513 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

GAAAAAMLE forældre!!! GAAAAAMLE forældre!!!

har lige startet en debat på hundegalleriet om hvornår det er for gammelt at få børn;

har lige læst i ude og hjemme om 2 børn på 10 og 16 år, hvis far er 70 år;o((
Og også den 3 årige Freddy med sin 70 årige far
( Freddy er HELDIGVIS blevet fjernet)
Personligt synes jeg det er ulækkert, og EKSTREMT synd for bør med gamle forældre..

Kunne godt tænke mig at vide om jeg er den eneste med den mening.

Hvad er jeres mening??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GAAAAAMLE forældre!!!
  • #1   1. feb 2007 Synes ogs det er for meget.. så en 68 årig dame der li havde fået barn.. synes det r klamt og burde bar ik ske.. 68 er for meget efter min mening..

• #2   1. feb 2007 Altså , både og ,.. altså godt nok ik 70 heh ,.. men min mor er 49 og min far 56 og de har været erfarne overfor mig og fortalt mig hvad der er rigtigt og forkert !

men jeg vil have min første inden jeg er 25 år ,..

• #3   1. feb 2007 tak for enigheden;o))

• #4   1. feb 2007 jahh forstår ik at man ik kan se det fra barnet side at det ik er smart når man er oppe i den alder ,... børn har brug for deres forældre ,.. og man bliver jo nemmer svage når man er oppe i årene,.. ved ik hvordan jeg skal forklare det !

• #5   1. feb 2007 har os hørt om en som skulle hentes i børnhave ,.. så havde pædagogen sagt nå kommer bedstefar og henter dig i dag ,.. så havde manden måtte fortælle at han altså var faren

• #6   1. feb 2007 min mening er bare at hvis man er meget over 30-35 år burde man tvinges til lægen og få klippet det som nu skulle klippes!!

Annet; kunne se at du er 18år ;o) det var jo mere normalt at få børn i den alder da dine forældre fik, så det er fair nok.

Jeg er 27 år, mine forældre er 49 og 52 år. min dejlige børn er 1 og 3 år.

• #7   1. feb 2007 Synes højest man skal være 30 og ikke en dag over.. Synes ellers man er for gammel når barnet er 10, og det er sjældent de har energi til børne...
    DE tilfælde du nævner er bare så perverse..

• #8   1. feb 2007 jeg vil godt have mit første enden jeg er 23-25.... dont know...

• #9   1. feb 2007 Annet; ja det må da være det værste!!! stakkels børn;o( i den alder er det vel liiige før der burde være børnebørn...

• #10   1. feb 2007 jahh er os den sidste ,. min mor var 31 og min far 38 ,.. sååe min brow er 24 i dag heh og så har min far en datter med en anden dame ,.. min storesøster på 34 . så jeg er moster smiley

• #11   1. feb 2007 Blondinen vil jeg give dig ret i

• #12   1. feb 2007 Christine W; heelt enig;o) Min svigerinde bliver 32 til august og hun skal have barn til juni/juli.. jeg synes det er for sent, men andre mener senest 40 år....

• #13   1. feb 2007 Christine ,.. jahh ældre mennesker dyrker os sex,.. jeg har gået på sosu og der så vi den der filmen Ester og Carlo,.. mener damen hedder ester ,.. og der var der os sener med hvor de har sex ,.. altså ik sårn lige frem men de havde ik så meget tøj på ,.. og jeg har været i praktik på et plejehjem hvor der var 2 som var kærester og når de var sammen havde de låst dør ,.. så det passer ,..

men kan heller ik se det klamme i at være gamle forældre ,.. men sys det er lidt synd !

• #14   1. feb 2007 og sex er os et behov for nogen mennesker og det er det hele livet ,.. måske ik på den vilde måde ,.. men til sidst gælder det jo os med kys og kærtegn ..

• #15   1. feb 2007 Katrine ,.. neej det er jo ik så som synd sys jeg ik ,.. du har det jo sikkert godt med dine far ,.. og han har jo os en masse erfaring fra dine ældre søskende som han kan sige videre til dig (:

• #16   1. feb 2007 jag har haft en god opdragelse ,.. men okai jeg er os 18 og min far er 56 ,... han er som en på 50 eller yngre ,.. mine forældre har altid været friske og sat mig på plads hvis jeg har været en møgunge ,.. men de har os altid støttet mig i det jeg gør ,.. men når der er kæreste sager ved mig tager min far det aldrig seriøst ,.. den tosse hah ,.. jeg elsker mine forældre ,...

