{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
322 visninger | Oprettet:

Dyrt {{forumTopicSubject}}

Ældre har en opsparing, det har de unge ikke for at stå imod inflationen, De er vant til at penge bare er noget man bruger for næste måned kommer der nye ind på kontoen.

Som ung lever mange i nuet, byture, latte ture. OG når katastrofen rammer så hyler de.

Måske de unge skulle kigge på deres forbrug, Mc Shit er dyr mad, 26 kr eller mere for en latte. En bytur kan nemt løbe op i over 1000 kr. Faktisk mener jeg det burde være et fag i skolen at være tilbageholdende med at bruge penge og tænke på når de som nu skal være over 70 år for at få pension.

Studielån vælter ud, for man skal jo have sine byture og latte, og side med fremtiden. Men problemet er at det er som en boomerang, den rammer en i nakken når de som pensionist ikke har en opsparing og skal klare sig for 7000 kr udbetalt i pension. Flere unge sejler rundt i arbejdsløshed fordi de ikke gider. Det er så dem at boomerangen rammer hårdest.

Så er det dem som er visionære og tænker på fremtiden, spreder ikke deres penge i byen men laver en opsparing. Det er dem som kan sidde på flæsket hvis tiderne bliver dårlige som lige nu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrt
  • #1   14. apr 2022 Ja de er dumme alle disse unge mennesker, dog må jeg indrømme, at jeg ikke kender mange af dem, Dog kan man se Luksus fælden,

Men det er godt nok dyrt for tiden, almindelig kaffe bønne er steget til det dobbelte
    så tynde lår venter.

• #2   14. apr 2022 dyr kaffe,,,,fik da lige en masse poser til 20 kr nede i Netto fornyelige. Købte også en masse te til 5 kr pakken. Smør til 8 kr, kærgården til 12 kr. Man behøver ikke at vente på de almindelige priser men på tilbud. Man kappes om kunder for tiden da folk har sat deres indkøb på standby. Mere af det.

• #3   14. apr 2022 Nu er du jo også ekspert, men den kaffe jeg købte før er alligevel steget til det dobbelte.

Og jeg tror faktisk alle almindelige mennesker kender til tilbud, og sidste salgsdag m.m.

• #4   14. apr 2022 brok

Nu er jeg ligeglad med sidste salgsdag, jeg har drukket kaffe som var 1 år over salgsdato og det fejlede ikke noget, jeg har spist spaghetti som var 20 år gammel og stadig smagte godt.

Det eneste jeg går op i er sidste anvendelse dag på kød. Når man kan få en medister på en halv meter til 10 kr nede i Netto. så bliver den frosset. Konserves kan holde sig mange år efter sidste dato stempling. Folk har den indstilling ut med det som er gået over datoen. Dem om det - jeg gør fandme ikke. Jeg ser det bare som vejledende som fabrikanter jo skal skrive på dåsen.

• #5   14. apr 2022 ja ja Polysl, nu er vi jo ikke alle så vidende, at datomærkning kan vi bare springe over.

• #6   14. apr 2022 brok - jeg går ud fra du har en lugtesans, den kan fortælle om det lugter dårligt eller ikke. som med æg hvor jeg har brugt dem mere end 30 dage over sidste salgsdag. Nogle er hysteriske og smider det ud - jeg slår dem ud efter en og lugter til dem.

• #7   14. apr 2022 Det skal være sjovt at leve - men ja ikke alle har forstand eller styr på økonomien.

• #8   14. apr 2022 #6
    Polysl
    mærkelig hvor stor tillid du pludselig har til alle fordi de har en lugtesans.

Og har du nogensinde slået et råddent æg ud, ? og indendørs, så er spørgsmålet, hvordan fik du lugten væk.?

Og nej jeg lugter ikke til gamle varer, for jeg har set folk med madforgiftning, og så meget vil jeg ikke spare.

Jeg vil gerne have mad der er så frisk som muligt og derfor handler jeg meget i gårdbutikker.

FAKTA:
    Vi har haft høner siden 1981 og lagde om til økologisk ægproduktion i 1998.
    I dag (2021) har vi over 230.000 økologiske høner, som til sammen lægger knap 60 mio. økologiske æg om året. Æggene leveres til DAVA Foods.

https://www.maanssons.dk/

Der handler jeg ca 1 gang ugentlig og det er danske varer

• #10   15. apr 2022 Brok

Nej - har aldrig slået et råddent æg ud, endnu - men køber mine æg på marked som afholdes Onsdag og Lørdag, her er der varer fra flere gårdbutikker og landbrug. Grøntsager, lam, gris, får, okse. pølser osv.... nu da jeg ikke har bil mere, så er min radius noget begrænses så jeg nøjes med marked.

