{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af socket ? IT hjælp :)
  • #1   21. maj 2008 har jeg gjort hehe

• #2   21. maj 2008 simon kan du ikke hjælpe mig lidt altså det er sku første gang je gbygger en com , en af mine vennner der er it tekniker ville hjælpe men har prøvet at få fat i ham i en måned nu så nu har jeg besluttet bar at gå i gang heeh .

nogen der kan sige mig hvad skal jeg først finde ? bundkort/ cpu osv hvad er bedst at starte med at få valgt ?

• #4   21. maj 2008 jeg ville tage eVGA nForce 780i Bundkort, 4GB Kingston HyperX PC9600 1333 MHz og så en Core 2 Duo E8300 eller Core Quad Q9450 og en 800Watts PSU

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #5   21. maj 2008 Måske er det lidt letsindigt at gå ind og bygge en computer selv hvis du aldrig har prøvet det før.

Jeg personligt ville vælge Intel P35 chipset til bundkortet, og fx en ASUS P5K. Dertil ville jeg vælge Intel E8400 Core2Duo 3,0 Ghz cpu.
    Et 8800GTS grafikkort med 512 mb ram, det er god værdi for pengene.
    Et kvalitetskabinet fra AOpen eller Chieftec.
    En strømforsyning på mindst 500W, fx en Chill Innovation 520W.
    500 GB SATA 3gbit/s harddisk
    SATA dvd-brænderdrev i en farve der passer til kabinettet.
    2x2gb DDRII ram.
    Og hvad du ellers ønsker af tilbehør. Ellers hvis du ingen erfaring har, så ring til en forhandler og lad dem hjælpe dig. Eller køb en samlet computer fra et af de mere professionelle firmaer.

• #6   21. maj 2008 hehe skal lige siges mit buget skal lægge under 10 kg ved ikke hvor meget under endnu , men finder jeg ud af hehe smiley

jeg skal kunne køre cod 4 osv på højeste kvalitet smiley .

brian jeg er ikke helt novice har da en del forstand på det , har bare ikk så meget med valg af cpu , osv ,

Stefan G

er du klar over hva 4 gb gddr3 ram de koster heeh .ggg

resten du har valgt er sku heller ikke helt billigt ,

men i må meget gerne prøve at sammen sætte bundkort og cpu som i synes er den bedste løsning,

mine krav er blot main board skal kunne køre med ddr3 ram ,

og sli altså så jeg kan have 2 grafik kort i smiley

og så skal cpu være en der er god til at game osv ,

min 3 GH

• #7   21. maj 2008 Kasper

Jeg skriver bare hvad jeg har erfaring med smiley for har faktisk de samme komponenter i min maskine og den kører COD4 feljfrit samt crysis på max uden hak smiley

• #8   21. maj 2008 okai hehe , men det koster da oss en krig ikk ?

men har kigget her kommer lige et pat link med det jeg har tænkt på , du må meget gerne sige hvad du synes og om det passer sammen osv smiley

cpu
    (link fjernet)

ram
    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384332&searchArea=&Soegeord=#

støm forsyning
    (link fjernet)

bundkort
    (link fjernet)

det er sådan lige det jeg har tænkt på indtil videre smiley

• #9   21. maj 2008 Kasper

Det ser fint ud.. smiley Dog vil jeg vælge et lidt billigere bundkort da du nok ikke kan mærke stor forskel på et ASUS RoG bundkort i forhold til et alm ASUS bundkort, medmindre du skal overclocke..

Så vil jeg tage og bruge pengene på en nyere cpu istedet for sådan et dyrt bundkort da du kommer til at få meget mere yddelse ud af det.. smiley Tag sådan en E8400 istedet for den E4500 .. En E8400 er MEGET hurtigere !

• #10   21. maj 2008 Tag f.eks. istedet dette bundkort

(link fjernet)

Også brug de penge du har til overs fra det andet bundkort på en bedre cpu.. det vil du få langt mere yddelse ud af .. smiley

• #11   21. maj 2008 hmm ,okay og det er sli så jeg kan køre 2 grafik kort ?

• #12   21. maj 2008 ja det mener jeg.. smiley

• #13   21. maj 2008 okay , hehe

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#14   22. maj 2008 Hvorfor køre to grafikkort ? De kort der er idag burde du sagtens kunne nøjes med.

Min kammerat lavede også et sli-system, men hans grafikydelse er ikke nær så god som min.

Tænk på om det kan betale sig med SLI, da det tit er bedre at købe et grafikkort til 3000 kr istedet for to til 2000 kr. Det fandt min kammerat ud af ...

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#15   22. maj 2008 Desuden er det Nvidia chipset der understøtter SLI, det nævnte kort er med Intel Chipset. Jeg ved ikke om Intel har noget tilsvarende, men det er ikke det oprindelige SLI.

• #16   22. maj 2008 hmm okay , men til at starte med, køber jeg oss bare et , det er bare nemmer at opgradere senere ved bar at købe et til smiley

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#17   22. maj 2008 kasper N >> Det kan du ikke regne med for grafikkort bliver forældede på et halvt år og efter et år så er de udgået. For at få SLI til at køre, så skal du have to ens grafikkort, og om et år er der noget der er meget bedre end to aldrende grafikkort, og til en lavere pris end du kan finde et brugt/nyt af de gamle.

Hvis man skal køre SLI, så køb begge grafikkort samtidig. Og hold dig til de højtydende.

• #18   22. maj 2008 hmm okai så

Kommentér på:
valg af socket ? IT hjælp :)

Annonce