Christine G : jahh nemli ,.. men sys så os den var god,..

• #17   1. feb 2007 Mort til 2 i prinsippet er man jo ikke gammel når man er 30 men det er man 10 år efter og det er meget det jeg tænker på, så derfor min grænse ved 30.. Men ja din svigerinde er for gammel, men ja som du selv skriver mener mange at grænsen gå med 40.
    Men jeg kender nogle som fik barn nr. 2 da manden var sidst i 30'erne og han sagde selv bagefter at han fortrød, han havde slet ikke energi til sådan en lille en som spiller, grisser og ikke kan klare sig selv og det er jo synd..
    Samtidig kan jeg se på mine forælder som fylder 40 henholdsvis den 21 marts og den 3 december jeg selv er 18, jeg kan da god mærke at de er ved at være gamle og er sku glad for jeg ikke er 10 og skal tilbringe måske 8 år mere hjemme ved dem, nu hygger vi os snakker og invitere thinanden til middager.. Og som min far siger børn er søde nok så længe man kan aflevere dem igen når man bliver træt af dem.. DEn sætning skul tages i sjov, for min far elsker børn han vil bare ikke have flere og stod det til min far, skulle alle på deres 30 års fødselsdag have kappet snoren eller æggestokkende flettet.. Lidt hårdt sagt, men man må jo også se på de ting forskerne har fundet ud af, de sundeste børn kommer fra unge 18 til 30 års alderen så måske skulle vi bare stoppe der..

Christine G det er ikke klamt at så gamle mennesker får et barn men synes det er perverst, de tænker kun på sig selv og ikke på det barn som kommer og måske mister sin mor når barnet er 4 fordi moren er død af alder, man må da også se ud over sin egen næse og tænke på sit afkom..
    Men ja selvf. dyrke ældre mennesker sex, som du skriver er det en naturlig ting og lyst vi mennesker har..

• #18   1. feb 2007 min storesøsters mand bliver 40 her på torsdag og deres børn er 7 og 4 ... men af den grund er han en god far ved dem !

• #19   1. feb 2007 Christine ,.. du har fat i noget med det der om at lærene begynder og opdrage på børnene ,.. men når jeg får børn skal de ik opdrage på dem ,.. jeg skal nok søger for at de ved hvad der er rigtigt og forkert ,... men jah okai det kan alle komme og sige ,.. men vil have at mine børn ved fra min side hvad der er rigtigt og forkert ,.. og jeg vil ik have for travelt til at kunne passe mine egne unger !

• #20   1. feb 2007 Katrine Schultz det er ikke direkte synd men synes bare det er bedre med yngre forældre og det er jo heller ikke alle som bliver gamle med dres alder, de føler sig måske yngre end de er og det er jo fint, men der er altså også nogle som bare bliver gamle..

Annet det kan godt være du har haft det god selvom dine forældre ikke er de yngste men sådan er det bare ikke alle der har det..
    Mange af dem jeg gik i skole med havde forældre der var på alder med dine forældre, og hver gang de var sammen med mine forældre sagde de til mig " hvor er du bare heldig at have sådan nogle unge forældre med gang i, det ville jeg også ønske at mine var" Men det var de ikke.. Og selvf. elsker de også deres forældre som du gør, men de ville altså også gerne have nogle der kunne springe rund.

• #21   1. feb 2007 har selv gamle forældre i forhold til mig men jeg er også en efternøler... og må da sige at jeg ikk synes det er fedt at ahve en far som har nået pension alderen for flere år siden,jeg synes aboslut man skal tænke på børnene og hvor lidt de har ud af gamle forældre,min grænse går ved 35 år. min far er 70 idag har været meget syg de sidste mange år.

• #22   1. feb 2007 øhm mine forældre er der nu os gang i ! heh

• #23   1. feb 2007 self skal man da arbejde ,.. men sys bar ik at man har så meget tid til sine børn i hverdagen så ,.. altså er ik selv mor ,.. men kan forstille mig det !

