{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

De kære dyr. {{forumTopicSubject}}

Vi er åbenbart flere der har dyr, eller har haft, og som er rigtig glade for dyr.

Så hvorfor ikke lave denne tråd, hvor vi kan fortælle om nogle gode og sjove episoder vi har oplevet med vores dyr.

Vi kan alle trænge til nogle gode, positive, opmuntrende historier, ind imellem alt det andet som sker rundt om i verden.

Så kom igang, fortæl. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De kære dyr.
  • #3   12. apr 2023 Jamen, jeg har som sagt 2 katte, en bror og søster. Nogle gange er det den helt store kærlighed andre gange er der krig. Søster vil bestemme, hun har lige siden de var killinger, hjulpet bror med at lære ham, at fange mus, hun kom hjem med mus til ham, så han kunne få noget at spise, han kunne ikke selv finde ud af det. De er vildkatte og født i en hæk.

Jeg fik dem først, da de var 2 år. Det er gennem en veninde, som spurgte mig, om jeg ville passe dem, hun skulle ud at rejse i et 1/2 år, jeg sagde ja til det, og hvem var det så lige, der gerne ville beholde dem, man når jo at få et forhold til hinanden. Jeg spurgte om min veninde var færdig med at rejse i så lang tiden af gangen, og det mente hun ikke, jeg sagde til hende, at så synes jeg det er synd, at de skal tilbage til dig, og det kunne hun godt se, så det blev mine dejlige katte.

Når jeg går tur, følger de efter mig, de skal nemlig se, hvad jeg skal, og jeg vil tro, det ser sjovt ud, min hankat går (altså bagerst mig) forrest med høj haleføring og min hunkat bagerst med høj haleføring,

Men hjemme er det hunkatten, der bestemmer, der hvor min hankat kan lide at ligge, ligger hun, så må han finde andre steder, hun er faktisk rigtig streng, han har svært ved at sætte hende på plads, for hun er nemlig lige glad med, hvad jeg siger, først når jeg bliver rigtig sur, så kan hun godt gemme sig og komme frem et par timer efter og bede om godt vejr smiley - hankatten snærre, så stopper hun.

Tænk, de har bare været sammen i 13 år - og de viser også deres kærlighed til deres menneskemor smiley

• #4   12. apr 2023 Alt det her, gør mine elskede katte smiley smiley

https://idenyt.dk/kaeledyr/kat/10-tegn-paa-at-din-kat-virkelig-elsker-dig/

• #5   12. apr 2023 Okay, jeg kan starte.

IB er en parakit. Så snart jeg stikker nøglen i døren, bliver jeg altid mødt af glade fløjt, hvilket er skønt at komme hjem til efter en arbejdsdag. Så snart jeg kommer ind af døren flyver han straks på skuldren, og skal lige kysse.

Men en dag flyver han så direkte ind på stuebordet, sidder stolt og venter. Da jeg kommer ind i stuen, kommer han med nærmest stolte lyde, som får at sige; Se lige hvordan jeg har hygget mig, mens du var væk.

Der er ikke en eneste ting tilbage på stuebordet, det ligger på gulvet, selv de tunge messing lysestager. Intet var gået istykker.

Jeg kunne ikke lade være med at grine, ikke mindst da han kom med små lyde for hver ting jeg tog op og satte tilbage.

Det er en tryg fugl der opfører sig sådan. smiley

• #8   12. apr 2023 Jeg har også engang haft en Piphans, når vi skulle sove, så fik den "dyne" på, hen over buret, og så blev der stille, lige til "dynen" blev taget af smiley

• #10   12. apr 2023 Jeg husker også min Farmors Canaria fugle, de sang og sang, indtil de fik et tæppe over buret, det kan godt være dit viskestykke var for lidt smiley

• #11   12. apr 2023 En sød historie med IB, men IB havde da haft en fest den dag smiley

Ang fugle, dem har jeg i min have, jeg har et stativ til 3 Mejsekugler, der er fest hver dag og de siger tak for mad, ved at synge så dejligt, lige ud for mit køkkenvindue, så jeg kan følge med, de går til den, de er ikke længe om at spise disse kugler, 2 dage så er de væk og den ene fugl er federe end den anden, jeg har også vand til dem, de både drikker og tager bad i, jeg tror de synes godt om, at bo i min have.

Kattene er også søde, de sidder på numsen og følger dem spændt. De pipper endnu mere, når de er tilstede smiley

• #13   12. apr 2023 Sikke dog en oplevelse. Australien er en fantastisk verdensdel men også med mange giftige dyr, men storslået på alle mulige måder, og faste regler, det er ikke så nemt at komme ind i Australien.

