276 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Uretfærdige bøder Uretfærdige bøder

https://www.bt.dk/trafik/iben-raser-over-boede-haabloest-og-oldnordisk

Selv fik jeg min første bøde i bus for godt ½ år siden, som var helt forkert.

En veninde og jeg skulle med to busser, og da hun ikke havde flere penge på sit kort, brugte vi mit. (Har ikke prøvet det før).

Siger til chaufføren at vi er to på kortet, hvilket bliver logget. Så til næste bus, siger igen at vi er to på kortet. Chauffør logger ind, men kalder mig tilbage. Han kan se at der allerede er to logget ind på kortet, og fortæller at det vil der blive ved med at være indtil rejsen er logget af/ud.
Fint så har jeg lært det.

Vi skal så samme vej hjem senere. Logger ind med 2 personer, og næste bus behøver man så ikke sige noget, men bare få scanneren til at sige ok. Der er iøvrigt kun 1 min. mellem vi tager de to busser.

Her er der så kontrol i bussen. Intet problem, for alt er jo iorden, eller?
Nej, det er det ikke! For scanneren har kun logget for een person, og ikke to.
Kontrollanten kan se, at der på udtur, samt første bus på hjemtur er to personer på kortet, men bare ikke lige den sidste del.
De beklager og siger at de er nødt til at give en bøde, men at jeg skal klage, for det er jo tydeligt at rejsen har været forsøgt at blive betalt!
Jeg klager, og er overbevist om at få ret. Men nej, man henholder sig til loven, som siger at det er mit ansvar at være sikker på at der er betalt for to. Altså at det ikke er nok at scanneren giver ok-lyd fra sig, men at jeg også er opmærksom på at der står 2 personer logget ind.

Så trods vejledningen fra chauffør som er fuldt, så er det bare at betale for ellers?

Har nogen af jer, været ude for ligende?




Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uretfærdige bøder
  • #1   22. dec 2018 Ja, jeg har gjort indsigelser på min søns vegne - det var for ikke at have gyldig rejsehjelm, det var uforskyldt og den fik jeg eftergivet.

    Men vi er ansvarlige for, hvis ikke deres system virker, og det er ikke fair smiley


  • #2   22. dec 2018 Nej det er ikke fair!

    Der skal og bør udvises en vis konduite, for dem som bevidst undlader at betale og så dem som har gjort deres bedste for at betale.

    Både den omtalte sag i linket, samt min egen gør at tilliden ikke er mere.

    Skulle noget ligende ske igen, hvilket det forhåbentligt ikke gør, så vil jeg nægte at modtage en bøde, blive hentet af politiet til stor gene for øvrige passagerer, og forsinkelse på buslinje.





  • #3   22. dec 2018 I morgen skal jeg bruge mit rejsekort, spændende om det virker, og virker det ikke, så er det bare ærgerligt for DSB, MOVIA smiley - jeg bliver også bare siddende og så kan de spærre mig inde, hvis de har lyst, jeg betaler KUN for eengang smiley

  • #4   3. jan 2019 Jeg oplevede det i toget for nogle år siden, jeg skulle undervise i Lynge og gik ind på kontoret for at få en kørselsvejledning, og de sagde at det var 9 zoner, jeg beholdt heldigvis denne rejsebeskrivelse.
    Senere var der kontrol da jeg kørte hjem, der var, påstod de 10 zoner, jeg blev trukket med ud på perronen og der stod 4 kontrolører rundt om mig, Det var mega pinligt.
    jeg sendte en kopi af kørselsvejledningen ind og de måtte så æde de 600 kroner , jeg ville aldrig have betalt den bøde, selv om jeg så skulle udpantes eller hvad de idioter finder på,


Kommentér på:
Uretfærdige bøder

Annonce