Skilsmisseramte børn! Skilsmisseramte børn!
https://www.dr.dk/nyheder/regionale/trekanten/skilsmisseramte-boern-og-foraeldre-under-pres-ingen-raadgivning-eller
Det er altid trist når forældre ikke kan enes omkring deres børn, når de står i en skilsmisse.
Ikke engang en global virus katastrofe formilder mange af disse forældre, i deres eget behov for at få ret.
Tænk på jeres børn, tænk på den uro I skaber for dem!
Tænk på at jeres børn elsker jer begge, og ikke bærer nogen skyld for det som sker!
Tænk på at I disse dage som børnene tilbringer derhjemme, er hele deres normale hverdag blevet ændret, de har brug for tryghed, stabilitet, og ikke også den evindelig kamp mellem forældrene.
I har selv sat dem i verden, ved den gensidige kærlighed I engang havde til hinanden. Nu, gør I jeres elskede børn til kasteklude, gør dem usikre, med en utryg opvækst til følge.
Hvordan ser I på de mange konflikter som ses ved en skilsmisse?
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Helst sikkert der er mange som ikke kan sammen efter skilsmisse - de har slet ikke erkendt at deres fejde går ud over barnet - og barnet sidder tilbage som offer - et forfærdeligt dilemma for et barn - hvor begge forældre nedgøre hinanden. Så vil jeg mene man er ret syg i hovedet.
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 42 Emner: 36 Svar: 1.011
jan 2019
Følger: 7 Følgere: 31 Emner: 84 Svar: 586
I den ideelle verden burde folk ikke blive skilt, men der kan jo både være vold og misbrug, der taler for det.
Da jeg selv mistede min mor, som var en stor sorg, var jeg teenager, og det er ingen jo herre over, så skilsmissebørn har jeg først fået øjnene op for i voksen alder, også kunne medføre mange traumer, men forhindre det kan man jo ikke, og folk, der har følelser i klemme, opfører sig jo ikke altid hensigtsmæssigt med tanke på børnene, desværre.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 446 Svar: 9.938
dec 2014
den ligning kunne jeg godt se dig løse -
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
2x - 4x = 7 +3 -3
-2x = 7
x= 3,5
Jeg har løst Jetsets ligning.
dec 2014
{\displaystyle \int 1_{S}\,d\mu =\mu (S)}{\displaystyle \int 1_{S}\,d\mu =\mu (S)}
Løsning er som en slange som spiser sig selv.
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.266
Fandme på tide man begynder at tage ansvar når man sætter børn i verden !
Tvungen to års forlovelse før ægteskabskontrakt kan bevilges.
Gældssættelse i.forb. med bryllup forbydes.
Ønsker man børn underskrives kontrakt om samlivspligt til barnet bliver myndigt.
Udenomsægteskabelige sidespring straffes med fodlænke.
Ophævelse af ægteskabskontrakt kan kun opnås efter to års tvungen parterapi i forhold hvor der ikke er børn.
Børn udenfor ægteskab bortadopteres straks efter fødslen.
Så kan de fandme lære det kan de
nov 2017
Det er alt for nemt at blive gift, skilt og løbe fra sit ansvar.
Det er ikke samfundets skyld selv om du ynder at give dem skyld for alting.
Der er noget rivende galt med folks indstilling til parforhold.
En femtedel af Danmarks voksne befolkning foretrækker at bo alene så de slipper for at tage hensyn til andre end sig selv.
Opløste ægteskaber er eksploderet i antal og det virker desværre som om at skilsmisser er blevet trendy.
Samfundet er ikke skyld i at folk har så lidt ansvarsfølelse overfor et parforhold, men har nok skyld i at det er alt for let at slippe ud af parforholdet.
Oveni hatten kommer 50 - 100 nye seksuelle orienteringer som forvirrede unge skilsmissebørn fejlagtigt tror de tilhører.
Det koster samfundet en hulens masse skejser når frisind løber af sporet, men jeg har desværre ikke noget bud på hvordan man kan stoppe det
jan 2019
Det er meget nemt. at smide ansvaret fra sig, og té sig som man har lyst, og så bagefter tørre den af på samfundet.
Den køber jeg heller ikke...
dec 2014
nov 2017
Pointen er at der tages alt for let på parforholdet og det at sætte børn i verden.
Der er sågar eksempler på at skrantende ægteskaber forsøges reddet ved at få yderligere børn - helt hen i vejret.
Egoismen er vokset voldsomt de seneste tiår og jeg tillader mig at give opdragelse skylden.
Nutidens unge er ofre for den frie opdragelse med barnet i centrum hvilket uværgeligt afføder en “mig og kun mig” generation der ikke levner plads til andre end en selv og selv små udfordringer i parforholdet resulterer i skilsmisser.
Tilsidesættelse af egne behov og ansvarsfølelse for egne handlinger er snart en by i Rusland desværre
dec 2014
Må indrømme jeg ved ikke hvad man kan gøre for at nedsætte antal af flere og flere enlige. For mit vedkommende har jeg nydt at være enlig i størsteden af mit liv, frihed til at gøre som man har lyst - være spontan.
Men vi har jo også paradokset.....
Flere enlige misunder familier, flere forældre misunder enlige - lidt "morsomt"?
jan 2019
"Men vi har jo også paradokset.....
Flere enlige misunder familier, flere forældre misunder enlige - lidt "morsomt"?"
Ja, græsset er altid grønnere hos naboen - eller er det???
Vi bli'r aldrig tilfredse...
dec 2014
Lad nu være med at køre en debat om børn til at handle om dig. Du får rigelig hjælp fra det ressource svage kommunale system.
dec 2014
Så prøv at holde dig til tråden istedet for hele tiden tro at verden drejer sig om dig og at du er offer for alle andre - stat, kommune - folket - de rige.
dec 2014
//citat
De leder efter hvor jeg er mest sårbare og prøver at ramme mig personligt.
//citat slut
Hvad har den kommentar med tråden at gøre?
I øvrig skal du ikke bestemme om jeg vil svare på tråden eller på kommentarer..
dec 2014
Jeg kan ikke se noget i tråden som henvender sig til dig personligt - så du vil nok have svært med at skære det ud i pap - for stakkel uvidende mig.
Skal lige pointere som uvidende mig...
Tråd er kommentar
Indlæg er den som starter en tråd.
dec 2014
Jeg udbeder mig ydmygt svar på min #25 -hvor du siger at tråden er personlig. Jeg kunne så ikke finde den her - så som sædvanlig bøjer du af - Nu har jeg på intet tidspunkt ikke formuleret på nogen måde at jeg ikke respekterer din kommentar.
Men jeg er nok for dum til dig - en selv pensioneret lønslave som har lavet en masse programmer - så jeg kan nok ikke nå dit format. Jeg vil prøve at søge hjælp i det ressource svage system om at fortælle mig hvordan jeg kan trække vejret optimalt.
Jeg føler jeg er genial til det jeg kan - men stadig har jeg råderum til at accepterer at nogen er mere genial end mig. Selverkendelse er vejen til ydmyghed. Selverkendelse er en fantastisk egenskab som flere skulle udforske...
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Er du den eneste, der ikke ved at Alis er en troll?
Skilsmisseramte børn!