• #24   1. feb 2007 Christine G ja det er en af de dårligste ting, men måske også en af de vigtigste ting, det er jo ikke fedt ikke at have en mor så kan alt andet da være lige meget..
    MEn synes bare også man må have noget overskyd til at kravle rundt og lege med sine børn i stedet for at sidde i sin gyngestol og drikke kaffe..
    Giver dig også ret i det med opdragelsen, kom et sted da jeg gik i skole som hedder værestedet ( findes stadig) og hende som var der den gang er der stadig og en gang imellem smutter jeg op og ser til hende og snakker, der kan jeg tydligt se en stor forskel på opdraglsen og SÅ gammel er jeg jo heller ikke.. Den gang jeg gik der, vaskede vi op hver dag lavede selv vores frugt, ryddete op og opførte os bare meget pæner, idag når jeg kommer der op didder ungerne og skændes med deres mobiler mobiler i den ene hånd, musik i det ene øre og spiller game boy, og spør så hvornår fanden de får noget at drikke og spise.. Helt ærlig hvor bliver opdragelsen af !

• S B
    S B Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 55
    #25   1. feb 2007 Jeg synes umiddelbart ikke man kan sætte en max alder på sådan noget.. Er selv 29år gammel og har ingen børn.. Jeg har heller ikke planer om at skulle have dem forløbigt.. Jeg mener det er helt individuelt, hvornår man mener at kunne klare den opgave.. Og det kommer også, i min verden, an på om man er istand til at tilbyde barnet en ordentlig opvækst med okønomisk stabilitet osv.. Ken der mange jævnaldrene som har børn nu.. Men synes sq ærlig talt de skulle have ventet lidt.. Så kunne det være børnenes forældre stadig var sammen d.d.

• #26   1. feb 2007 Katrine Schultz Synes også 15 er lidt ungt, men skid da vær med hvor mange hun har dusket, hun skal da bare sørge for at beskytte sig ordenligt, det er da det vigtigste, så var hun aldrig blevet gravid..

Brunetten er jeg meget ked af at høre, håber da han få det beder..
    Men du er da i hvertfal et bevis på at gamle forældre måske ikke er sagn selvom du holder af dem..

• #27   1. feb 2007 S B giver dig fuldstændig ret i at økonomien skal være iorden, ellers kan alt andet være lige gyldig, der skal være penge til tøj, med, legetøj, varmt vand og ikke mindst et tag over hoved.. Så der er jeg ikke uenig, men holder stadig på det med alderen..

• #28   1. feb 2007 Christine : jahh sårn er det jo desværre smiley

• #29   1. feb 2007 Man ska være ung sammen med sine børn FÆRDIG !

• #30   1. feb 2007 Temii; fuldstændig enig;o))

• #31   1. feb 2007 Hvis man gerne vil have barn efter de 30-35år, så er der masser af børn som savner nye forældre; ADOPTIV børn..

• #32   1. feb 2007 begge mine er 50.. og jeg er 20...og min bror er 25 smiley

• #33   1. feb 2007 min far er omkring 67 og min mor fylder 60. jeg er 19 år og min lillesøster er 17.

Jeg er glad for mine forældre og har haft den 'perfekte' opdragelse, har så meget at bygge mit liv op på og har altid været fuldt ud tilfreds med mine forældres livserfaring og den har de formået at give videre så jeg i dag er meget ansvarsfuld og velbegavet. Har været med på rejser til udlandet, i kultur huse på museer osv. og har lært at elske det og andet kunst.

Den eneste ulempe er at jeg ved at jeg ikke har min far så mange år endnu da han er gammel og har fået opereret kunstige hjerteklapper i hjertet. De skal skiftes inden for de næste par år, og det er svært for så gammel en krop at hele, især pga. hans bindevævssygdom (Marfan Syndrom) som jeg også har arvet i svagere grad og hos mig blev det tidligt opdaget og forebygget. smiley

Alt i alt er jeg meget glad for at have haft gamle forældre der ikke lever livet 'vildt' (Drikker, ryger, går i byen etc.) men værdsætter de mere kulturelle ting i livet, og de sociale.

Jeg vil dog selv gerne have mindst et barn inden jeg fylder 30 år.

• #34   1. feb 2007 den næste generation ældre forældre vil nok også være noget mere oplyst og vil være i stand til at kunne hjælpe deres børn med skole og privatliv etc. da vi i dag har internet og det er populært at være åbensindet og følge med i verden og dens udvikling.

