513 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
40 Svar
GAAAAAMLE forældre!!! GAAAAAMLE forældre!!!
har lige startet en debat på hundegalleriet om hvornår det er for gammelt at få børn;
har lige læst i ude og hjemme om 2 børn på 10 og 16 år, hvis far er 70 år;o((
Og også den 3 årige Freddy med sin 70 årige far
( Freddy er HELDIGVIS blevet fjernet)
Personligt synes jeg det er ulækkert, og EKSTREMT synd for bør med gamle forældre..
Kunne godt tænke mig at vide om jeg er den eneste med den mening.
Hvad er jeres mening??
0 synes godt om
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 222 Svar: 4.358
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 92 Svar: 1.323
men jeg vil have min første inden jeg er 25 år ,..
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 33 Svar: 186
jan 2007
jan 2007
jan 2007
Annet; kunne se at du er 18år ;o) det var jo mere normalt at få børn i den alder da dine forældre fik, så det er fair nok.
Jeg er 27 år, mine forældre er 49 og 52 år. min dejlige børn er 1 og 3 år.
jan 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 28 Svar: 215
DE tilfælde du nævner er bare så perverse..
jan 2007
Følger: 92 Følgere: 90 Emner: 18 Svar: 774
jan 2007
jan 2007
jan 2007
jan 2007
jan 2007
men kan heller ik se det klamme i at være gamle forældre ,.. men sys det er lidt synd !
jan 2007
jan 2007
jan 2007
Christine G : jahh nemli ,.. men sys så os den var god,..
jan 2007
Men jeg kender nogle som fik barn nr. 2 da manden var sidst i 30'erne og han sagde selv bagefter at han fortrød, han havde slet ikke energi til sådan en lille en som spiller, grisser og ikke kan klare sig selv og det er jo synd..
Samtidig kan jeg se på mine forælder som fylder 40 henholdsvis den 21 marts og den 3 december jeg selv er 18, jeg kan da god mærke at de er ved at være gamle og er sku glad for jeg ikke er 10 og skal tilbringe måske 8 år mere hjemme ved dem, nu hygger vi os snakker og invitere thinanden til middager.. Og som min far siger børn er søde nok så længe man kan aflevere dem igen når man bliver træt af dem.. DEn sætning skul tages i sjov, for min far elsker børn han vil bare ikke have flere og stod det til min far, skulle alle på deres 30 års fødselsdag have kappet snoren eller æggestokkende flettet.. Lidt hårdt sagt, men man må jo også se på de ting forskerne har fundet ud af, de sundeste børn kommer fra unge 18 til 30 års alderen så måske skulle vi bare stoppe der..
Christine G det er ikke klamt at så gamle mennesker får et barn men synes det er perverst, de tænker kun på sig selv og ikke på det barn som kommer og måske mister sin mor når barnet er 4 fordi moren er død af alder, man må da også se ud over sin egen næse og tænke på sit afkom..
Men ja selvf. dyrke ældre mennesker sex, som du skriver er det en naturlig ting og lyst vi mennesker har..
jan 2007
jan 2007
jan 2007
Annet det kan godt være du har haft det god selvom dine forældre ikke er de yngste men sådan er det bare ikke alle der har det..
Mange af dem jeg gik i skole med havde forældre der var på alder med dine forældre, og hver gang de var sammen med mine forældre sagde de til mig " hvor er du bare heldig at have sådan nogle unge forældre med gang i, det ville jeg også ønske at mine var" Men det var de ikke.. Og selvf. elsker de også deres forældre som du gør, men de ville altså også gerne have nogle der kunne springe rund.
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 10 Emner: 4 Svar: 965
jan 2007
jan 2007
jan 2007
MEn synes bare også man må have noget overskyd til at kravle rundt og lege med sine børn i stedet for at sidde i sin gyngestol og drikke kaffe..
Giver dig også ret i det med opdragelsen, kom et sted da jeg gik i skole som hedder værestedet ( findes stadig) og hende som var der den gang er der stadig og en gang imellem smutter jeg op og ser til hende og snakker, der kan jeg tydligt se en stor forskel på opdraglsen og SÅ gammel er jeg jo heller ikke.. Den gang jeg gik der, vaskede vi op hver dag lavede selv vores frugt, ryddete op og opførte os bare meget pæner, idag når jeg kommer der op didder ungerne og skændes med deres mobiler mobiler i den ene hånd, musik i det ene øre og spiller game boy, og spør så hvornår fanden de får noget at drikke og spise.. Helt ærlig hvor bliver opdragelsen af !
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 55
jan 2007
Brunetten er jeg meget ked af at høre, håber da han få det beder..
