356 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Tegneserier Tegneserier

I min barndom så jeg ikke meget til tegneserier,kan faktisk ikke huske jeg har læst nogen i min spæde barndom. Senere blev det til:

Anders And
Superman
Flip og flop
Tintin
Viggo og spirillen
Daffy
Onkel Joakim
Familien Flintstone

Men den man mest møder hos lægen er jumbo bøgerne og sjovt at se folk går udenom dem selvom de gerne vil læse dem - jeg er ligeglad, jeg skal læse Anders And hos læger. Kan huske jeg var helt fordybet i et Anders And blad da jeg blev prikket at det var min tur.

Nogle mennesker har en blokering som de er bange for at vise udadtil - men det er så bare noget i deres hovedet der er galt med. de vælger så mere "maskuline" blade som sundhed, Se og Hør, og en masse andet bras som de faktisk ikke gider læse.

Jeg har det sådan jeg er total ligeglad med hvad omgivelserne mener når jeg vælger Anders And.

elskede alle de steder i byen hvor man kunne ,købe,salg,bytte blade. Den eneste Jumbobog jeg har nu, er hver anden side ikke i farver. Jeg har så senere kigget rundt for at få forklaringen på hvorfor. Dengang kunne man kun trykke en side i farver. (1987) Primitivt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tegneserier
  • #1   14. maj 2020 Polysl der var da flere og fantomet - Davy Crockett - knold og tot - Sultanen og iznogood og mange flere og forstår godt at du ikke skriver dem alle smiley

• #3   14. maj 2020 Jamen, jeg kan da også godt lide at se Anders And, Tom & Jerry og mange flere, tænk at kunne tegne sådan, det er en vuggegave smiley

• #4   14. maj 2020 Kender i Flipkompagniet?

Ellers er i gået glip af noget. smiley

• #6   15. maj 2020 Jeg var også storforbruger af tegneserier.

I min ungdom var de små pocket blade Wild West og Prærie de store hit fordi de kun kostede en fjerdedel af Anders and men også skipper skræk, gyldenspjæt, Klaus Kludder, Blondie og Ferd’nand blev pløjet igennem smiley

• #7   15. maj 2020 Sikke noget sludder Poly, at man kun kunne trykke 1 side i farver i 1987. smiley

Jeg kan også godt li' at læse Anders And hvis jeg har siddet i venteværelse hos lægen. Det giver gode minder.

• #8   15. maj 2020 Cris

https://da.wikipedia.org/wiki/Jumbobog

Ja da....men ikke den som trykkede jumbobøger før 1988 -

• #9   15. maj 2020 Det er det værste gang sludder der står, og passer ikke!

• #10   15. maj 2020 Hvordan vil du så forklare den jumbobog jeg har hvor hver anden side er i farver.? Igen trykkeri sender den slags ud - faktisk ville de slet ikke komme i omløb hvis det var en fejl.

https://jyllands-posten.dk/kultur/ECE10652440/jumbobogen-fylder-50-aar/

Citat:

Dengang, og faktisk helt frem til 1988, var hver anden side i henholdsvis farve og sort/hvid. Det skydtes, at Mondadori brugte en gammeldags trykpresse, som kun kunne trykke farver på den ene side af papiret.

Hvis du stadig ikke er overbevist så har jeg så en bog som må være lige så meget værd som frimærket af Ellehammer som var spejlvendt.

• #11   15. maj 2020 Jeg skal forsøge at forklare, eller må du spørge igen, for det er virkelig noget sludder der står.
    Du har en palle med papir, ark. Kører det igennem en 4 farvet trykmaskine, så vender du stablen, og kører den anden side igennem på den 4 farvede maskine. Det hedder 4+4 fv.

Her er det kørt som 4+1 (sort)fv. Man har sikkert ville spare på kopi, plader osv.

Den sorte side, er sikkert blevet kørt igennem på en 1 farvet maskine, måske endda på et andet trykkeri, hvorefter den anden side køres på den 4 farvede.

Der var altså også 5 farvede maskiner med vendetrumle på det tidspunkt. Hvilket vil sige at pairet kører til 1 trykværk, vender på trumle, hvor forkant bliver til bagkant, og på den anden side kommer så de 4 farver.

Husk på jeg har været trykker i mange år. smiley

• #12   15. maj 2020 For lige at cementer det med beton og asfalt så kig her på Egmont Facebook.

https://www.facebook.com/egmontmedia/posts/1953214481379972

Citat

jumbobogslæsere vil kunne huske, at de første to årtiers Jumbobøger – helt indtil Jumbobog nr. 91 i 1988 – skiftevis havde to sider i farve og to sider i sort-hvid.

Så hvis Egmont er fulde af løgn og wiki er fulde af løgn og jyllandsposten er fulde af løgn så ved jeg ikke hvad man mere kan gøre for at overbevise dig.

• #13   15. maj 2020 Jeg kan desværre ikke se siden, har forsøgt flere gange.

Men det er ikke rigtigt.

• #15   15. maj 2020 Hold nu op Cris og erkend du har taget fejl. Det er som at tale med en som tror at jorden er flad.

Der er et omfattende bevis på ude på nettet at du tager fejl...og hjemme hvor jeg har en jumbobog. Måske jeg skulle sende den på auktion - den må være millioner værd.

• #16   15. maj 2020 Jeg har ikke taget fejl. Vedkommende som har skrevet det, har kludret i det.

• #17   15. maj 2020 Stop nu Cris

Det ville være på linje med at en programmør vil påstå at man ikke kan gøre en konstant til en variabel.

Selvfølgelig kan man det.

Den skal deklareres som en VAR

• #20   15. maj 2020 Ron

Jeg har da linket til Egmont på Facebook hvor der står det samme... men måske Egmont tager fejl så må cris jo træde i karakter og oplyse Egmont at de er fuld af løgn - og forklare hvorfor jeg har en Jumbobog som er i farver og sort/hvid

https://www.facebook.com/egmontmedia/posts/1953214481379972

• #22   15. maj 2020 Det er kørt på en ældgammel rotation. 4+0 fv. Det er jo ruller af papir som der køres på, som så bliver skåret til ark når det kommer ud.
    Derefter er arkene kørt igennem en 1 fv. maskine.

Så jo jeg har ret!

• #23   15. maj 2020 Cris

Jeg ved ikke hvad du prøver at forklare.

Kommentér på:
Tegneserier

Annonce