{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Ulighed ? {{forumTopicSubject}}

Det er moderne at sætte fokus på superrige som man kan læse i et indlæg fra David Trads - jeg kan så kun svare:

Pu ha...penge burde afskaffes. alle skal være lige dumme, lige innivative, lige dovne, lige ligeglade - et DDR system på stroider? Janteloven lever i bedste velgående og kampen i villa kvartere køre også derud af med at naboen har fået en Weber så skal den anden nabo så have en super Weber og ham på vejen er så udnævn til kapitalist og en trussel for samfundet som bare rager til sig set i forhold til den stakkel som er hjemløs og rager rundt i buske for at finde en dåse med pant.

>Jeg ser det ikke som værre når folk ved en indsamling skynder sig at slukke lys og tv og venter til at faren er draget over. Hvad rager de fattige i et lorte land mig imens at man med dobbelt moralen bander over de rige.

Mon der er medarbejdere hos Microsoft, Google, Facebook som forbander at deres arbejdsgivr bliver rigerere og rigere - tror jeg ikke, de har glæde af friheden til at koble af på arbejde med diverse aktiviteter.

grundstenen i alle danskere er at have et arbejde og det skabes ikke af en hjemløs som sidder på en bænk.... men en person som er inniovativ, en der tør tag en risiko og når så det hele vokser og er til gavn for landet så er de nogle kapitalister en pest for Danmark - ud med dem - halshugning foran rådhuset. Hvis der ikke findes folk som tør tage chancer så ville i alle selv sidde på en bænk og sulten kigge på en som er i gang med en dåseøl med pant.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulighed ?
  • #1   1. nov 2017 Jeg synes heller ikke, at der er lighed for loven, der er så meget, vi skal tage hensyn til, vi er ikke mere et selvstændigt land.

Men lighed for vi nok aldrig, men vi har alle sammen de samme muligheder, det handler bare om at udnytte dem, nogle er gode til at gribe chancen og andre gider måske ikke.

Vi er så priviligerede, at vi har et valg. Se ud i verden, hvor de ikke har de valg, der går det ikke specielt godt, masser af elendighed, sygdom, fattigdom og kun ganske få bliver kronede.

Danmark er et godt land at leve i stadigvæk smiley

• #2   1. nov 2017 Tænk hvis alle var lige - og forsat er lige hvor er lysten til at gøre tingene bedre?

Vi kunne se i DDR hvor alle borgere på gulvet var lige og en Elite som sugede kraften ud af dem på gulvet med at ingen skal være innovative, tænkende,, tænke ud af boksen. Her støttede staten fallit boer som kørte på pumperne for at man kunne sige at ingen var arbejdsløs i DDR. Stats støttet fallit bo. Det var også derfor de kørte rundt i glasfiber biler som forurenede så meget at man ikke kunne genbruge dem når der var kørt ud.

Så jo ulighed er en nødvendighed en gulerod til at gøre noget

Kritikere siger også at der kan være for meget ulighed og man tæsker løs på de rige - tjo..men det er jo ikke de riges skyld men politikken som vi har set i nyere tid med at man banker løs på de fattige, syge i samfundet og mener at bare man gør dem fattigere så bliver de raske og finder et arbejde. >Og igen det er ikke de riges påfund men fra regeringen som udstikker regler som skal kvæle alle som bruger det sociale system.

• #4   1. nov 2017 Ole

Jeg skriver jo netop også:

//citat mig

Vi kunne se i DDR hvor alle borgere på gulvet var lige og en Elite som sugede kraften ud af dem på gulvet

//citat mig slut....

Som det netop også var i Sovjet - og?

kapitalisme og demokrati i Rusland i dag har gjort mange russere rige, dvs dem der gider og evner det kan blive rige selv i et gammel kommunistisk land som Rusland som har set fordelen ved kapitalisme...

• #6   1. nov 2017 Ole
    næ det siger jeg ikke, der er nogen som skaber noget og andre der ikke gør, men man skal da ikke høvle på de som skaber.

• #15   2. nov 2017 Vi stammer faktisk fra naturen og i dyreriget er der ingen kære mor der holder hånden over voksne dyr, kun de små til de kan klare sig selv.
    Er du et skvat i naturen, syg eller handikappet så bukker du under, det er naturens orden.
    Måske er det slet ikke meningen at vi skulle ende med alle de forskruede hjerner. Heller ikke meningen at vi bliver mere end 50 år.
    Med alderen følger en masse sygdomme også med giftig, og usund kost.
    Oveni har vi besluttet at alle med djævlens vold og magt skal holdes i live, helst til vi bliver 90....det er et fåtal der har det godt de sidste 10 år.... smiley smiley smiley

Kommentér på:
Ulighed ?

Annonce