Mine forældre stoler ikke på mig Mine forældre stoler ikke på mig
Vi er nogle helsøskende som har fået arveforskud. Jeg er den mindste og er i fleksjob. De andre har hus, børn og fuldtidsarbejde. Mine forældre gjorde det sådan, at mine søskende hver især fik penge overført hvor mine så skulle stå i bidder rundt omkring hos mine søskende. Grunden til det er, at jeg er ledig i fleksjob og de derfor var bange for at kommunen ville fratrække mig nogle penge. Det er overhovedet ikke tilfældet hvilket jeg efterfølgende har fået bekræftet på skrift. Jeg forklarede mine tanker omkring det hvilket gjorde mig forfærdelig upopulær i familien der mener at jeg er selvoptaget, grådig, bare vil lave ballade og barnlig. Min mor sagde efterfølgende at hun dog godt kunne forstå mig. Har så fået udbetalt en lille bid af beløbet. De siger at resten skal bruges på indskud til en ny lejlighed. Og at de ikke skal klattes væk. Så er det at jeg bliver rigtig rigtig ked af det. Jeg synes ikke det er i orden at gemme det at de ikke stoler på mig under at kommunen vil tage dem. Jeg har naturligvis ikke tænkt mig at klatte dem op (men sætte dem på en konto) - og hvis jeg gjorde så var jeg selv ansvarlig for det. Jeg bliver snart 30 år. Jeg synes blot at jeg skal have dem udbetalt som de andre har fået dem udbetalt. Hvad ville i have gjort?
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Kan så ikke råde dig til hvad du kan gøre.....
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 463 Svar: 3.732
Der kan hurtigt ske noget uventet som at regler ændres, eller du bliver for syg til at arbejde. Hvis du så kommer på kontanthjælp vil din formue forsvinde.
Een af dine søskende som du har det bedst med, kan fx. oprette en konto udelukkende til dine penge, hvor du løbende får adgang til kontoudtog. Men der skal være et underskrevet stykke papir mellem dig og søskende hvor der står at de penge tilhører dig. (Selv mellem nær familie er det bedst at have rene linjer).
Lad penge stå til indskud af lejlighed, men få hver måned et kontantbeløb udbetalt så du også mærker at få lidt flere pengene mellem hænderne til diverse forbrugsgoder.
Her er fra 2018:" Som fleksjobber foreligger der ikke formueregler. Det vil sige, at du gerne må have formue, uden at det har betydning for din udbetaling af enten ledighedsydelse eller løn i et fleksjob. Vær dog opmærksom på, at dine eventuelle lønindtægter modregnes eller indgår i beregningen."
Jeg tror at dine forældre ønsker dig det godt, og ikke at du pludselig står til at miste formue. Kommuner kan pludselig finde på at fortolke regler anerledes end det tiltænkte eller intentionen med regler, derfor skal man altid være lidt varsom.
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 2.090
Når hun først er godkendt til flexjob kommer hun aldrig på kontanthjælp hvis hun bliver mere syg end hun er, så hedder det førtidspension..
Mine forældre stoler ikke på mig