Men du er da i hvertfal et bevis på at gamle forældre måske ikke er sagn selvom du holder af dem..
jan 2007
jan 2007
jan 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 12 Svar: 851
jan 2007
jan 2007
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 32
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 4 Svar: 28
Jeg er glad for mine forældre og har haft den 'perfekte' opdragelse, har så meget at bygge mit liv op på og har altid været fuldt ud tilfreds med mine forældres livserfaring og den har de formået at give videre så jeg i dag er meget ansvarsfuld og velbegavet. Har været med på rejser til udlandet, i kultur huse på museer osv. og har lært at elske det og andet kunst.
Den eneste ulempe er at jeg ved at jeg ikke har min far så mange år endnu da han er gammel og har fået opereret kunstige hjerteklapper i hjertet. De skal skiftes inden for de næste par år, og det er svært for så gammel en krop at hele, især pga. hans bindevævssygdom (Marfan Syndrom) som jeg også har arvet i svagere grad og hos mig blev det tidligt opdaget og forebygget.
Alt i alt er jeg meget glad for at have haft gamle forældre der ikke lever livet 'vildt' (Drikker, ryger, går i byen etc.) men værdsætter de mere kulturelle ting i livet, og de sociale.
Jeg vil dog selv gerne have mindst et barn inden jeg fylder 30 år.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 4 Svar: 28
Jeg vil sige for den kommende generation (mig fx.) så vil den etiske grænse nok ligge omkring 45-50års alderen for folk der gerne vil have børn. I dag er vi, om så at sige, mere 'fremme i skoen', og generations kløften er blevet betydeligt formindsket, måske endda for meget, når 'vi' engang skal have børn så vil vi måske nok være mere 'moderne' end vores forældre var det, også moderne i børnenes øjne. Børn vil altid se op til deres forældre som et forbillede og når der nu er så mange forskellige mennesker og kluturer i ét enkelt land i dag, så vil den fælles accept for hinanden i skolen også forøges. Så børn med gamle forældre, udenlandske forældre, fede forældre - whatever, vil have lettere ved at respektere hinanden og have forståelse pga. al den viden vi lever i i dag.
Det kan så godt være at der vil gå en generation mere før dette bliver mærkbart synligt, men vi lever en oplyst tilværelse og er klar over konsekvenserne af vores handlinger, vi ved at man skal tænke tingene igennem før man udlever sine drømme og evt. får barn i en alder af 45.
lidt tanker og meninger herfra
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 159
du er da ikke moster hvis din far har en datter med en anden dame... det er hvis din søster har et barn...
jan 2007
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 159
nåå okay... jeg fattede nemlig ikke lige helt hvad du mente... jeg er selv 20, og jeg er 4 gange onkel... jeg er efternøleren i min familie...
jan 2007
jan 2007
Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.404
De skal ikke tænke på at drive penge sammen til husgælden, for efter alle deres år på arbejdsmarkedet er den væk. Det betyder deres bekymringer er færre og de har dermed stort overskud til deres plejebarn. Både mentalt og økonomisk.
Det er ikke tallet der bestemmer hvor gammel man er, men sindet.
Tror mange af dem der bliver forældre som 40-45-årige gør et bedre arbejde med deres børn end dem der bliver forældre i 20-25 års alderen...
jan 2007
Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.404
#1: Forældrene er 35-40 år ved fødslen, har nogle gode gammeldags værdier og ved det er deres arbejde at opdrage og opforstre deres barn, og ikke noget man overlader til institutioner og skoler.
Nogle forældre der har tid og mulighed for at tage en fridag i ny og næ sammen med deres barn...
#2: Forældrene er ca 25 år ved fødslen. Midt i man måske er under uddannelse, eller lige er blevet færdig. Man har endnu ikke råd til at blive husejer (hvis man bor i en større by), og studie/arbejde er ikke fleksibelt nok til man kan flytte derud hvor huspriserne er tila t betale. Så man krymper sig sammen i sin 2,5 værelses lejlighed, mens man venter på at rykke op på ventelisterne til noget større. Far skal tage den gamle bil på arbejde (den der højest kan få 1 stjerner hos Euro NCAP, men man fragter alligevel sin lille guldklump rundt i den, når man skal have bedsteforældrende til at passe den lille, bare for at forældrene ikke skal glemme at de jo stadig er unge og har brug for en tur i byen), så enten skal guldklumpen afleveres i institutionen kl 8 eller også skal mor med den overfyldte bus og ud i vinterkulden med guldklumpen.
Busserne kører jo ikke altid helt efter planen, men mor kan måske hente kl 16, når hun er færdig med at læse alle sine bøger om moderne børneopdragese, der alle modsiger hinanden, men har hun andre planer må far stresse sig gennem hverdagen for at hente Jr. inden lukketid...
Hvilken familie vil du helst være barn i?
Det er ikke alderen der skal være det afgørende, men tiden og overskudet til at kunne give en lille purk en tryg opvækst...
GAAAAAMLE forældre!!!