{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

Gratis parkering i bymidten tiltrækker kunder {{forumTopicSubject}}

Endelig har nogen på rådhuset opdaget at parkeringsafgifterne ikke er særlig tiltrækkende for kunder, og mange byer sløjfer afgifterne væk.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/byer-sloejfer-p-betaling-parkering-er-blevet-et-vaaben-i-kundekrigen

"kunderne foretrækker at handle, hvor de ikke skal bruge tid på p-automater, og hvor brødet hos bageren ikke koster 10 kr. ekstra på grund af parkering"

Jamen, er det ikke indlysende? hvor mange vellønnede eksperter er der brug for inden tiøren falder? Hvis man også skal til læge og bagefter på posthus, kommer man nemt til at give 20-30 kr.

Fx. tilbyder Rødovre centrum gratis parkering helle dagen, og efterhånden kender jeg mange mennesker på Sjælland der gerne kører derover for at handle. Ikke særlig smart for de lokale handelsforeninger.

Folk begræder butiksdøden, men parkeringsafgifterne har en del af skylden for det, ikke bare nethandlen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gratis parkering i bymidten tiltrækker kunder
  • #1   3. feb 2019 Rødovre Centrum er mit yndlingscenter, som jeg fortrækker til enhver tid,

Kender det fra min opvækst , da det blev etableret i 60erne, og de følger med, udbygger ustandseligt, har dejlige specialbutikker med god service, har fået biograf, og ingen forretninger står tomme, som de f.eks. gør på Fisketorvet.

Derudover er der mange gode restauranter bl.a. "Terrassen" og "Clara" med mad til rimelige priser.

For slet ikke at tale om guldsmeden "Dirks"...;)

Og en skøn stemning ved højtiderne....

• #2   3. feb 2019 Rødovre centrum er klart et besøgs værd, men jeg tror ikke at jeg bliver stamkunde der, for så skal jeg køre mange km frem og tilbage.

På Ros Torv i Roskilde får man de første 2 timers parkering gratis, og de næste koster 15, 22 osv.
    Waves i Hundige har gratis parkering.

• #4   3. feb 2019 Ja kunne godt tænke mig at gratis parkering vil fremme at der igen kom butikker i bymidten smiley

• #6   3. feb 2019 I København cirkler man rundt i laaang tid, før man har det, som når man vinder i Lotto, og finder en parkeringsplads, så jeg tror også der bare kommer flere biler ved gratis parkering.

Derfor vælger folk centrene i omegnen...og fordi det altid er tørvejr der. smiley

• #8   4. feb 2019 #7 "Men København og Lyngby vil bare skovle penge ind! "

Det vil de da meget gerne, men de får ikke lov til, for regeringen har besluttet at 70% af den indkomst, som kommer fra parkeringsafgifter i midtbyen, skal afleveres til statskassen. Flot, ikke?

http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-06-01-nye-p-regler-kan-koste-kommuner-millioner-se-hvordan-din-bliver-ramt

Det viser sig at bilisterne bliver malket (næsten) forgæves !

• #10   4. feb 2019 # 9
    Forståeligt, Torben, og du er ikke alene. smiley

P-afgifterne i DR-byen er et andet eksempel: 60 kr. for tre timer. Skal du til koncert, er du nødt til at punge ud.

• #12   4. feb 2019 Selvom jeg er kommet meget i Lyngby førhen, da man så vidt jeg husker parkere gratis i det lille stræde bag Lyngby Hovedgade og Rådhuset, men det var kun i heldige tilfælde man fandt en.

Derudover har jeg været til flere møder i Kulturhuset ovre ved biografen, og der kostede det at parkere udenfor.

Derfor vælger jeg Rødovre Centrum, som også har biograf og GRATIS parkering, hvor vi ellers i lang tid var kunder og biografgængere på Fisketorvet.

• #14   4. feb 2019 Lyngby lever højt på den charmerende Hovedgade og gode butikker, ellers kune de ikke holde på kunderne. smiley

• #15   4. feb 2019 I to, I har næsten overtalt mig til at aflægge et besøg i Lyngby storcenter smiley smiley smiley

• #17   4. feb 2019 # 16

Blomsterberg er gået konkurs, Brdr. Price har overtaget, men ved ikke hvad det bli'r til.

Formodentligt ikke noget med kager og konditori...? smiley

https://www.bt.dk/erhverv/broedrene-price-overtager-blomsterbergs-konditori-og-cafe

• #18   4. feb 2019 Helt sikkert at der bør være flere parkeringspladser som er gratis. Men der bør også ses på de høje afgifter det koster for at parkere.

Noget andet som er helt galt, er privaticeringen til forskellige parkeringsfirmaer.

