649 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

beskidte indkøbskurve beskidte indkøbskurve

Jeg må sige det har jeg ikke skænket en tanke at de kan være fulde af bakterier - men nu kan jeg ikke have min egen indkøbskurv med og en sæk eller pose ses jo som forsøg på tyveri - men så må de have folk som desinficerer kurvene - jeg har set at man smider børn op i vogne med beskidte støvler og hvor komme de fra?

Jeg må droppe reglen om at man skal bruge supermarked kurve og når de provokere, sige at de er fyldt med bakterier. Specielt bunden er det værst med grimme bakterier - enten bruger man de poser rundt om og pakker sine vare ind og efterlader poserne på båndet så du ikke trækker folks lort med hjem.

Jeg er ikke hysterisk angående bakterier, jeg er faktisk for at man har et bakterie fyldt leve område fordi børns immun forsvar skal styrkes og bliver det ikke udfordres, så er det vi har alle de tilfælde med allergier. Man kan også blive for renlig så børn faktisk bliver syge af det - det er bevist ud fra undersøgelser fra flere børnehaver.

Alle skal lære at vaske fingre når de har været på potten eller skal lave mad i køkkenet. Men hvad med det i mellemtiden med møgbeskidte håndtag i indkøbs center, vogne, osv. Seneste undersøgelser viste at rigtig mange grimme bakterier er at finde i butikker hvor man flytter bakterier med hjem - røven klør man føre lige hånden ned i bukselinningen og klør løs og rager løs på grønsager for at finde den som er som man forventer de skal være - tro mig jeg har set det - edder mamne ulækker. Pille næse og tage en vare op og lægge den tilbage - beskidte negle og en lugt hos en kunde som ragede løs.

Vej selv slik - føj for satan, her bruger folk ikke de gratis plastik handsker men grabberne - morgenbrød heller ikke og rager løs, jeg så en som skulle købe mælk og ragede løs efter den med længst dato imens næsen løb og dryppede ned over de andre mælk.

Det er noget man savner ik?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  beskidte indkøbskurve
  • #2   1. jul 2017 Der er jo intet nyt i det som Polysl fremfører, sådan har det været alle dage, og sådan vil det fortsætte.
    Forleden da jeg gik op i bus 5C, lugtede der af gammel sur mælk, jeg spekulerede over hvor lugten kom fra, men fandt først ud af det, da jeg skulle ud af en anden udgang, end den jeg stod ind af, da var jeg ved at glide i bræk, lækkert ikke, heldigvis havde det regnet, så jeg kunne få skidtet af i en vandpyt.

De fleste madvarer i supermarkedet er heldigvis pakket ordentligt ind, og der sker intet ved at proppe dem i indkøbskurven, med mindre der selvfølgelig er en der har skidt i den.

Hygiejnen var nok dårligere i gamle dage end den er i dag.

• #3   1. jul 2017 Claus det er jo også det jeg skriver at man skal ikke være for sart for børn har brug for bakterier fordi deres immun system er under udvikling. Men nu gemmer kurve jo også på bakterier som kan give opkast og og en flydende skidning. Nu skal man så også tænke på ældre som ikke har samme immun system så en generel procedure ville være at alle kurve dyppes i en middel som desinficerer kurve. Det er vel ikke rart at tage en kurv som en med smitsom leverbetændelse har brugt som også blev vist i undersøgelsen. Wow - det er edder mamne en grim en at få ik?

• #5   1. jul 2017 Ja det er et paradoks at man bruger et offentlig lokum og når pølle er lagt så ud og vaske hænder og tage i dørhåndtag så udvander man jo ideen i at vaske hænder når pøllen er lagt.

• #7   1. jul 2017 Nå ja, de to tøser så jeg godt nede i Kvickly, men der var de i gang med gulerødderne.

• #11   1. jul 2017 Beskidte indkøbskurve, det er bestemt ikke lækkert, men diverse varer er pakket sådan ind, som om de aldrig skulle pakkes ud, så det er nok ikke derfra, vi får bakterierne, men indpakningen ryger direkte i køleskabet og hva så smiley , vi kan håbe på at de fleste bakterier forgår.

Men den største bakteriekilde er i dine hænder, håndtryk, håndtag og alt det, du ellers rager på er fuld af bakterier, det er der, du bliver smittet med alt muligt, min anbefaling er håndsprit håndsprit, jeg bruger det dagen lang og kan ikke huske, hvornår jeg sidst har haft influenza, forkølelse, ondt i halsen osv.. smiley

• #12   1. jul 2017 Husker min barndom, købmanden fik min seddel og lagde varerne i min cykelkurv, jeg tænkte ikke over om den nydelige herre i kittel havde snavsede hænder. Det er mange år siden en ven fortalte mig om de snavsede indkøbskurve. De gule i Netto var værst, nu er de pænt rene, en upraktisk farve.
    Kurvene i min Aldi er altid rene og tømt for snavs. Ja, der er noget ulogisk i at vaske hænder på fælles toiletter når yderdøren skal åbnes. bedre om vinteren med handsker på, men så sidder alle baktusserne på dem og ender i frakkelommen. Alergi har jeg aldrig haft, tror det hænger sammen med fornuft og omtanke i det offentlige rum, der har aldrig været så snavset som det er idag. smiley smiley smiley

• #14   2. jul 2017 Problemet er at curling forældre skærmer deres børn fra alt som kunne være besværligt eller farligt - ekstrem renlighed som barn hæmmer udviklingen af ens immun forsvar, det problem havde man ikke som barn hvor man spiste grus, jord eller andet som man bare puttede i munden.