Nu kan jeg jo være ligeglad hvad andre gør, eller ikke gør. Det mest vigtige er hvad jeg gør. DR lavede en udsendelse om madspild og mange smider madvarer ud for mellem 5000 - 7000 kr om året. Det har også noget med at behandle sine madvarer ordentligt.

Eksempel....

Lad være med at slikke på en teske og bruge den flere gange i marmeladen, så har man allerede kontamineret indholdet og forringet dets levetid på køl, lad være med at stille mælk og fløde eller andre mælkeprodukter i lågen, da det er det varmeste sted på køl. Jeg kan bruge fløde helt op til 10 dage efter sidste dato stempling ved at stille det bagerst i køleskabet. Jeg hader at smide penge ud af vinduet - når det er købt skal det bruges og ikke hvis.......

Når jeg har købt flere grønsagers som gulerødder, porre, selleri, eller andet som skal skrælles bruges de straks til en fond - så har man fundamentet til en suppe, selv kartoffelskræller bruger jeg i supper som fond som jeg så sier til sidst. Det kan så fryses ned hvis man ikke pt. vil lave en suppe. Det er bare et spørgsmål om logistik og planlægning.

• #11   15. apr 2022 Ja Polysl
    du burde nok være lærer på et kursus for enlige ældre.
    dine fine eksempler kunne nok bruges i kantinen.
    men at lave mad daglig til en person uden spild en svært.
    Men jeg er noget overrasket over, at du aldrig har oplevet et råddent æg, da du da ofte bruger det eksempel.

Jeg husker da stadig i min barndom uden køl og frys, men det kræver nok at være hjemmegående, hvis vi skal sylte og henkoge og nedsalte,

• #12   15. apr 2022 Polysl den med køleskabslågen har jeg aldrig tænkt over - men ku aldrig finde på at slikke på en ske og sætte den ned i marmeladen igen - det er jo uhygiejnisk.

• #13   15. apr 2022 Brok

Jeg forstår ikke at det er svært at lave mad for enlige uden spild. Kan du komme med et simpel eksempel for mig?

• #14   15. apr 2022 Nej jeg kan ikke engang bruge et køleskab rigtig, så det er opgivet på forhånd.

• #15   15. apr 2022 Brok

er der ikke kursus i de her meget høje højskoler som underviser folk i at kunne sige andet end DOH? Som i Simpsons.

• #16   15. apr 2022 Polysl og Brok S i får mig til at grine - dog ku den måde hvor du Polysl laver mad uden madspild godt læres af andre smiley

• #17   15. apr 2022 #15
    ja nu lærte jeg noget, men ved ikke hvad det DOH betyder og Simpsons som vist er en tegnefilm for voksne.
    Men stadig kostede kaffen det dobbelte uanset, hvad Netto i Odense sælger den til. for der handler jeg ikke,

Men jeg aner jo heller intet om mad køleskab og slikke på teske m.m.
    Men jeg ved, at før jeg laver mad vasker jeg hænder, hvis ikke lige jeg mangler de der 7 pund skidt for ikke at have allergi.

• #18   16. apr 2022 Brok s den der med ikke at sætte mælken i køleskabsdøren da det er det varmeste sted inden i et køleskab - den havde jeg nu aldrig tænkt på - har du og slikker du på skeen og sætter den ned i marmeladen igen smiley

• #19   16. apr 2022 Leon, så burde man måske have dobbeltdør på sit køleskab.
    og jo jeg har da set da jeg var dreng, hvor vi kæmpede om marmeladen,
    skeen blive slikket og så brugte næste uopdragne knægt den.
    Og på landet hvor bonden sad for bordenden og ingen startede før bordbønnen

Og så startede det med i Jesu nav går vi til bords, og så kom en spæd stemme, ja og herregud så lidt vi får..

Men hvad kender jeg livet, og priser på kaffe der hvor jeg handler. undskyld.

• #20   16. apr 2022 Brok - vi har alle vores ynglings kaffe, men hvis jeg kan få et andet mærke til det ½ pris så er jeg ligeglad. Jeg elsker Cafe Noir. fantastisk kaffe. Det er bare sjældent den er der hvor jeg handler ind så jeg køber BKI, Den her Larsen kaffe er det rene møg som smager som Cikorie som i ældre tid blev brugt til at drøje kaffe.

https://livsstil.tv2.dk/mad/2016-08-19-her-skal-du-ikke-stille-din-maelk-i-koeleskabet

• #21   16. apr 2022 Brok S dog dobbeltdøre i køleskabet - griner og bordbøn - ja hvorfor ik smiley

Kommentér på:
Dyrt

Annonce