181 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Ekstrem kulde! Ekstrem kulde!

https://ekstrabladet.dk/nyheder/vanvittigt-vintervejr-i-usa/9562578

Se videoen.

Det var meget overraskende at se imorges, hvor ekstremt med kulde og sne som er i Amerika disse dage. Selv steder hvor det normalt ikke bliver særligt koldt om vinteren.

Der er allerede registreret ned til -40 grader, og det er muligt at det bliver helt ned til -45 grader i weekenden flere steder.

Forrige vinter havde vi -20 grader, hvilket rent faktisk var dejligt. Sol og skyfri himmel. Skøjteløb på søerne i København.

Men -40 grader, er livsfarligt at bevæge sig ud i, uanset hvor meget tøj man tager på.

Vinden blæser mod sydøst, så muligheden for, at dele af den kulde om en uges tid rammer her nordpå er tilstede.

Er du beredt på sådan en kulde?

Hvad mener du om disse ekstreme kuldegrader?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ekstrem kulde!
  • #1   23. dec 2022 Cris7 så er det ikke længere sjovt og nej tak til sådan frostgrader.

• #3   23. dec 2022 Jeg tænker på, at det er noget lignende vi tror Ukrainske befolkning kan klare, hvis vi bare giver dem krudt og kugler.

I året 1969 boede jeg i denne by i Jylland og der var nogle gange hvor vi var nede på minus 15 - 20 grader

profilbillede
  • #5   23. dec 2022 Ja jojo, det er børn i Rusland og Ukraine du har medlidenhed med, de skal bare have misiler m.m. i hovedet som julegave fra den frie verden.

• #7   23. dec 2022 jo jo, jeg har aldrig prøvet at blokere nogen men din dumhed er tæt på, at jeg ikke gider dig mere.

Jeg ved ikke om du selv tror du er sjov og hygger dig med det. men hold dog kæft hvor er det trættende.

• #9   23. dec 2022 Brok S du bør skille pære og bananer fra hinanden ellers går der råd i dem smiley

• #10   26. dec 2022 Ja, ekstrem kulde er voldsomt og så så pludseligt, håber de alle har et godt lager af madvarer hjemme, for at bevæge sig ud, det er livsfarligt, kan hverken gå eller køre. Naturen er dens egen, det kan ingen gøre noget ved, vi må bare finde os i det.

• #11   26. dec 2022 Indtil videre skulle der desværre være 37 mennesker som har mistet livet i kulden.
    Men man bliver ved med at finde folk rundt om begravet i sne.

Og så er der også alle de hjemløse, som må ha' det virkeligt svært, for bare 5 minutter i de kuldegrader der har været nogle steder, så får man forfrysninger.

Redningsarbejdere har måtte redde andre redningsarbejdere, da det nogle steder er helt umuligt, selv med de store sneskovle at komme nogen vegne.

Så naturkræfterne har virkelig været på spil.

• #12   26. dec 2022 Ja, jeg så et indslag i går, en dansk familie bosiddende i Colorado Springs, og de havde også boet i Thule Basen, men der var det noget helt andet, trods nogenlunde samme kuldegrad, denne her kulde de har i USA nu virker helt anderledes, et mærkeligt fænomen, og det synes de også, jeg ved ikke hvorfor der kan være den store forskel på de samme lave minus grader.

• #15   26. dec 2022 Nemlig, som du siger JoJo, så er det vinden som gør forskellen i de lave minusgrader.

Det kan jo føles som -10 grader mere når vinden i de kuldegrader er der.

Forrige vinter da vi havde -20 grader, var fantastisk. Blå himmel, sol, og nærmest ingen vind.

Kommentér på:
Ekstrem kulde!

Annonce