724 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

dobermann... dobermann...

hey vil gerne lige vide noget om dobermann hunde...

mig og min far havde en laaaaang diskution om dem... han mener at ALLE dober'e blir syge i hovedet på et eller andet tidspunkt og angriber folk inklusiv ejeren... jeg mener det er noget vås... hva er det lige der er rigtigt...

ska lige siges at det er min store drøm at få mig en dobermann (når jeg har tid til at træne den self)

hva siger i folkens ska jeg tro på min far?

og hva er jeres generelle mening om dobermann?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dobermann...
  • leif p
    leif p Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33
    #1   21. mar 2007 din far STINKER!!!! (ikk ment så hårdt som der er sagt)
    det passer ikk, jeg har selv en der er knap et år gammel og han er lige så god som dagen er lang, det kommer jo meget an på hvordan man opdrager den, min bliver opdraget til familie hun og han har respekt for både min kone og jeg såvel som børnene og vi har selvfølgelig for ham, men det er en race der skal have en fast hånd, der med ikk sagt maan skal tæve den for at få den til at makke ret, den har jo store skabe og hvide tænder..
    men den kræver en del tid og nogle lange ture, så skulle den være hjemme om den vil gå til angreb på sin ejere på et tidspunkt er jo svært at sige, der kan jo sprænge en sikring på sådan en race, så vel som på andre..
    men igen, opdrage den med respekt..

leif.

• #2   21. mar 2007 leif... det var nogenlunde hva jeg sagde til min far :P... udover det der med stinker :P... hehe...

men altså at opdrage en hund er sq ikk så svært... jeg har da opdraget min egen hund ret så godt...
    ska lige nævne at han er en græsk gade hund med en lidt dårlig hjerne... og det med hjernen er seriøst... han er dummere end snot rent ud sagt..
    men hvis jeg knipser med fingrene så sætter han sig sq ned... har aldrig tævet ham...
    self har han da fået en lille en over snuden hvis han snappede efter mig når vi ikke legede men jeg har aldrig slået ham hårdt...

men det med sikringen vi havde da en labrador da jeg var lille og der var en sikring der sprang BIG TIME... den begyndte at bide mig, min mor og min søster når min far ikke var der...

• #3   21. mar 2007 Du kan gå ind på hundegalleriet smiley
    Der inde er der mange dejlige dobermann´s

• #4   21. mar 2007 Altså nu har vi ikke haft en 100% Dobermann men vi havde en blanding, en rottweiler/dobermann...
    Og det var simpelthen den dejligste og kærligste hund jeg nogensinde har set... Den var så sød og kælen(og STOR :D)...

Men den var altså virkelig dejlig og er den hund vi har haft som jeg har elsket højst...

Nu er den desværre død af kræft smiley

R.I.P. Tizcha...

• #5   21. mar 2007 har os dobberman, en hun hund og så en blanding, den er 9 år nu og den er sQ stadig pisse sød og kælen, men har os fået en hård opdragelse smiley

• Dennis K
    Dennis K Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #6   21. mar 2007 altså en dobermann vogter over sin ejer og sit territorie, men kan jo godt opdrages til at være blid som et lam.

• #7   21. mar 2007 Vi har 7 dobermann, 3 hanner og 4 tæver, der er ikke en af dem der er aggresiv, og folk der kommer på besøg er klar til at tage dem alle med hjem :o)
    Jeg har opdrættet i snart 11 år og har ellers 15 års erfaring med racen, og i mine øjne er der ingen hunde der er hverken aggresive eller tosset, det er som regel ejeren der er skyld i det hvis hunden ter sig aggresivt osv, samtidigt er det vores pligt som hundeejer at opdrage og træne vores hund/hunde korrekt både fysisk og psykisk, husk på at hunden har ikke bedt om vores selvskab!
    Det er jo os der vil have dem!

• #8   21. mar 2007 Hej.
    Mine forældre var også meget skeptisk over valget lå på en dobermann da jeg skulle have hund. Men som mange andre også har skrevet er det en dejlig hund. Man skal bare tænke på det er en aktiv hund som har masser energi og vil meget gerne arbejde..
    Min personlige mening er at man ikke skal bare hård ved en dobermann.. men konsekvens.. de er meget bløde !
    Men jeg har ikke fortryd mit køb.. Mit råd til dig er når du skal købe en doberman.. vær kritisk når du vælger din hvalp. Stil gerne mange krav til avlerne. og forlang at se forældrene.. der er jo stadig nogen skræk bider..

Kommentér på:
dobermann...

Annonce