Corona, energikrise, inflation; grådigt udnyttet! Corona, energikrise, inflation; grådigt udnyttet!
Her de godt sidste 3 år har vi været ramt af Corona, energikrise, inflation, høje renter, og nu også en global nedsmeltning af kloden.
Men når man det sidste stykke tid har læst her og dér hvordan store virksomheder, banker, energisektoren, m.f. har skovlet penge ind, så deres regnskaber buldner på den sorte linie, så kan man ikke lade være at tænke: grådig udnyttelse af katastrofale omstændigheder!
Som før nævnt, så er det intet galt i at tjene penge, ha' en sund virksomhed. Men når man kan se tendensen iform af udnyttelse, manipulation og grådighed, som ses, så bør man stille spørgsmålstegn?
Som fx. gængse dagli-varer, hvor prisen i EU er gået ned, men her i DK, ligger de stadig alt alt for højt.
Der er faktisk rigtig mange ting i dette emne, hvis I har lyst til at debattere det reelt, (uden ironiske og hånlige kommentarer).
Der er intet link, for der ville i så fald være for mange. Men, går ud fra at I selv har læst omkring problematikken og kan give jeres besyv med omkring jeres tanker om det hele.
Synes I at disse kriser er blevet udnyttet, og ifald, på hvilken måde?
Kan vi som forbrugere, eller regeringen gøre noget for at stoppe denne grådighed, så der kommer mere balance i tingene?
Der er sikkert flere spørgsmål at stille, men lad os starte med disse.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 267 Svar: 9.976
Og så vil der altid være giganterne, der vil udnytte situationen og den menige borger har svært ved at gennemskue situationen, uartige el-regninger, fyringsolie, benzin osv., osv, det kan så lade sig gøre i DK. Ligeså fødevarerpriserne, som er tårnhøje stadigvæk, det er blevet meget dyrt at leve, jeg havde lige et par feriegæster i begyndelsen af juli, det var ikke billigt, men meget hyggeligt og dejligt - jeg er lige ved at sige, det er snart noget, der skal spares op til.
Jeg ved ikke, hvordan det kan stoppes.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 460 Svar: 3.721
Ja, Dk er i fuld gang med at gøre noget ved klimaet, sådan lidt mere end ca. 25 år for sent, som resten af verden. Det er for sent at gøre noget, advarsler har der været nok af igennem tiderne, men ingen lyttede. Man kunne jo ikke se dét; 'så skidt vær' med det, der skal tjenes penge, og så ser vi på det,... engang'.
Netop Jetset, den menige borger har svært ved at gennemskue udnyttelsen i første omgang, men det ses ret tydeligt nu.
Jeg ved heller ikke hvordan det kan stoppes.
Men jeg véd dog, at ting som hører til landets infrastruktur aldrig bør komme på private hænder.
Alt det pladder med at så bliver det billigere for forbrugerne, fordi der så er konkurrence mellem virksomhederne har aldrig været andet end manipulation med virkeligheden.
Blogger
Men, der kan vel ikke være noget, som er for sent. Og så er der også alle de afgifter på dit og dat, det skal vi vel heller ikke betale, hvis det er for sent. Jeg gider godt gøre en indsats, men ikke hvis det er for sent. Dog kan de ikke finde ud af det, i de primitive lande, som der er alt for mange af, prøv at se på hvordan lodsepladserne ser ud i de primitive lande, det er til at tude over. Rotterne og andet skidt stortrives i dem.
dec 2014
Jeg forsøger også at sortére, men når man så læser at alt mere eller mindre ryger i den 'store sorte gryde', fordi man ikke kan håndtére det, sååååh, bliver man lidt knotten.
Dog kan de ikke finde ud af det, i de primitive lande, som der er alt for mange af, prøv at se på hvordan lodsepladserne ser ud i de primitive lande, det er til at tude over. Rotterne og andet skidt stortrives i dem.jvf. Jetset
Korrekt. Men det er jo fordi 'vi' i umindelige tider har sent vores affald til til de lande, uden at sørge for om de også kunne håndtere det, og havde faciliteter til at håndtere det.
Store virksomheder som H&M + Zara m.f. har gjort meget ud af at være helt miljøvenlige. Man kunne aflevere tøj, der enten gik til genbrug eller blev brugt på anden vis til at skabe nyt. Men det har vist sig at være en stor løgn. Alt blev dumpet i de primitive lande, til afbrænding. Hvilket de ikke har kapacititet til at gøre.
Blogger
Jeg mener, de primitive lande skal starte med at sortere eget affald, det er på tide. Og så må de store virksomheder se at komme i omdrejninger, de smider jo bare deres affald uden ansvar, det er bare ikke OK.
Blogger
Jeg kan udfra de dokumentarer, horisont, jeg har set, så kommer Indien, hele Afrika ind på en flot 1. plads, har selv oplevet Afrika visse stater og ovenikøbet fået lugten med, men du må da gerne nævne flere lande med positivt affaldssortering.
Blogger
Nigeria ligger i mellem Afrika ?? - ikke for mig, når jeg ser på et verdenskort, dog meget langt fra syd, men du prøver nok at bilde mig en helt masse ind, du er godt nok spøjs
Blogger
Hvor min viden kommer fra bidrager ikke til emnet smiley Jr. Jojo (dele profil)
Du er mere end fantastisk, så hold din kæft, hvis ikke din viden bidrager til emnet .
dec 2014
Det er billigt, og korruptionen er stor. For dem som laver aftalerne, som er landenes regering.
Som man siger: 'Ude af øje, ude af sind'.
Man har ikke sørget for om det som man betalte for, også blev udført. Det er en stor virksomhed da ganske ligegyldigt overfor, når før en kontrakt er indgået.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
apr 2019
Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 323 Svar: 2.128
om vi var verdens navle.
Jeg så, at man nemt kunne lave en sorteringsmaskine så alt blev sorteret af teknologien,
men det koster en bondegård.
Blogger
Men primitive lande kan bruge alt, se bare, hvor intens de studere lossepladser og roder godt og grundigt, de ved slet ikke noget om hvor farligt det er og vigtigheden i at omgås affald med omhu.
dec 2014
dec 2014
apr 2019
Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 323 Svar: 2.128
Og se bare på plastik og vores misbrug af det.
Indpakning der er total overdrevet, hvor man går på marked i andre lande, hvor varerne ikke er pakket ind. En agurk i plastik er vel det bedst svar
dec 2014
Corona, energikrise, inflation; grådigt udnyttet!