Originalitet {{forumTopicSubject}}
Hvorfor ændre noget som er perfekt for den tidstypiske tid.? Man har skabt et marked for gammel ting som efter min mening bliver skrammel når de laves om - det er så min subjektive mening.
Måske jeg bare er blevet for gammel og nostalgisk. Jeg har ikke teknisk noget problem med at følge med tiden. Men tider er der ting man ikke skal røre ved.
For jer lyder det lidt kryptisk - det er hel bevidst. Det er som Filosofi, der er mange løsninger og fortolkninger. I filosofi findes der ikke en facitliste. Det udfordre ens tankegang og det er forcen i Filosofien.
Jeg er helt med på at samfundet skal udvikle sig, men her taler jeg om genstande som man ikke skal omdanne til noget andet.
Hvorfor lave om på en (Ford A?) gøre den til en Hotrod - den tidstypiske tid var den perfekt.
Historien ligger i originaliteten som det perfekte, og man laver ikke noget om på noget som er perfekt. "pompøsiteten" dengang noget som kan tage åndedraget fra en - som musikken, det er dåsemusik, tidligere var der en masse musikere , i dag er det bare en dåse som fremstiller det som var.
Ville jeg Turn back the Time? Hell now - men visse ting skal have lov at overleve som bevis. Alle har travlt med at fjerne fortiden, krænkende vil det ene og andet så man fjerner ord så de ikke krænker. Jeg ser frem til hvornår det stopper og fortiden stadig er i ens bevidsthed og bøger.
ps....jeg har helt bevist måtte omkranse (ford A) for at undgå reklame fuck link.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
hvis du ikke forstår filosofi....Den røde tråd er at man ikke skal lave om på noget som er perfekt.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2014
Nu skriver jeg jo at jeg ikke er imod udvikling i samfundet. - mit indlæg er mere en teaser i det filosofiske. Det er altid spændende hvad folk fortolker det, tyder det, kommenterer det. Man kan også kalde det et "drille indlæg"
dec 2014
Buddhisme er også det rene filosofi om det rene i sindet og handling.
Men den røde tråd i filosofi og mest den østerlandske er at selv det værste menneske kan forbedre sig.
Når man læser lidt filosofi, så bliver ens tanker vendt op og ned - men begynder at se tingene på en anden måde - man bliver inspireret til at skrive sine digte som man aldrig i verden havde troet man kunne skrive. Det virker som en renselse af sindet. Ikke lige for at virke plat - men det er på den måde jeg ser det på.
Originalitet