Efterkrav?? {{forumTopicSubject}}
Sådan her står der på postdanmarks hjemmeside:
Postopkrævning (Privat)
Postopkrævningspakker er en nem og sikker løsning, når modtageren skal betale for pakken ved modtagelsen. Forsendelsen bliver ikke udleveret til modtageren, før postopkrævningsbeløbet og et gebyr for overførsel af beløbet til afsender er betalt.
Postopkrævningsbeløbet får du som afsender indsat på en girokonto.
Alle Postopkrævningspakker er uden omdeling og bliver derfor lagt direkte til afhentning på et posthus. Post Danmark sørger for at udskrive og sende "Post til Afhentning" (PtA) blanketten til modtager. Den indeholder et girokort til indbetaling af postopkrævningsbeløbet.
Hvis du benytter serviceydelsen Valgfrit Afhentningssted, kan du tilbyde dine kunder, at de selv kan vælge, på hvilket posthus/postbutik, de vil hente deres pakke. Det kan bl.a. være en god løsning for de kunder, der ikke kan nå at hente pakker efter arbejdstid, inden deres "eget" posthus lukker. Med denne løsning, kan modtager fx vælge et posthus, der ligger tæt på deres arbejdsplads.
Hvad kræver det?
For at sende Postopkrævningspakker kræver det blandt andet, at du som afsender har et forsendelsessystem, der kan sende oplysninger til Post Danmark i EDIFACT-format. Desuden skal du benytte særlige pakkestregkoder til Postopkrævningspakker.
Du skal selv udskrive adressesedlen til pakken via dit forsendelsessystem og kan ikke benytte de fortrykte adressesedler til Erhvervspakker og Privatpakker. Adressesedlen skal bl.a. indeholde oplysninger om afsender, modtager og det beløb, der skal opkræves hos modtager. Desuden skal den være mærket med PO-trekanten og teksten "Postopkrævningspakke". Post Danmark sørger for at udskrive og sende girokortet til indbetaling af postopkrævningsbeløbet til modtager.
Kundeservice
Har du yderligere spørgsmål vedrørende pakker på postopkrævning er du velkommen til at kontakte din lokale salgskonsulent eller ringe til kundeservice på 70 11 12 30.
Sidst opdateret: 15.01.2008
Hvad er et forsendelses system? hvordan får man det?
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 23 Svar: 338
mar 2007
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 401
Har du yderligere spørgsmål vedrørende pakker på postopkrævning er du velkommen til at kontakte din lokale salgskonsulent eller ringe til kundeservice på 70 11 12 30.
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 23 Svar: 338
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 13 Svar: 389
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 23 Svar: 338
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 800
Antallet af forsendelser med postopkrævning er faldende, da flere og flere betaler med betalingskort over internettet. Samtidig bliver ca. halvdelen af forsendelserne med postopkrævning betalt på posthuset, da modtageren ikke er hjemme, når vi kommer med forsendelsen.
Den udvikling tager vi nu konsekvensen af, og derfor skal modtageren af forsendelser med postopkrævning hente og betale forsendelsen på posthuset.
Desuden er det ikke længere muligt for private personer at sende postopkrævningspakker.
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 23 Svar: 338
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 23 Svar: 338
mar 2007
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 401
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 23 Svar: 338
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 113 Svar: 1.387
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 23 Svar: 338
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 113 Svar: 1.387
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 23 Svar: 338
Efterkrav??