Alm. sund hygiejne er klogt som ikke må overdrives.

Men i det offentlige rum er man ansvarlig overfor andre hvis man bare er total ligeglad som hvis gamle fru olsen handlede ind og tog grimme bakterier med hjem - for hende er det alvorligt til forskel for unge mennesker.

Jeg er ikke hysterisk renlig, undtagen med hensyn til toilet besøg og arbejde i et køkken. Jeg render ikke rundt med sprit servietter eller spray, som jeg så i en børnehave da jeg ordnede deres IT. Her rendte pædagoger rundt hele tiden og sprittede rundt som åndssvage.

børn skal have børnesygdomme for får de dem som voksen så er det ret alvorligt. Man har smittegrupper på Facebook som samles og smitter hinanden børn.

For mit vedkommende har jeg aldrig som barn fået en vaccination og jeg lever endnu - og de Facebook smitte grupper er det som et mantra at deres barn ikke skal vaccineres, fordi de mener det er mere risikabelt på længere sigt. Det skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke er læge eller har fuldt meget med i den debat.

• #15   2. jul 2017 Jo Polysl, det har du, du er blevet vaccineret mod kopper og calmette smiley

#13 - vores madvarer er ikke som i gamle dage, dels pga jorden er udpint og dels pga alt det, de propper i vores mad, fyldt med E-numre smiley

• #16   2. jul 2017 nej er ikke blevet vaccineret

• #17   2. jul 2017 Er du sikker på det, eller kan du bare ikke huske det smiley - det var da obligatorisk i din opvækst, det blev alle undtagen dig smiley smiley

• #18   2. jul 2017 Det var min mors indstilling - er godt klar over det var obligatorisk dengang.

• #19   2. jul 2017 "Frisk" mor - så skal du passe godt på dig selv, når du skal til Portugal, tæt på Afrika med alt muligt mellem himmel og jord, jeg skal garantere for, at på et tidspunkt, skal vi nok vaccineres mod alt muligt, nu hvor vi har fået folkevandring fra Afrika, de fejler alt muligt smiley

• #20   2. jul 2017 ja jetset

den tanke har jeg også haft. men er over 60 og har rejst stort set i hele Mellemøsten og jeg er stadig rask uden piller af nogen art. Så noget har jeg gjort rigtig eller min mor - ved ik...vi er fire børn som ikke er blevet vaccineret og de er stadig raske uden problemer af nogen art.

Men men man ved aldrig - måske vi har været heldige eller bare har et stærkt immun system.

Jeg vil ikke plæderer for at børn skal have alverdens sprøjter det må forældre selv bestemme jeg kan bare sige at det ikke har haft nogen betydning for mig at undvære.

Men vi har da haft de normale børnesygdomme.

• #21   2. jul 2017 Det er jo godt for dig, Polysl, men du har nok haft alle børnesygdommene smiley - for de er ikke sjove i voksen alderen smiley - nogle kan vi dø af.

• #22   2. jul 2017 yeps jetset - så på en måde har jeg forståelse for de smitte grupper på facebook selvom professor over alt er meget imod det.

det skal lige siges at jeg har for et år siden fået en sprøjte for influenza da jeg i nogle år led af flere lunge betændelser og så er den jo gratis så helt væk er jeg ikke for teknologien og det skal så også siges jeg ikke har haft hverken lunge betændelse eller influenza eller forkølelse eller halsbetændelse. Nogen hjælper det på som de siger og andre har det ikke en effekt. Et helt år uden at være syg det er super.

• #23   2. jul 2017 Ja - jeg har heller ikke nogen af dele, 7-9-13, heller ikke influenzavaccinen, men jeg tror også selv, at jeg har et godt immumforsvar eller også er det fordi, jeg har mine hænder meget i vand og så har jeg altid håndsprit på mig, håndtryk, håndtag, det er der, vi bliver smittet igennem, men hvis vi sørger for god håndhygiejne, så er meget vundet, tror jeg på smiley

• #27   2. jul 2017 Ronald

>Jeg ved at jeg ikke er vaccineret.

• #28   2. jul 2017 Det må være "Sjenerøs sjikane" på norsk....
    anede ikke nordmænd havde humor... smiley smiley smiley

• #29   2. jul 2017 Ja, vi blev alle vaccineret og til sidst sukker mod polio... smiley

• #31   2. jul 2017 Ad, hvor uhyggeligt, i den størrelse.... smiley smiley smiley

Kommentér på:
beskidte indkøbskurve

Annonce