{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

Butikstyveri {{forumTopicSubject}}

En af mine veninder er blevet taget i et forsøg på at stjæle et par bukser i dag, hvilket så kommer på hendes straffeattest.

Hun er igang med en uddannelse på hg, og skal nok stå i butik efter det, men kan det virkelig passe at hun nok ikke vil kunne få job nogle steder med den plet på straffeattesten? Er der evt noget hun kan gøre?

Alle "Det er hun fanme selv udenom" eller "Hun er da for dum" osv frabedes, for hun er udemærket godt klar over det var dumt og hun fortryder det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Butikstyveri
  • #1   20. feb 2008 Tvivler på at en tøj butik vil ansætte hende...

• #2   20. feb 2008 De fleste vil ikke ansætte en med pletter...
    Men man kan jo selv lave attesten ren;)

• #3   20. feb 2008 vil også mene at det bliver rimelig svært.....desværre.

hun bliver nok nødt til at vente 1-2 år, før hun kan få arbejde i en butik.

• #4   20. feb 2008 Kun 3 år? Er det ikke 5?

Celinah S: Nej det er jo klart, men hun har ingen penge, har hendes forældre heller ikke, og hun vil jo gerne være som de andre piger. Forstår hende godt, men forstår også godt dig.

• #5   20. feb 2008 5 år...

• #6   20. feb 2008 Hehehe

Hun skal nok vælge sin branche med omhu bagefter. Eller håbe de ikke kræver straffeattest!

• #7   20. feb 2008 Er man 15-18 år og er det 1. gang så vil straffen stå på straffeattesten i 1 år.

Er man ældre eller er det ikke første gang, så medtages straffen i 2 år fra endelig afgørelse.

Men straffen vil stadig i 10 år stå i efterforskningsregistret.

• #8   20. feb 2008 PRINCESS 27.mar. HUSK AT STEMME PÅ M! forsidepige *: Er du 100% sikker på dette?

• #9   20. feb 2008 HVIS HUN ER UNDER 18, SÅ GÅR DET 5 ÅR, FØR DEN BLIVER SLETTET! HVIS HUN ER OVER 18 SÅ GÅR DET 7ÅR!

MAN KAN ELLERS LÆSE LIDT NÆRMERE OM DET PÅ POLITI.DK

• Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 34 Svar: 46
    #10   20. feb 2008 Jeg er selv indenfor sikkerhedsbranchen...
    Jeg vil med garanti sige at hun stort set ikke for en stilling i en butik af nogen form hvor der, der florer penge mellem ansatte og kunder. Dette er et stort tillidskvotum som 9 ud af 10 selvstændige virksomheder lægger stor vægt på. Og da de kan se at hun tidligere er blevet "fristet" kan de ikke udvise den samme tillid til en tidligere "straffet" person, som en uden...også selvom en uden pletter kan finde på det er den vedkommende uskyldig indtil det modsat er bevist, men en som tidligere har gjort noget vil derfor stå svagere.
    Man har jo 2 "straffeattester" man har en som man får udleveret af politiet eks. hvis man søger job osv. efter en årrække bliver den "vasket" ren - men politiet og KUN politiet har adgang til nummer 2 attest, som aldrig blive slettet og den kan man se alt på. Eks. har man fået en bødestraf eller alm. andre ting. Men den kan ikke bruges af politiet til andet end at ajour føre sig med om en mulig person.
    Og ja - det er rigtig - jeg ved det og relevant udd. til belæg for denne skrivelse.

Desværre går det først op bagefter hvor meget en forholdsvis "lille" ting kan ØDELÆGGE ens fremtidsdrømme...

Men håber hun får det bedste udaf situationen og hænger i selv efter en del NEJ´er fra en evt læreplads og bliver ved med at bide sig fast i dem og udviser dem ærlighed og at de kan stole på hende... og snyde med attest er efterfølgende dokumentfalskneri, da attest udfyldes og udleveres af den danske stat. Og finder de eferfølgende udaf det er den bøde og evt fængselsstraf.

mvh
    Martin - men på med vanten og bak hende og vise hende tilid

• #11   20. feb 2008 Dena L: Takker, nogle der ved hvilken straf det går ind under?

• #12   20. feb 2008 Martin P: Jeg siger mange tak for din uddybende forklaring. Men du kan ikke sige præcist hvor længe den vil stå på hendes attest?

• #13   20. feb 2008 Morten J: Hvis du ellers gad at lade være med at være en nar og læse hvad jeg har skrevet længere oppe så ville det være en stor hjælp så den her post ikke bliver fyldt med ligegyldigt lort fra idioter som dig.

Ville også råde dig til at lade være med at komme med den slags bemærkninger i det virkelige liv da der ellers er stor sansynelighed for du får problemer.

• Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 34 Svar: 46
    #14   20. feb 2008 nu er området med strafudmålingen ikke der jeg har studeret mest, men mener det er 5 år, i det officelle register.

• #15   20. feb 2008 det stod i min venindes straffeattest i 2 år, da hun stjal et par bukser i en butik.

Syns ikke det kan passe at det er 5-7 år.

• #16   20. feb 2008 Se her det står flere steder:

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-587.html

(link fjernet)

• #17   20. feb 2008 PRINCESS 27.mar. HUSK AT STEMME PÅ M! forsidepige *: Nej det lyder rimelig voldsomt.

Men jeg siger mange tak til alle for deres svar
    ,
    Undtager Morten J som er en retarderet mongol hvis eneste glæde i livet er at svine folk på nettet. Taber.

• #18   20. feb 2008 .XXXL .: De gør i Fætter BR X)

• #19   20. feb 2008 .XXXL .: Fætter BR, styrer! X)

• #20   20. feb 2008 Morten J: Det er måske ens stemmeret der afgør ens viden omkring hvordan livet er eller hvad?
    Gider ikke føre den her diskussion på dit niveau.

• #21   20. feb 2008 PRINCESS 27.mar. HUSK AT STEMME PÅ M! forsidepige *: Siger mange tak for linkene smiley

• #22   20. feb 2008 • Hr. Attermann •: Tak for forståelsen, smiley

mikael A: Takker for svaret smiley

Kommentér på:
Butikstyveri

Annonce