Sagen om Herlufsholm Sagen om Herlufsholm
Herlufsholm, kostskolen for de rige, elitære, kommende overhoveder i erhvervsverden!
Igennem årene har flere episoder været omtalt, som skolen med et vist held hurtigt har fået dysset ned. Nu vælter læsset så, tilsyneladende.
Man har haft en kultur som efterligner den som de prestigefyldte engelske kostskoler har praktiseret. Hemmelige logebrødre, kæft, og trit af ordensbrødre, overgreb på nye elever, afstraffelse af elever, osv. Hvilket blev accepteret af skolernes lærere/professorer, for det gjorde at kun de stærkeste 'overlevede'. Intet måtte slippe ud om den måde som tingene foregik på.
Herlufsholms rektor, siger at han kun har været rektor i 3 år, og der har ikke været de store problemer! Men han har været på skolen i 23 år, og virker meget utroværdig når han bliver udspurgt, som igår på TV2 News.
Hvad mener I om sagen?
jan 2019
Følger: 7 Følgere: 31 Emner: 84 Svar: 586
Det er så klamme tilstande, så selvom jeg var forgyldt, og havde børn i den alder, ville de ALDRIG havne der.
Men man fornemmer en vis sammenhæng med de mange tilfælde af kyniske og sadistiske bosser, de udklækker dernede, der senere 'udøver' det tillærte på sagesløse medarbejdere rundt omkring.
Har selv været udsat fra en, der ankom fra et af Maersk's datterselskaber, og mere ubehagelig fætter skulle man lede længe efter, selvom jeg gjorde op med mig selv, at jeg hellere vil afskediges end at danse efter hans pibe, og dygtig var han heller ikke, han satte flere gange mange medarbejdere i sving i dagevis, med noget der slet ikke gav det ønskede resultat.
Det værste han gjorde var, når vi hver uge samledes til morgenkaffen om fredagen, var højlydt at svine/bagtale andre medarbejdere, og underordnede chefer til, der IKKE var til stede.
Men gudskelov kommer ikke alle chefer fra Herlufsholm.
Håber Kongehuset har set lyset, og anbringer deres børn andetsteds....
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 350 Svar: 3.732
Det har jo før været omtalt at mindst 25 % af de øverste bosser rundt omkring er psykopater. Ingen empati eller forståelse for andre menneskers arbejdsindsats, eller familieliv.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2014
Men det viser jo også, at disse priviligerede, samt skolen, at råddenskaben også foregår dér. Hvilket nok ikke er så hemmeligt endda.
Men husk også på, at disse privilligerede har et ansvar omkring deres opførsel. De er ikke frataget bare fordi de er født med en 'guldske' i munden.
Bare se hvordan den ene efter den anden af højtstående chefer, cirkulerer rundt, trods nogle af dem er blevet fyret for 'uærlige handlinger'.
Men 'broderskabet står sammen' og har alt for stor indflydelse.
dec 2014
Det er en kultur som har været tilstede længe, gået fra den ene til den anden, via muligvis forældre der har været der.
Det er blevet tilladt, netop for at adskille de stærke fra de svage.
Det fik jo også hurtigt konsekvens for dem som har medvirket i udsendelsen.
apr 2019
Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 327 Svar: 2.127
Den lange håndvask og det kolde vand.
Så det findes mange steder.
dec 2014
Men forhåbentlig ikke med tæsk, og seksuelle krænkelser i den grad.
Der grænskeoverskridende, uanset hvor det finder sted.
At der findes små ritualler sted her og der, er okay, så længe de ikke overskrider det som at få tæsk og o.lign.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
En dag fik jeg nok at at få den kugle i hovedet, så næste dag tog jeg træsko på med stålsnuder - nu var gymnastiklæreren også gårdvagt, så jeg gik hen til ham og sparkede med al kraft ham over skinnebenet. Han haltede rundt i 14 dage og siden turde han ikke gokke mig med trækuglen.
Som Brok pointer så er militæret ikke bedre, her vil man bryde folk ned for at bygge dem op efter deres opfattelse. Man stresser folk internt af andre basser. At ligge ude i en skov i frostgrader i en møg sovepose og få 1 eller 2 timers søvn - for så at blive vækket med et spark og trave videre igennem skoven - det er vildt stressende. At gå med mere end 25 kg rygsæk og prøve at holde tempoet. At være sulten hele tiden, for rationer rakte ikke langt.
Jeg ved så ikke hvordan det er i dag at være soldat i træning. Men jeg tvivler på at strategien har ændret sig. Før havde man værnepligt i 18 mdr - nu er den på 4 mdr. dælme ikke meget tid til at lære at være soldat.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 446 Svar: 9.934
Men Herlufsholm eller ej, så er det ikke det eneste sted, det finder sted på, jeg tror der foregår mange kedelige ting i div. skolegårde, kostskoler, efterskoler rundt omkring i det lille DK, det er slet ikke OK, nogle elever bliver mærket af det for livet, men mange lærere og andre undervisere er alt for præget af berøringsangst og alt for meget pædagogik, som gør værre end godt.
Blogger
jan 2019
Følger: 7 Følgere: 31 Emner: 84 Svar: 586
Blogger
Sagen om Herlufsholm