320 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Gaveregn ! Gaveregn !

Jeg kan næsten ikke få armene ned - nu skal jeg sgu nok hjælpe med at sætte gang i den Danske økonomi.
Tænker en gang æggekage på Carlslund og efterfølgende en tur i Zoo, så har jeg gjort mit.

Hvad vil du bruge den formidable gave til, du får sat ind af på din konto ?

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-06-15-liste-personer-i-disse-20-grupper-faar-1000-kroner-af-staten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gaveregn !
  • #2   16. jun 2020 Dagens 12er eller 13er, Claus. smiley smiley

• #3   16. jun 2020 Tror ikke der bliver fest for størstedelen, hvor de 1000 kr bare ryger i enten huller eller budget og flytter ikke en meter i forbrug. Mine 1000 kr. ryger til et kattehjem - så det flytter vist ikke noget som helst i forbrug.

De som får 3 ugers feriepenge kan jo ikke bruge dem før til senest Oktober , selvom regeringen siger..... bare brug jeres feriepenge på forskud - Det kan jeg så ikke se hvordan, da mange er økonomisk udfordret pga Corona og hellere vil vente med at bruge løs - det klogeste ville nok være at sætte dem ind på en pensions opsparing som jeg kunne læse på flere tråde at mange ville.

Indtil videre er kun 5% indbetalt til feriefonden og sidste dag er 31 August - så efter den dato - kan de først udbetales. Men har virksomheder alle de penge?

Det besynderlige er, at det er medarbejders ansvar at pengene indbetales, da de hele tiden vil få info om at de ikke er indbetalt. Så ferieåret skal afsluttes først, inden der kan udbetales - ellers skal der hives en masse milliarder ud i forudbetaling fra staten.

Så helt ærligt kan jeg ikke se de vises sten.

det som nok flytter noget samfundsmæssigt er de 700 milioner i tilskud i det danske ferieland.

Jeg så hellere at man for en periode kunne køre over broer uden betaling - som vil støtte lysten til at besøge andre landsdele.

Man kunne også læse at folk faktisk regnede med omkring 5000 kr og blev skuffet over kun at få 1000 kr. Flovt - de føler det sådan. For en alenemor er 1000 kr mange penge og lige det der skal til at give barnet/børnene nogle oplevelser.

• #5   16. jun 2020 Finans skriver at det koster 2,3 milliarder - regeringen skriver 1,8 milliarder.

Det betyder at det koster 500 millioner at administrerer 1000 kr til folket.

Jeg vil godt påtage mig at lave et system der gør det for 50 millioner. Men så er der jo ingen som render rundt med en knækket blyantspids, og lede efter en der kan overtage blyanten og gå hen til den som administrer blyantspidserne - imens er blyantspidseren blevet syg - så ikke en kæft ved hvor blyanten er blevet af. Så man er jo nød til at vente, og imens er de andre blevet så stressede af al den stress med blyanten, at de må i terapi og hjemsendes til videre behandling som dækkes af det offentlige.

Så på en måde kan man godt forstå at regningen bliver 500 millioner.

• #6   16. jun 2020 De siger, at danskerne er vilde med at købe sommerhuse, måske skulle man nøjes med et telt? smiley smiley

• #7   16. jun 2020 De sommerhuse der ligger dårligst er billige.

• #9   17. jun 2020 Er det ikke korrekt, at alle "gaverne" er fuldt skattepligtige?
    Både feriepengene og regeringens gave til dem uden feriepenge?

En nyhedsudsendelse i formiddag fortalte, at folk, der betaler den store misundelsesskat, helst vil lade pengene stå til pensionen. Dermed håber de, at de de bliver lavere beskattet, når de bliver pensioneret.

Så bliver det lige som det plejer: Det er staten, der er den største vinder!

• #10   17. jun 2020 Busmann

Kloge folk med topskat venter med at få dem udbetalt, da de skal betale 15% ekstra pga. topskat.

Så når de går på pension så betaler man ikke topskat.

Og så får staten fingeren.

• #11   17. jun 2020 Nej, Feriepengene er der allerede betalt skat af, efterhånden de indtjenes.
    Og de 1000 kr. til os andre er skattefrie.

• #12   17. jun 2020 Å.R

Jeg taler om dem som har ferie med løn - og du har ret i at dem som indbetales til feriefonden er Netto.

Kommentér på:
Gaveregn !

Annonce