• #15   12. apr 2023 Ja, Weena, det var det som jeg sagde nej til, var meget tæt på at emigrere til Australien, er du en dygtig håndværker, så er mulighederne store, mener de stadig er det. Jeg har godt set de søde Koala bjørne, de er bare så søde og de fantastiske Undulater, det er helt vildt smiley

• #18   12. apr 2023 Holda op Weena, ja, jeg havde også skreget så det kunne høres i DK smiley

Men jeg synes det er et storslået kontinent og mulighedernes land, hvis man vil og har masser af gå-på-mod, jeg må også indrømme, at jeg tænker stadig på, om jeg traf det rigtige valg, nu er det for sent at emigrere, men ikke for sent at rejse der til. Der er masser af storbyer, der tænker jeg, at der ikke er så mange giftige dyr, som udenfor - men de er også ramt af mega store oversvømmelser, noget med krokodiller i gaderne, eller er det noget, jeg har drømt smiley

• #19   12. apr 2023 #16 Rosegirl S

Sæt endelig billeder ind. Det ville være dejligt også at kunne se vores kære dyr. smiley

• #23   13. apr 2023 Hvor er det bare en dejlig stor hankat, der ligger godt der med flotte aftegninger, jeg prøver også på, om jeg kan finde ud af at sætte billeder ind, jeg er bare så håbløs dum til sådan noget, men jeg giver ikke op smiley

• #29   13. apr 2023 Ja, hun er min lille Mini Tiger - hun er også sådan, hun kommer hjem med Mus, Fugle, Firben, Snoge - og jeg skal rose hende til skyerne - værsgo' Mor, ros mig så smiley

• #31   13. apr 2023 Jeps, hun er en Mini Tiger, hun er så flittig, hun er som sagt 13 år, hun kommer stadig hjem med noget til Mor - Fugle, Firben og Snoge - hvor er du altså bare dygtig - jeg har det svært med det, Fuglene fejler ikke noget, hun slipper dem og de flyver bare rundt alt imens jeg skriger, Firbene - jamen, hvorfor bliver de lige pludselig til 2, en krop og så en hale, der bevæger sig, sorte Snoge, de er bange ligger død, dem kan jeg tage og lægge dem ude i græsset, hækken og de forsvinder - men dygtig er hun, det må jeg sige smiley

Som I måske kan se, så er hun ikke ret stor, men hun kan dæleme træde i karakter, hun jager alt væk, hvad der er på hendes territorie undtagen hendes kæreste, en stor hankat, der ligger ude i hækken og kalder på hende, han må gerne være der, det er lige som om han er noget særligt - og I skal ikke tro, min hankat kan have ham, men han bestemmer ikke noget smiley - jeg elsker bare mine katte smiley

• #33   13. apr 2023 Jeg havde som knægt ikke de store forhold til kæledyr - vi havde et par gårdhunde, og vel 15 - 20 katte, ud over det havde vi køer,får, grise, gæs, høns, duer og nok andet som jeg ikke lige husker.
    Min kone kom fra et hjem med kat, og da vi tilbage i 1976 købte vores hus, ville hun absolut have kat.
    Jeg mente ikke, at jeg nogensinde ville kunne få et forhold til sådan et kræ - men det skulle vise sig senere, at jeg ændrede mig ufatteligt meget.
    Katten vi fik, kom fra en kolonihave inde fra Odense - en stor fed hankat som hed Alfred, der gik dog ikke længe, så havde "alfred" fået killinger herhjemme i stuen, nu var gode råd dyre, men svigerfar klarede det for os, dog beholdt vi en enkelt killing - næste morgen havde Alfred så fået en mere over natten, så den beholdt vi også - ak og ve, nu havde vi pludselig 3 katte.
    I 1990 blev den sidste af dem kørt ned, i mellem tiden var Alfred død en naturlig død, og nummer 2 aflivet grundet sygdom. - Det skal dog lige med, at jeg til sidst ikke gik i seng, før katten var vendt hjem, og kattelemmen lukket af til næste morgen - sådan kan man ændre forholdet til dyr, som jeg slet ikke havde forestillet mig tidligere.
    Efter kattene i 1990 købte vi en Newfoundlænder hjalp, og i 1992 endnu en Newfoundlænder hvalp, og siden er det gået slag i slag med hunde, f.eks en Golden Retriever, og så en Labrador blandingshund fra et Dansk internat.
    I dag har vi en skøn Labrador/retriever blanding (gadehund fra Portugal)

profilbillede
  • #34   14. apr 2023 #22 Rosegirl S

Jeg ved desværre ikke hvordan man overfører billeder fra FB eller mobil.

Men fra computer, kan du gøre sådan her. Hvis du ser lige under svarfirkanten, så står der Tilføj billede, Vælg fil. Den trykker du på, og der åbners til dine filer/billeder. Find billede, marker, og tryk Åbn. Så skulle det gerne komme ind her. Ellers spørg ME, han ved alt om hvordan det gøres.

• #35   14. apr 2023 Jeg har lige fået den her i hænderne, genboen har fundet 3 killinger og ok, en fra eller til gør ikke den store forskel.

profilbillede
  • #36   14. apr 2023 #22 Rosgirl

Du finder billedet på din mobil og vidresender den til din egen messinger,
    derfra åben den og gem på skrivebord

• #37   14. apr 2023 #35
    Oh, hvor er den nuttet Brok. smiley

• #39   14. apr 2023 En historie mere.

