889 visninger
|
Oprettet:
Trist når en person ikke kan tåle at blive modsagt! {{forumTopicSubject}}
Vi er ikke så mange her, så det er godt at der alligevel bliver lagt en masse oplæg.
Vi har forskellige meninger, og det sker at der kommer lidt vind i bølgerne.
Sådan skal det også være i en debat.
Og hvis man ikke kan klare lidt modstand, trods man selv er aktiv nok til at give igen, så må det være fordi man tager sig selv for højtideligt!
Dét at blokere nogen fra at deltage i ens tråde, trods der hverken har været brugt skældsord, eller nedværdigende tale, viser at en person ikke kan tåle kritik.
Synes I at dét er iorden?
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 83 Emner: 432 Svar: 3.529
Når man stikker næsen frem, så kan der komme nogle hak i tuden, og det må man tage med hvis man ønsker debat, eller forskelliges ytringer.
Netop Kitty, desværre er det oftest nogen som er ret 'fremme i skoene', der ikke kan tåle kritik.
dec 2014
Jeg ser ikke på en debat som en 'magtkamp' imellem personer, men forskellige meninger, holdninger.
Selvfølgelig er det nødvendig at adressere en person hvis man synes at de er helt forkert på den, sådan er debat.
Man har selv et valg, man kan vælge ikke at deltage i en debat, vælge ikke at besvare, eller tage til genmægle.
At blokére nogen, i dette tilfælde, viser svaghed for kritik.
dec 2014
Hvor en person, konstant bebrejder Zelenskiy for at 'blokere', ikke vil forhandle eller tale med modparten.
Dermed sagt, udelukke al kommunikation parterne imellem.
Det er jo den samme fremgangsmåde, i en lille målestok, personen selv udfører nu.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 255 Emner: 436 Svar: 9.786
Og hvis man ikke kan klare lidt modstand, trods man selv er aktiv nok til at give igen, så må det være fordi man tager sig selv for højtideligt! Jr. Cris
Det er jeg helt enig med dig i. Det siger også utroligt meget mere om personen end det gør med os, der godt kan tåle at blive modsagt.
Vi har de fleste af os været på div. steder og hvor har jeg læst mange grimme indlæg fra den kant, sådan så jeg har siddet og krumme tær, det har i særdeleshed også handlet om ondskabsfulde personangreb.
At være uenig er een ting at blive personlig er en anden ting. At blive personlig har intet med debat at gøre. Jeg synes bare du skal ignorere det, personen er ikke det værd.
dec 2014
Det er vi ikke enig i. Der er grænser for hvor meget tid jeg vil spilde på meningsløse personangreb. jvf. Alis
Selvfølgelig, Alis. Vi har også krydset klinger mange gange, ingen tvivl om det.
Du fik jo så også lige et 'like', for din udtalelse fra en person, som jo selv kunne ha' udtalt sig.
For jeg blokere IKKE nogen!
feb 2017
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 193
Vi har de fleste af os været på div. steder og hvor har jeg læst mange grimme indlæg fra den kant, sådan så jeg har siddet og krumme tær, det har i særdeleshed også handlet om ondskabsfulde personangreb.
At være uenig er een ting at blive personlig er en anden ting. At blive personlig har intet med debat at gøre. Jeg synes bare du skal ignorere det, personen er ikke det værd.
Det kunne jeg ikke sige bedre.
Får man et svar, som man finder grænseoverskridende og/eller alt for personligt, så vil andre formentlig også indholdet anstødeligt.
Afsenderen af beskeden har så vist alle andre, hvad personen står for og hvor lavt personen er villig til at gå.
Jeg vælger selv af lade sådanne indlæg blive stående som et testamente over, hvor nedrige nogle debattører tillader sig at være.
De får så til gengæld intet svar på deres svinske indlæg, for der er andre at debattere med i trådene.
Ignorer dem og lad deres bræk stå til andre at læse...
Blogger
dec 2014
Ignorer dem og lad deres bræk stå til andre at læse... Jvf. Peter P
Helt enig.
Grunden til oplægget er jo at jeg er blevet blokéret fra at svare på alle oplæg som Annella lægger.
Hvilket er sket 5 dage efter dét som jeg skrev. Men som hun også besvarede og gav igen på.
Det er jo helt okay at gi' igen, ingen problemer i det.
Men det er en tarvelig måde at reagere på, uanset hvem det måtte være, eller gå ud over.
Jeg ønsker på ingen måde at skabe splid her i forrummet.
