Bandeord Bandeord
For ind i helvede
shit i hovedet
lort i en papkasse
burger formes som en lort
prut i et badekar
Ord som ikke altid er tilladt på nogle sociale medier, men finken kan ryge ud over kanten.
Kanten er papirtynd som en mave der har tyndskid, som løber ned af benet så man er nød til at gå i bad for første gang siden d. 24-12 2020.
En skriver Mette Fupski - banned
EN skriver Slette Mette...... tilladt.
Begge er øgenavne - men kun et øgenavn er tilladt.
Skriver jeg skide mette fupski på min Facebook så lever den for evigt. Skriver jeg en bøsse vits så lever den i få sekunder inden deres robotter har fået slettet bøsse og erstattet det med en mere trut mundret ord.
Nogle medier er som et kloster, biblen i hånden - men ingen ved hvad der foregår når hånden er nede i lommen uden ende i kutten.
De sociale medier er en mærkelig størrelse - men dog kan man skrive på kiosk dansk som ikke en kæft fatter hat af. Men det er som en charade - et mimespil hvor man skal gætte hvad fanden i helvede de mener med den sætning.
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.266
Alle brokker sig over den, men alligevel omtales den konstant
Jeg har aldrig haft facebook og lever fint uden
Ja bandeord har det med at blive integreret efter et stykke tid, men visse ord bliver aldrig rigtig accepteret fordi de enten er for ulækre eller for stødende
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Jeg bruger mest min Facebook til at samle en masse at de bedste vits - og holde kontakt til familien.
Bliver man for politisk så vupti så er det væk, på trods af et sobert sprog, så det er jeg holdt op med at skrive noget som helst politisk, selvom det ikke er min stærke side.
Hver gang jeg indsætter en youtube video - vupti så er den væk - på trods af at videoen er givet fri på Youtube. Det er godt nok et meget besynderligt sted. Selv mine egne videoer er blevet fjernet fra Facebook. Mine videoer indeholder ikke noget som helst som er imod nogen regler.
Når jeg skriver på DKA så kan jeg få en besked på min Facebook at min kommentar er slettet eller gjort usynlig for andre end mig - DKA går åbenbart i seng med Facebook.
Jeg kan så nedlægge min Facebook - men det hjælper ikke noget da min windows er registreret så er jeg lige vidt.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2014
Problemet er at algoritmer og robotter som udføre dem er for finmasket, robotter kigger ikke på helheden, på ironi, versa alvor. For mig at se er det helt bevidst - som på sin måde beskytter Facebook mod kritik.
Facebook rækker meget længere ud end Facebook selv som medie - online aviser har taget deres algoritmer til sig, som styre hvad der må skrives i et kommentar spor - og fangers der ting som de ikke bryder sig om så sørger de for at alt som folk skriver ikke kan gemmes på online aviser.
Hvordan slipper man så ud af den konstante overvågning?
Luk alt - som Facebook, Google login, Windows login. og gå tilbage til Linux og bruge DNS routere for at køre under radaren - samt browseren TOR.
Men det vil være som at lukke samfundet ude. Det hele er så implementeret i vores dagligdag at det faktisk ikke er muligt.
dec 2014
dec 2014
Robotter keder sig ikke - ej heller algoritmer, i Odense har Facebook bygget en kæmpestor serverfarm med store køletårne - jo mere en chip er kølig jo hurtigere er den. De er allerede i gang med at udvide.
Nu er jeg ikke konspiratorisk - men jeg har en fornemmelse af at al datatrafik i Danmark
kommer til at passerer Facebook serverfarm. Google er i hænderne på Facebook, så alt hvad der skrives på Gmail undersøges for forbudte ord, som Jihad, aluaha akbare, terrorist, og en masse andre ord som puttes i en "kasse " til senere undersøgelse.
Så man har gjort det tilladt at spionerer brugere af Internet og deres Mail i Danmark.
Facebook katalogiserer din færden, din profil, dit job, dine indtastninger på sociale medier - det kan godt være at mange siger - fuck det. Men det er en genial markedsførings maskine som køre 24/7 - de har så meget datakraft at de med deres værktøjer kan komme ind på alles profiler what so ever på få sekunder.
Og hvorfor kan de det?
Jo - de kender alt til dig, dine skriverier på Facebook, din profil, dine kommentarer på andre sociale medier. Så de laver en total profilering af dig.
Men det er nok de færreste der tænker på - de er bare brugere.
Lad os tage et eksempel.
Du har søgt efter et smart tv, eller mobil, og vupti så dukker der reklamer op for smart tv og mobil - hvis man ikke lige har installeret adblock. Udviklere har i årevis hadet adblock - så man laver script og pladsholder som adblock ikke kan fjerne.
Men Adblock kan også begynde at bruge algoritmer som undersøger om der er reklamer ud fra deres indhold, og dermed "blanke" dem - dvs. et gråt felt. Nok ikke det mest pæne at glo på men dog er man fri for al det bras.
dec 2014
dec 2014
Der har været masser af film hvor et samfund i et helt land er under overvågning og social kontrol. Ikke alt er film hvis man tager NordKorea eller Kina som eksempel.
Vi kan se Østrig som tvinger folk til at blive vaccineret - en helt uhørt lov som faktisk krænker suveræniteten af ens krop.
Jeg har ikke noget som helst medicinsk grundlag for at nægte at modtage vaccine, andet min ret til at nægte ifølge konventionen.
Det mest mystiske er at et land kan override en konvention - hvorfor kan vi så ikke i Støjberg sagen?
Jeg kan lige gentage konventionen anno 1948 - hvor der står at ingen må tvinges til en medicinsk behandling af sunde mennesker. Dog er der undtagelser som at hvis personen er til fare for samfundet . Det kan man jo ikke være hvis ens test hele tiden viser negativ.
Hvis den skøre kælling som Mette Fupski prøver at gøre Østrig lov til dansk lov, så bryder hun ikke alene grundloven men også konventionen. Så det tør hun ikke - selvom jeg har i tankerne at hun nok kunne finde på det.
Grundloven er resolut og man kan ikke lave note love som overrider, jeg kan så heller ikke forstå hvorfor man man lave en afstemning i folketinget som sætter grundloven ud af kraft - det er vist kun i krig man kan lave nødlove, der tilsidesætter folks rettigheder for en periode.
dec 2014
dec 2014
Overvågning har ikke den effekt som folk tror, specielt ikke i de har tider hvor det er tilladt at være maskeret.
Udenfor Corona tiden havde de bare solbriller på, hættetrøje og en overbøjet holdning, så kan de komme med så mange kameraer de vil - ingen kan identificerer en gerningsmand. Politiet har selv sagt i f.eks. Jomfru Ane Gade at mange ballademagere er ved hvor kameraer er og tager sine forholdsregler.
dec 2014
Bandeord