Jeg vil sige for den kommende generation (mig fx.) så vil den etiske grænse nok ligge omkring 45-50års alderen for folk der gerne vil have børn. I dag er vi, om så at sige, mere 'fremme i skoen', og generations kløften er blevet betydeligt formindsket, måske endda for meget, når 'vi' engang skal have børn så vil vi måske nok være mere 'moderne' end vores forældre var det, også moderne i børnenes øjne. Børn vil altid se op til deres forældre som et forbillede og når der nu er så mange forskellige mennesker og kluturer i ét enkelt land i dag, så vil den fælles accept for hinanden i skolen også forøges. Så børn med gamle forældre, udenlandske forældre, fede forældre - whatever, vil have lettere ved at respektere hinanden og have forståelse pga. al den viden vi lever i i dag.

Det kan så godt være at der vil gå en generation mere før dette bliver mærkbart synligt, men vi lever en oplyst tilværelse og er klar over konsekvenserne af vores handlinger, vi ved at man skal tænke tingene igennem før man udlever sine drømme og evt. får barn i en alder af 45.

lidt tanker og meninger herfra

• #35   1. feb 2007 Annet .
    du er da ikke moster hvis din far har en datter med en anden dame... det er hvis din søster har et barn...

• #36   1. feb 2007 min søster har os et barn eller 2 børn heh ,.. formuleret forkert heh (:

• #37   1. feb 2007 Annet .
    nåå okay... jeg fattede nemlig ikke lige helt hvad du mente... jeg er selv 20, og jeg er 4 gange onkel... jeg er efternøleren i min familie...

• #38   1. feb 2007 samme her heh ,.. men holder så meget af de 2 heh (:

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.404
    #39   2. feb 2007 Tjaeeee. mine forældre er i slutningen af 50'erne, og de er lige blevet plejeforældre til et barn på 3 år.
    De skal ikke tænke på at drive penge sammen til husgælden, for efter alle deres år på arbejdsmarkedet er den væk. Det betyder deres bekymringer er færre og de har dermed stort overskud til deres plejebarn. Både mentalt og økonomisk.
    Det er ikke tallet der bestemmer hvor gammel man er, men sindet.
    Tror mange af dem der bliver forældre som 40-45-årige gør et bedre arbejde med deres børn end dem der bliver forældre i 20-25 års alderen...

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.404
    #40   2. feb 2007 Børn er noget man skal få når tiden er til det. Hvad er mest synd for et barn:

#1: Forældrene er 35-40 år ved fødslen, har nogle gode gammeldags værdier og ved det er deres arbejde at opdrage og opforstre deres barn, og ikke noget man overlader til institutioner og skoler.
    Nogle forældre der har tid og mulighed for at tage en fridag i ny og næ sammen med deres barn...

#2: Forældrene er ca 25 år ved fødslen. Midt i man måske er under uddannelse, eller lige er blevet færdig. Man har endnu ikke råd til at blive husejer (hvis man bor i en større by), og studie/arbejde er ikke fleksibelt nok til man kan flytte derud hvor huspriserne er tila t betale. Så man krymper sig sammen i sin 2,5 værelses lejlighed, mens man venter på at rykke op på ventelisterne til noget større. Far skal tage den gamle bil på arbejde (den der højest kan få 1 stjerner hos Euro NCAP, men man fragter alligevel sin lille guldklump rundt i den, når man skal have bedsteforældrende til at passe den lille, bare for at forældrene ikke skal glemme at de jo stadig er unge og har brug for en tur i byen), så enten skal guldklumpen afleveres i institutionen kl 8 eller også skal mor med den overfyldte bus og ud i vinterkulden med guldklumpen.
    Busserne kører jo ikke altid helt efter planen, men mor kan måske hente kl 16, når hun er færdig med at læse alle sine bøger om moderne børneopdragese, der alle modsiger hinanden, men har hun andre planer må far stresse sig gennem hverdagen for at hente Jr. inden lukketid...

Hvilken familie vil du helst være barn i?
    Det er ikke alderen der skal være det afgørende, men tiden og overskudet til at kunne give en lille purk en tryg opvækst...

Kommentér på:
GAAAAAMLE forældre!!!

Annonce