Men vi skal altså ha' lov til at ytre os, de få vi er.
dec 2014
Men JoJo, det er jo ikke problemet. Problemet er at jeg er blevet blokeret for at besvare alle oplæg Annella lægger.
Det er IKKE okay!
Blogger
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 50 Emner: 138 Svar: 2.222
Det må være fordi man ikke kan argumentere at man vælger at blokere - sørgeligt 🤔
Blogger
Men det siger jo bare lidt om hvor ynkelig et lorte liv de har sidden de har brug for at hævde sig over andre på den måde.
Og ja så forstår jeg da godt de bliver udelukket. Jr. Hello kitty
Det er jeg helt enig med dig i. Men trådens emne er: Trist når en person ikke kan tåle at blive modsagt - det er noget helt andet. Straks bliver der blokeret, det er jo en opførsel en 7-årig kan finde på, kan du se forskel ??
Blogger
nov 2017
Specielt punktet med blokering er jo yderst relevant i denne tråd 😀
“ Stå ved dit navn, indrøm dine fejl, tjek mere end én kilde, og lad være med at blokere dem, der ikke er enige med dig.
Debatten på de sociale medier er mere brutal end nogensinde før, og derfor er der brug for et nyt charter for takt og tone for alle, der tamper løs på tastaturerne i det lynhurtige og ofte faktafraværende debatklima, argumenterer Jacob Mchangama.”
https://www.zetland.dk/historie/so4ExmYM-aevmJ36a-8b70d
Blogger
Hvis det bare er fordi folk mener noget andet men stadig holder en fin tone så er det en skam.
Men hvem ved hvad der ligger bag og til grund for man blokere. Men tror ikke det bare kun er fordi man har en anden mening. Jr. Hello K
Det er jeg 100% enig med dig i, og det er netop det tråden handler om.
Blogger
dec 2014
Blogger
ellen G
Kvinde, 35 år, Storkøbenhavn
Oprettet: 13. mar 2016
Offline - Senest online: 1 time siden
Og har ellers ikke gjort sig bemærket lige siden, spøjs at hun lige skulle dukke op i denne her tråd - hvor er det dejligt at få noget at grine af i disse tider
Blogger
Synes du ikke, er det er lidt mærkeligt, efter at blive stillet et helt seriøst spørgsmål, at man er piiiist borte, måske fordi ørerne begyndte at brænde, så er det så OK - ironi kan forekomme.
Blogger
nov 2017
Det må sku også være nederen at smække sig selv ude af de tråde hvor aktiviteten er 😀
Blogger
dec 2014
Blogger
dec 2014
Der må også ha' været drøn på bølgerne de seneste dage.
Der er noget beroligende over at se på havet, også selvom det er i oprør.
dec 2014
Nu har Annella, igen blokeret mig. Jeg har ingen anelse om hvorfor?
Hvad er der galt med kvindemennesket?
Det er jo en helt urimelig og uacceptabel opførsel.
Hvem bliver den næste?
dec 2014
Har du ikke andet at gå op i ?i]
Seriøst kan du ikke være ligeglad ?
Jeg er ikke blokeret og det er der jo nok en grund til…..
Og der er jo nok en grund til du er[/i] jvf. Kitty
Nej, jeg kan ikke være ligeglad!
Vi er så få her, vi har det fint sammen. Ka' være enige som uenige om ting, sådan som det skal være i et debatforum.
Nej, der ER ingen grund til at jeg igen er blokeret! INGEN!
Jeg har intet skrevet, der på nogen måde skulle udløse denne skøre handling.
Medmindre Lone/Annella, ikke kan li' at jeg 'liker' Jetsets indlæg.
Jetset, som Annella også har blokeret.
Det er en skadelig opførsel, som involverer alle her, og sådan bør det ikke være.
[i]Jeg er ikke blokeret og det er der jo nok en grund til…..
Og der er jo nok en grund til du er[/i] jvf. Kitty
[/i]
Yep, fordi du følger/skriver det samme som Lone/Annella. Hvilket der intet forkert er i, absolut ikke.
Men hvis du en dag ikke var enig, så vil du også få det påtalt/ eller blive blokeret.
Ganske enkelt er det fejt, og ødelæggende for os alle her, når Annella opfører sig sådan.
Annella splitter os, fordi hun ikke kan tåle at blive modsagt, eller få kritik.
dec 2014
Ang. Alis. Flere af os har kendt til Alis i snart 20 år. Vi har hørt hendes historie gentagne gange igen og igen og ...... Vi har følt med hende, været irriterede på hende, og ja nogle gange var det bare nok.