Min anden parakit Mulle.
    På et tidspunkt skulle jeg arbejde på 3 holds-skift, hvilket jeg hadede. Mulle ville være med ialt hvad jeg foretog mig. Mulle gik selv ind i sit bur om aftenen når hun blev træt.

Når jeg skulle på nathold, skulle jeg hjemmefra kl. 21.30, lod en lille lampe være tændt, så Mulle kunne orientere sig, og selv gå iseng.

Kom hjem kl. 8 om morgenen. Mulle var frisk og glad, havde jo sovet hele natten og skulle lige ha’ lidt opmærksomhed inden jeg skulle sove. Jeg går iseng, lukker døren til soveværelset.

Men så gik hun helt amok, fløj rundt og hylede fordi døren var lukket. Pludselig hører jeg minsandten også bankelyde på døren! Så er jeg jo nødt til at stå op. Tænk, hun havde fundet ud af at sætte sig øverst på dørkammen, vende rundt og hænge i fødderne, og banke på med næbbet på døren. Dér hænger hun med hovedet nedad da jeg åbner døren. (Det var jo en genialt). smiley

Straks flyver hun ind og sætter sig på sengegavlen. Jeg går iseng igen. Hun sidder bare der musestille, trods hun har sovet hele natten. På et tidpunkt vågner jeg halvt, og mærker noget varmt. Tænk, så ligger hun og sover trygt i hulningen mellem min hals og skulder. Turde næsten ikke røre mig for ikke at vække hende, det var jo så sødt. smiley

Det blev så en fast rutine når jeg var på nathold, ikke noget med at lukke soveværelsesdøren mere. Hvis hun blev sulten så fløj hun bare ud og spiste, og kom tilbage.

• #41   14. apr 2023 Ja, jeg synes også Cris, du har haft 2 helt personlige fugle, skøn beskrivelse der appellerer til hjertet smiley smiley

• #42   14. apr 2023 Rent faktisk 4 fugle der var helt fantastiske, med så meget personlighed, forskellige, fordi man lader deres personlighed komme til udtryk. Især fordi de fik lov at være med til alt, og ikke bare sad i et bur.

2 parakitter, og 2 undulater, fra helt små.

Jeg havde en parakit mere, men den stakkels fugl var ødelagt, svært traumatiseret. Jeg forsøgte alt, men intet virkede, det var umuligt at få den ud af buret og flyve.

Jeg fandt ud af det, da jeg gik dyrehandleren på klingen. Jeg blev meget vred på dyrehandleren.

Det viste sig at den ikke var 2 år gammel, men 5 år gammel. De havde fået den fra en ældre dame, som havde nogle og tyve fugle. Undulater, parakitter, papegøjer. Men denne parakit var blevet jagtet og bidt af de andre. Hvilket hun bare havde ladet stå til i flere år, før hun afleverede den til dyrehandleren!

Jeg gjorde mit bedste for den, for jeg kunne ikke få mig selv til at aflive, den skulle ha' en chance. Jeg havde den i 2 år, så blev den syg, kom på hospitalet, men der var intet at gøre.

Men det er ikke iorden at en dyrehandler ikke er ærlig.

• #45   14. apr 2023 Jeg skal virkelig passe på med ikke at lade det løbe af med mig her, når jeg taler om mine fugle, for der flere sjove historier.

Flere venner kaldte mig 'fuglehviskeren', :D, fordi jeg fik så meget ud af dem, kærlighed, tillid, og alle de finurligheder de kunne finde på. Ikke mindst tale meget, det var kun hunnen Mulle der ikke kunne tale. Det er nærmest kun hannerne der gør.

Så stop mig, når I får nok af mine oplevelser, for jeg er vist svær at stoppe selv. smiley

• #47   14. apr 2023 #44 Weena

Ja, det var så en hun istedet for en han I havde fået.

Mulle var også en hun, og det gav problemer når hun når blev skruk. Hun lagde vindæg, men der er jo intet i. Der er en hylde i entreen, hvor hun var, når hun havde det sådan. Hun hylede meget i de perioder, og hun ville ikke spise eller i sit bur. Måtte sætte mad og vand op til hende.

• #48   14. apr 2023 #46 Weena

Ork, det klarer du nok. Bare vær meget tålmodig istarten. Snak meget med den/dem, så de lærer dig at kende. smiley

• #50   14. apr 2023 Når jeg taler om mine parakitter, så er det nymfeparakitter jeg har haft.

Det skulle jeg ha' gjort klart, da der er mange forskellige parakitter.

• #52   16. apr 2023 Tak i lige måde rosegirl.

Vi glæder os til at se billeder og få en lille historie. smiley

Kommentér på:
De kære dyr.

Annonce