Flere har fået bøder, trods de har betalt. Men de har ikke set skilte som afgrænser de forskellige aktører. Det er helt forkert.
    GPS virker heller ikke som det skal.

Parkering er en kæmpe indtægtskilde for kommuner og parkeringsfirmaer, hvor retfærdigheden bare ikke eksisterer.

• #20   4. feb 2019 #18 Lige præcis, Cris

Der er flere trælse eksempler på, at folk havde betalt for parkering, men de fik bøder alligevel. smiley

• #21   4. feb 2019 Jeg bor ikke langt fra et Hospital hvor der sker stor udbygning, hvilket indskrænker den i forvejen mangel på parkeringspladser der er dér.

Folk kommer langvejsfra til undersøgelser, eller besøg af familie. Nogle til akut-besøg.

Der går parkeringsvagter i døgndrift, for den mindste lille overtrædelse gives der bøder. Det er blevet en ren pengemaskine.

• #22   4. feb 2019 #21
    Jeg finder det rystende at kommunen malker patienter og pårørende på den måde. Vi ved at undersøgelser og behandlinger ofte varer længere end det er beregnet, desuden er der altid ventetid.

Og man kan ikke altid tage bussen til sygehus, for nu bliver man som patient anvist til undersøgelser til alle hospitaler i den region man bor i, så tager det langt tid at bruge offentligt transport...

Men det er det samme her i min by. Desværre kan jeg kun bekræfte din observationer.

• #23   4. feb 2019 For ikke så længe siden var der et par, hvor hun pludseligt skulle føde. Parret mente at det var hurtigere at køre til hospitalet end at tilkalde en ambulance.

Ja, bilen blev parkeret hvor de nu kunne, for det var lige før barnet absolut ville ud!

De fik en bøde, og trods omstændighederne var der ingen medfølelse. Det var bare at betale!

• #24   4. feb 2019 #23 ja, det er bestemt et af de mest absurde eksempler!

Men i dette tilfælde kan man håbe at glæden ved at byde den lille velkommen til verden overstiger irritationen over idioti og smålighed smiley smiley smiley

• #25   4. feb 2019 #24 Elena

Det burde bare ikke være sådan!

Der var engang hvor der var forståelse for situationer som denne, og hvor man kunne se ud over de stupide regler og love som nu er, og ikke som nu, indtjening af al magt. Grådigheden hersker.

• #26   4. feb 2019 Cris, jeg er fuldstændig enig med dig.
    Lad os håbe at folk tager det i betragtning næste gang ,når de skal stemme til lokal valg.

• #27   4. feb 2019 Lokal valg er vist ret ligegyldig.

Man har jo privaticeret parkering til forskellige. Så dét kan der vist ikke gøres så meget ved.

• #29   4. feb 2019 Foran BIG i Herlev de P-tiden om fra 3 timer til 2, og når man så bli' fristet til lidt mad så falder hammeren.

Og oppe på taget er der længere tid parkering, men man skal være vågen, de laver om på det, for at få penge i kassen. smiley

• #30   4. feb 2019 #28

Det er et smart system, bare andre kommuner vil gøre det samme.

Ja, mange bliver (bonde) fanget, når de ændrer på den tilladte parkeringstid.
    For ti år siden havde jeg overset en ny tavle, og så fik jeg bøde straks.

• #32   4. feb 2019 #31

ok, jeg var ikke klar over at regioner ku være lige så pengegriske som kommuner, men så blev jeg klogere. Tak skal du have.

• #34   4. feb 2019 #33, Du har selvfølgeligt ret i de tilfælde du har fortalt om , men jeg kender andre sygehuse på Sjælland, hvor besøgende kun har to timer gratis parkering, bagefter vanker der bøder, fx. Roskilde og Køge.
    Og sidste gang da jeg besøgte nogen indlagt på Riget - der var for nogle år siden- betalte jeg parkeringen i automaten, akkurat som andre steder i København. Jeg ved ikke om nu der er ændret på noget .

Umiddelbart vil jeg tro at de to sygehuse du nævner er heldige undtagelser, ikke reglen.

• #36   5. feb 2019 Klart at Gentofte og Herlev har er bedre system, fordelagtigt for patienterne.
    Men når man ikke besøger sygehusene regelmæssigt, er det nødvendigt at sætte sig ind i reglerne, kan jeg godt se! smiley
    Jeg har nu kigget på region Sjællands side, og ser at de nu arbejder på nyt betalingssystem. Der kommer sikkert nye regler snart! Lad os håbe at de blev inspireret af Gentofte/Herlev.

Kommentér på:
Gratis parkering i bymidten tiltrækker kunder

Annonce