314 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Rådne 'fodboldfans' Rådne 'fodboldfans'

Idag er der pokalfinale mellem OB-FCM, endda på et neutralt stadion, da det foregår i Brøndby.
Alligevel går det galt.
https://www.bt.dk/fodbold/voldsomme-billeder-for-finale-busser-angrebet-med-brosten

Det er så ikke kun denne kamp, men generalt overalt, at der er noget HELT galt med dem som kalder sig fodboldfans. Ihverfald dem af dem som laver ballade, hvilket der er blevet alt for mange af.

Fodbold er fantastisk spændende at se, og det er da også skønt at se det hold man holder med vinde.

Men, det har jo udviklet sig helt galt, overalt. Det er jo mere en krig der udkæmpes, med vold og ødelæggelse.

Hvad er der blevet af: Tab og vind med samme sind?

Hvad er der blevet af at anerkende de gode boldspillere, anerkende at det andet hold lige var en tak bedre den dag?

Hvorfor skal der være så stort et politi opbud når fx. FCK-Brøndy skal spille?

Hvor kommer det store had fra?

Alt for mange tør ikke tage deres børn med til disse højspændte kampe, hygge sig sammen, for alt kan ske. Og det er jo ikke meningen.

Det er rent ud sagt noget svineri, og en helt utilgivelig affærd mange af disse fans udviser.

Har du oplevet skidte episoder omkring dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rådne 'fodboldfans'
  • #1   27. maj 2022 https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/flere-saarede-efter-skandaloese-scener/9272140

Igen en pokalfinale hvor vold var i højsæde. I Malmø

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 325 Svar: 2.128
    #2   27. maj 2022 Fanatisme og ikke had, men jo det er blevet mere og mere og
    det skyldes nok de store penge der er i fodbold, hvor TV selskaberne
    nok har et stort ansvar.

• #3   28. maj 2022 Jo, desværre også had Brok.

De udtrykker selv at de ofte har et stort had til modstanderens fans.

Men det skal så også siges at det er en bestemt slags fans, som opfører sig sådan. De gør det kun for voldens skyld, og opsøger den direkte.

Bare se hvor mange gange fans har aftalt at mødes efter kampen, et lidt øde sted. Kun for at afreagere på en anden.

• #4   28. maj 2022 Hvad der skulle have været en festlig dag med pokalfinale, øl og forhåbentligt en sejr til Odense Boldklub, blev torsdag til en noget anden oplevelse for 18-årige Noah og hans kammerater.

Kort før ankomst til Brøndby Stadion blev Noah og hans fem venner overfaldet og befalet at tage deres OB-tøj af.

- Der kommer seks gutter maskeret i gule og blå elefanthuer ind fra en sidevej, og siger 'tag den fucking trøje af' til os, fortæller Noah til Ekstra Bladet.

I første omgang forsøger Noah og hans venner at gå videre, men de opdager, at én af Brøndby-fansene har trukket en kniv, og de kommer hurtigt på andre tanker, og ligger deres tøj på jorden som befalet.

Dagen var ellers startet godt for vennegruppen, som havde varmet op til pokalfinalen i Roskilde. jfv. Ekstra Bladet.

Dette skete til Pokalfinalen, Kristi Himmelfartsdag, hvor ikke engang Brøndby skulle spille, men bare vise at det var DEM som bestemte dér.

Det er noget svineri.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#5   28. maj 2022 Voldspsykopater kan du ikke stoppe, og desværre er fodbolden blevet undskyldningen for deres idioti.

Jeg kan ikke se nogen løsning på psykopat problemet.

• #6   28. maj 2022 Nej, det er sandt at det er svært at stoppe. Men nødvendigt at der forsøges. Ikke mindst fra de ægte gode fans side.

Lige inden coronanen, ville jeg se optoget af Brøndby fans der skulle i Parken og spille mod FCK. Det er jo imponerende at se dem gå, stemningen, forventningen. Samt så mange som er i højt humør, og glæder sig til kampen.

Jeg stod helt ude i siden af vejen, for ikke at være i vejen, for der var også meget politi og mandsskabsvogne. Ville optage en lille video. Men så snart de var ud for mig, skal jeg ellers love for at nogle blev vrede.

Nogle stykker farede mod mig, sagde jeg skulle stoppe med at optage, ellers ville de flå telefonen fra mig.
    Det var en meget overraskende reaktion for mig, at de reagerede så voldsomt.

Jeg blev ikke bange, men tænkte at jeg nok hellere skulle stoppe.

Så tog jeg istedet til FCK's optog. De er jo adskilte tidsmæssigt når de kommer.

Det var imponerende at se, FCK's fans stoppe ved Blegdamsvej/Tagensvej spille på stortrommer, synge og så pludselig bevæge sig fremad i samlet flok.

Her optog jeg, uden at blive truet, derimod vinkede flere, og stemningen var anderledes.

Ikke sagt på den måde at FCK fans er bedre end Brøndby fans til at opføre sig ordentligt når det kommer til deres 'had' mod hinanden. Men den dag var der stor forskel.

Har jo selv spillet fodbold i mere end 15 år, så jeg elsker jo fodbold. Bare ikke den opførsel man ser mange steder.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#7   28. maj 2022 Vi har nået det punkt, hvor det er træd på ham han ånder endnu.

• #8   28. maj 2022 Ja, desværre brok.

Trist, for en god fodboldkamp er dejlig at se. Uanset hvem der vinder.

Kommentér på:
Rådne 'fodboldfans'

Annonce