Dyreinternater står halvtomme. {{forumTopicSubject}}
Mange dyreinternater står halvtomme, og telefonerne gløder.
Der er stor efterspørgsel på kæledyr. Især fordi mange véd at de kan se langt efter en sommerferie til syden, og derfor ikke får brug for pasning til dyret.
Men hva' så når alt starter med at gå igang?
Hva' med næste sommerferie, hvis ting går i ro, og flere vil tage afsted på udenlandsk ferie end normalt?
Dyr er IKKE en fritidsbeskæftigelse, som man bare kan have fordi man har lidt tid tilovers, og evt. keder sig.
Jeg håber virkelig at dem som pludselig har taget dyr til sig, også har økonomien til forsikring, dyrlægeregninger, samt en forsat god pasning af disse dyr. Så vi ikke om et år ser at mange af dem er blevet aflivet.
Hvad mener I?
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 83 Emner: 434 Svar: 3.543
----
Men hvordan når hverdagen igen kommer, arbejde, m.m.m. ?
Som sagt, dyr er ikke et tidfordriv, og de kræver meget tid, uanset hvilket dyr man vælger.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
dec 2014
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 83 Emner: 434 Svar: 3.543
Hund, kat, fugl m.f., søde og nuttede i starten, men for flere så mangler tiden til at tage sig af dem resten af deres liv, oplære dem, være tæt med dem, betale hvad det koster i dyrlægeregninger, og ikke i afliveregninger.
Selv har jeg ikke mere dyr, for jeg kan ikke klare tabet mere. Især ikke efter måden jeg sidst mistede min skønne, fantastiske fugl på.
Jeg kan ikke tilgive mig selv, og absolut ikke den dyrlæge, der havde muligheden for at redde den da den blev fundet. Den dyrlæge havde i forvejen et dårligt ry, og jeg ønsker at slå ham så eftertrykkeligt, det skarn og mange flere ord!
dec 2014
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 53 Svar: 579
Vi har haft 2 Newfoundlændere som ellers ofte står for hunde med diverse dyre dyrlægeregninger (en på 95 kg og en lille på 75 kg.
Vores hunde har spist det samme som os, og har stort aldrig fejlet andet end de 2 årlige vaccinationer.
Den sidste vi havde, en Golden Retriever fik det samme, trods opdrætteren mente det var ganske forfærdeligt synd for hunden, den blev 14 år, og blev kun aflivet grundet alders sygdom i hofteskålene i bagbenene.
Nu er det lige akkurat 4 år siden vi havde den sidste, så nu er jeg også en af dem der kikker efter hund på dyreinternatet, for denne gang vil jeg have en hund, som jeg ikke skal have fra hvalp - 2 - 6 år, håber jeg på at finde en.
Problemet med mange af de hunde på internaterne, er desværre at de enten fejler noget, ikke kan tåle andre hunde eller endnu værre børn.
Nu må vi se, om der dukker noget op, ellers må jeg igang med en hvalp igen - har man først haft hund, er det faens svært at undvære, det er og bliver jo en del af familien.
Men I har ret, utroligt mange som anskaffer sig et dyr, egner sig slet ikke til det.
dec 2014
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Jeg håber virkelig at folk tænker sig om, inden de anskaffer sig et kæledyr.
Jeg skal ikke have flere, hvis Gizmo dør før mig, måske en undulat, ved det ikke...
Dyreinternater står halvtomme.