Hjælp mine fisk dør ! {{forumTopicSubject}}
Jeg har et lille akvarium med nogle fisk eller vil sige der er snart ikke flere fisk de dør..
Jeg har 2 sugemaller
1 sneglespiser
2 sorte tetra
Som har lavet i 1.5 år ca. måske mere har fået dem af min far da han ikke ville have akvarie mere. og de lever sådan set helt fint..
men så her for 2 mdr siden købte jeg 5 blå Guramier og puttede i akvariet, men de er alle døde på nær en..
Hvad gør jeg forkert ?
Har købt nye fisk før hvor skiddet også bare døde efter noget tid..
Jeg renser ofte pumpen skifter vand 1 gang om mdr. ca.
De bliver fodret en 2 dage om aften lige hvad der kan være mellem 2 små fingerspidser og få 3 piller ( til mallerne og sneglespiseren) og så har de en dag hvor de ikke få mad og så igen 2 dage med mad o.s.v.
Hvad gør jeg forkert ? håber nogle kan hjælpe
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 5 Svar: 335
Køber du de fisk fra samme sted? Nogle leverandører er bedre end andre.. store dyreforretninger m. fiskehold er som regel ikke et godt sted at købe fisk, da der er rigtig mange sygdomme osv..
jan 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 28 Svar: 215
Hvilke fisk er så nemme at holde ?
Miss K. Over halvdelen af vandet..
jan 2007
Tim P: hvad mener du med hvor vandet vores vand er ?
mar 2007
Men jaeh, jeg ville enten satse på ph værdien i vandet, der er forkert, fiskene er syge, eller temperaturen på dit vand..
Hvor længe lader du fiskene vænne sig til vandet, inden du lukker dem 'fri'? Altså temperatur osv..?
jan 2007
jan 2007
Ja kan ikke se at de fejler noget men er jo heller ikke ekspert =oD
PH værdien kender jeg ikke men hvad skal den ligge på ?
jan 2007
Har haft det i over 1/2 år..
mar 2007
Er fiskene købt det samme sted??
For så tyder det godt nok på, at det er sygdom..
jan 2007
Hvordan finder jeg ud af om de er syge, hvordan kan det ses ?
jan 2007
Tim P: Okay ved også at min far ikke altid gjorde det..
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 9
jan 2007
Er der nogle fisk som i vil anbefale at jeg køber ? næste gang jeg skal ud og købe fisk..
Til alle: tak for hjælpen indtil vider...
dec 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
http://www.soehesten.dk/akvarie-akvarier.htm
Gå ind på siden og kig i venstre kolonne i bunden, der er god hjælp at hente til alle...
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 54
1) dit akvarie er ALT for lille til så mange fisk. Tetraer og blå guramier kan slet ikke gå i så lille et akvarie.
2) Du skal skifte vand meget oftere... især når du har mange fisk og ingen planter, samt fodrer tit. (mine får mad en gang om ugen).
3) bliv bruger på www.akvariesiden.dk.
der kan du finde mange gode oplysninger om fiskehold, og hvilke arter der egentlig egner sig til et 50-60 L akvarie.
jan 2007
men tak for alle svarene..
Hvordan ungår man så alger ?
Marie-louise J: For mange fisk tror du har misforstået noget har 3 fisk 2 maller og en sneglespiser.. det er da på ingen måde mange !
Siden du har linket til lader desvære ikke til at virke..
jan 2007
Når jamen så er det fordi mit lys står tændt for meget for det får ikke sollys..
men tak for svarende alle sammen..
Vælger at bruge linkene nogle har henvist til
især det jacob P har linket til, det er bare super godt...
har en fortsat god søndag alle sammen..
jan 2007
Men mange tak for svarene ellers..
jan 2007
Og hvem der passer sin dyr bedst synes jeg ikke vi skal diskutere, det kan ingen bestemme over nettet så det med hvem der gør det bedst og behandler sine dyr bedst holder vi væk fra dette indlæg.. =oD
Jeg vil nu prøve at skifte vand 3 gange i denne uge har nemlig ferie så det kan jeg gå og nusse lidt med..
Og der efter vil jeg prøve at skifte vand en gang om ugen, slukke lyset tidliger og se om ikke det kan hjælpe..
Og så vil jeg købe nye fisk og en go sjat planter...
Synes som jeg også har sagt at denne side er rigtig god, fik den længer oppe i indlæget og vil prøve at bruge det der stå der og det folk har sagt her og så finde ud af hvad der fungere bedst for mig.. Ellers mange tak for hjælpen. http://www.soehesten.dk/akvarie-akvarier.htm
Hjælp mine fisk dør !