Annella, har absolut ikke holdt sig tilbage for at være grov og kritiseret Alis tidligere, men pludselig er de BFF?
Annella, jeg, Jetset, samt andre her, går også mange år tilbage, helt fra Mingler tiden.
Jetset er en god debatør, og siger tingene ligeud. Hvad er der galt med det?
Som før sagt, så kan man enten lade vær' at besvare, ignorere, eller tage til genmælde.
For hvorfor ellers være på en debatside?
Citat Cris[i]: Det er en skadelig opførsel, som involverer alle her, og sådan bør det ikke være.
[/i]
[i]Jeg ser kun en som involvere alle her smiley dig selv smiley[/i] jvf. Kitty
Yep. Og ikke fordi jeg betyder noget som helst, eller hvad jeg end måtte mene og skrive om forskellige ting.
Men det er ganske enkelt fejt og svagt, at blokere nogen her.
Og, jeg véd stadig ikke hvorfor?
[/i][/i]
Blogger
Jamen, der er ikke meget kunst i dem, gå du på div. Aviser og tag en kopi af artiklerne, bum-bum, så har du også oprettet en gode debatter.
Og hvis du kan finde et eneste indlæg, hvor Cris bliver personlig, så vil jeg hjertens gerne se det, Cris hører til dem, som aldrig bliver personlig altid klare saglige korte indlæg med sund fornuft fra den kant.
Blogger
At blive blokeret kan sammenlignes med mobning. Husk !! - det er mobberne der har et kæmpe problem og ikke den, som bliver blokeret/mobbet, det er der skrevet tykke bøger om.
dec 2014
Alis, der er ikke tale om nogen beskyldninger.
Men nu kører du ud af landevejen igen, med din historie.
Du skriver: men da jeg sagde højreekstremisterne imod blev der gjorde opmærksom på at jeg er psykisk syg.
Det er da noget af en beskyldning ikke? Jeg er på ingen måde højreekstremist, og det er flere andre heller ikke.
dec 2014
Kitty, ingen kan undgå at være lidt personlige i en debat, det kan simpelthen ikke lade sig gøre. Man er jo nødt til at henholde sig til den person man enten er enig med eller ej, af det skrevne.
Det har fungeret fint, for det kan mange af os tåle, også kritik. Vi er lige gode venner alligevel, for der er jo også masser af ting vi er enige i.
Men jeg mener stadig at det er fejt at blokere nogen, bare fordi man er uenig i en debat.
Ikke mindst, her igen, hvor jeg ikke véd hvorfor?
For vis det kun er fordi jeg har 'liket' Jetsets indlæg, så er Annella langt ude i sit had.
Blogger
Det kunne du have ret i, men ville du turde at trykke på den ??
Men den måde Alis blev behandlet på at visse brugere herinde var langt over min grænse og derfor kan det i visse tilfælde være nødvendigt at blokere. Og det er den samme utilpassede bruger jeg nævner længere op. Jr Hello kitty
Trods den nederdrægtige persons behandling, blev hun ikke blokeret. Øverst taler du i flertal og videre i dette afsnit bliver det til ental. Men det er nok ikke noget, jeg skal grave i, dog er utvetydelige tekst altid til eftertanke.
Blogger
Jeg vil også give udtryk for, at det er utroligt, sådan en god og saglig debattør som Cris, har topscore i "jeg synes godt om" kan blive blokeret og helt uden grund, det siger da en hel del om personen, som står bag, vil du ikke mene det ??
Blogger
Nu har jeg forsøgt at forklare.
dec 2014
Ikke fordi det skal være 'populært', men ganske enkelt min mening.
Naturligvis er det rart hvis nogle mener det samme.
Men jeg har intet imod at nogen ikke mener det samme, eller ønsker at udfordre mig omkring en mening, eller bare er dybt uenige.
At en person ikke tåler at blive modsagt, og blokerer er ganske enkelt fejt!
Man kan lade være at svare, eller tage til genmæle, men det andet..... viser en person som ikke ønsker vores fællesskab, hvor alle kan deltage.
Blogger
Aldrig havde jeg forestillet mig, at sådan en profil som Alis ville forsvare sådan et nederdrægtigt led svin som Putin, lidt udenfor OT, men blokering er også magt.
dec 2014
Trist når en person ikke kan tåle at blive modsagt!