Forurening af hav Forurening af hav
Man skriver på EB at der findes Brine søer i havet som dræber fisk med det samme, men intet om hvordan de opstår.
Brine er et restprodukt af afsaltning af havvand, så det undre mig at det ikke bliver nævn. Problemet er at den samles som søer nede i havet - lidt mærkeligt at forstille sig søer i et hav.
Brine kan faktisk bruges som kølemiddel, og til at konservere fødevarer, men det gider de ikke bruge energi på, man hælder det bare tilbage i havet - Israel har de anlæg, flere lande i Mellemøsten har de anlæg.
Ideen om at gøre havvand til drikkevand, er som sådan genialt, men ikke hvis de forurener havene. Jeg ved så ikke hvor længe det tager at de søer opløser sig selv, men man gør havvand mere saltet til skade for koralrev, fisk og andre planter.
Dog er der nogle som genbruger Brine, netop til konservering af fødevarer som måske kunne blive en eksportvarer. Men det kræver vilje og investering.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Læs nu lige noget om brine og restprodukt.
ved afsaltning i Israel og resten af Mellemøsten, så det er ikke kun i Nordafrika.
dec 2014
Jeg kunne så også bare skrive som Israel og andre lande dernede som hælder deres affald produkter ned i havet igen. Så er den ged barberet.
Ellers kan du hygge dig med Annet Linnet
https://www.youtube.com/watch?v=ABDloaI4Zr4&ab_channel=MusicChannelDenmark
dec 2014
ja brok kan man godt undvære - jeg ha dog ikke spillet megen golf, da jeg fandt ud af jeg slet ikke havde det der skulle til. Så det er droppet.
dec 2014
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2014
Hvis vi vender tilbage til Brine - har du et link til at boringer laver Brine?
Forurening af hav