32   13. jun 2017 De gør det i Belgien...

BELGIEN: Den 79-årige kong Albert II har efter 20 år på tronen valgt at abdicere på grund af sin alder og et svigtende helbred. Han går officielt af søndag klokken 10:30. Det er første gang, at en konge træder tilbage i Belgiens historie.

• #34   14. jun 2017 Det betyder at det ikke er utænkeligt i andre europæiske kongedømmer.
    Tiden er jo ikke gået i stå.. smiley smiley smiley

• #36   14. jun 2017 Jeg gider ikke mere, folk er for dumme, og jeg nævner ikke navne....

Men nogle skulle altså have skolepengene tilbage....

Nat nat.....

• #38   15. jun 2017 Hvorfor ikke blive klogere i en debat...... smiley smiley smiley

• #39   16. jun 2017 Torben.
    Du har ikke styr på din argumentation.
    Først fremhæver du Grundlovewn og hævder at en abdikation ikke kan finde sted iflg. den - det passer ikke heller ikke selv om du hævder at DU skam kender den.
    Så går du over til at det aldrig har fundet sted i DK - den holder heller ikke for at det aldrig har fundet sted siger jo ikke noget om at så er det umuligt.
    Om hun vil abdicere er helt hendes egen beslutning.

• #41   17. jun 2017 Jeg havde skam heller ikke ventet andet - det er jo sådan nogen reagerer når de ikke kan give et svar der underbygger deres påstand.
    Imidlertid:
    Grundloven nævner end ikke ordet abdikation så den kan ikke bruges tilnoget desangående.
    Din påstand om at det aldrig er sket er forkert - Erik Lam abdicerede så der er fortilfælde.
    Monarken er suveræn og står over loven og kan derfor ikke pålægges ikke at kunne abdicere.
    Du har kun ret i at der ikke er tradition for abdikation i DK, men sædvane rækker ikke længere end monarken vælger at følge den - bryder hun den kan ingen magt på jorden forhindre det.
    At hun er kendt for at lægge vægt på sædvaner og pligter er så en anden sag og gør det ikke sandsynligt at hun vil gøre det.
    Nu synes jeg så du bør godtgøre hvorpå du bygger din påstand.

• #43   17. jun 2017 Når man læser Erik Lam så var han ikke en tøsedreng og kunne betegnes som vatpik - så det er en underlig beskrivelse. Han abdicerede fordi han var døden nær uden tvang som den eneste konge der nogen sinde abdicerede så der er fortilfælde og dronningen kan rolig give tøjlerne videre men det er jo hendes beslutning.

• #44   17. jun 2017 Torben.
    Haha Erik..... sagde du lige Erik LAM .... Det må jeg sgu nok sige...
    Det har jo intet med sagen at gøre - du hævdede jo at der ikke fandtes fortilfælde. smiley
    Kom nu Torben. Det må du kunne gøre bedre.

• #46   18. jun 2017 Hvem katten har nævnt ordet "tradition" din nar?
    DU påberåbte viden du ikke havde - fremturede skråsikker og hånede andre for ikke at være vidende nok.
    Nu er du så endt med blot at skrive: "Dronningen træder ikke tilbage".
    Hvor har du det fra?
    Jeg aner det ikke og det har iøvrigt slet ikke med sagen at gøre.
    Jeg synes nu heller ikke det i det hele taget er væsentligt.
    Der er jo ingen der her angriber kongedømmet som institution.
    Går dronningen af (eller dør) træder kronprinsen jo bare til og bliver konge.

• #48   18. jun 2017 Jeg er træt af at man ikke laver kommentarer med #href man aner ikke hvem kommentaren er henvendt til.

• #49   18. jun 2017 Næh Torben - galt igen.
    DU var den der først brugte ukvemsord:
    det sludder gider jeg overhovedet ikke at svare på E....
    ved ikke hvor du gik i skole men læse kan du ikke...

Fej nu først for egen dør og du skylder stadig underbygning for dine tidligere postulater eller måske en anerkendelse af at det ikke var rigtigt hvad du brugte til at slå andre i hovedet med med din bedrevidende facon som blot viste sig at være hul.
    Jeg bryder mig ikke om folk som pynter sig med lånte fjer og det gør du i høj grad.
    Derfor mine indlæg.
    Et gammelt udtryk falder mig i hu.
    Du er en "vindbøjtel"

• #50   18. jun 2017 Intet kan sætte gang i folks sind, som når man laver et oplæg om kongehuset.

Emnet var om Margrethe burde abdicere, sådan set ikke om hun kan abdicere, det har vi vel efterhånden fundet ud af, at hun sagtens kan.

Jeg bør nok se i øjnene, at en debat om kongehuset, meget hurtigt ender i lort. smiley

• #52   18. jun 2017 ronald

Du har sgu for meget fritid - er i Portugal i Juli så måske jeg tager en lokal flyver hen til dig så har jeg en flaske af det bedste som Burmester kan præsenterer, Fik den som en gave af Maria Fonceca - dejlig tøs...eller du skulle dappe til Portugal og besøge mig i Porto hvor alle vinhusene er. smiley

• #54   20. jun 2017 Meget smukt foto Ron, det må være sådan du ser dit liv... smiley smiley smiley

• #55   20. jun 2017 Skulle jeg kradse af Ron så skulle det være til det foto. smiley

Foto som siger: det simple, det enkle, alene, bang......

• #57   20. jun 2017 Her fra min video "stemning" som hyldest til Maria Fonceca i Portugal.

profilbillede
Kommentér på:
Bør Margrethe abdicere?

Annonce