Det forbandede diagnose hysterti! {{forumTopicSubject}}
Det forbandede diagnose hysteri!
Der har aldrig, som det seneste årti, været stillet så mange diagnoser til børn, unge, voksne som det ses nu.
Medicin, med rund hånd, bliver givet og indtaget, til stor glæde for medical-virksomhederne, hvis indtjening bugner.
Danmark har været i top som 'de lykkeligste' i verden.
Uhm, men vis vi var så 'lykkelige', så havde vi vel ikke brug for alle de diagnoser og det store medicinbehov, eller?
Måske er det den måde vi lever på?
Skilsmisse an mass, 'dine børn mine børn, vores børn', selvvalgte alene forældre, regnbuefamilie, transkønnede familie et eller andet!
Den mindste modstand, utryghed, forvirring, stress, skal straks diagnosticeres, for så kan det bruges som undskyldning for ens eller sit barns handlinger.
Må vel hellere nævne at det ikke er generelt for alle, men for rigtige mange efterhånden!
Børn har brug for tryghed, en mor og far, der giver dem en god opvækst.
Bliver der 'uddelt' for mange diagnoser, hvor man istedet burde se på ens eget liv, hvor noget måske bør ændres?
Hvordan ser I på det?
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 83 Emner: 365 Svar: 3.551
Du har ret i nogle ting du nævner.
Dog kan mange ændre deres livsbetingelser, og være nødt til at indrette sig efter de forhold som er, og ikke har været. (gælder ikke alle).
Ja, du har ret i at man er igang med at afvikle velfærdssamfundet. Hvilket er skidt.
Jeg tror at danskerne generelt har det dårligt. Hele samfundet er i årevis drejet den forkerte vej.
jvf. Alis
Hvis danskere generelt har det dårligt, som du siger, så vil jeg mene at mere end halvdelen af dem er svage, og ikke gør nok selv for at ændre på deres livsvilkår.
Diagnoser, uden udredning, bliver alt for ofte stukket ud af en læge, fordi det er det lette og mindst dyre at gøre.
Jeg tror fx. at nogle har ADHD, men absolut ikke at det er mere end 1/4 del af dem som får diagnosen via læge.
dec 2014
Vores samfund er opbygget af robuste, ikke-klynkende, hårdtarbejdende mennesker, som kæmpede for rettigheder til alle. Hvilket vi nyder godt af idag.
Men vi har fået en klynkende, 'diagnoseramte', børn som forældre at tage hånd om.
Ja, det er sat på spidsen, som det her er udtalt.
Men mon ikke de hårdtarbejdende af vores forældre, bedsteforældre, oldeforældre havde en del diagnoser, men som ikke tillod at de ikke kunne arbejde og forsørge deres familier?
Ja, tiderne har ændret sig meget, ingen tvivl om det. Men ikke til det bedre.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
maj 2023
Følger: 3 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 344
Tror bestemt ikke danskerne generelt har det dårligt.
Nogen har sikkert.
Men helt sikkert andre ikke har.
Jeg har det fint. Nyder mit liv. Nyder mit job
Tendensen til at ting skal være negativ kan vi jo takke nyhederne for.
Lad vær med at se dem
dec 2014
Forskellige problemer i hverdagen kan gøre alle triste, stressede og deprimerede, men meget kan man rette op på selv, hvis man kigger lidt indad, kigger på sit liv og ændringer man selv kan gøre for at få det bedre.
Løsningen er ikke altid at tro at man lider af en psykisk lidelse, at en diagnose og medicin kan hjælpe en ud af problemer.
Alt for mange undskylder deres adfærd med en diagnose, og tager ikke ansvar for ret meget selv.
maj 2023
Følger: 3 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 344
Engang søgte folk uddannelse i sundhedssektoren. Der var arbejdskraft nok. Idag søger de ind til militæret, man har så travlt med at føre krig og slå mennesker ihjel, at det er en mere sikker uddannelse.
Det er nu ikke helt sådan jeg oplever det….
Jeg har arbejdet på fabrik hele mit liv.
Det arbejde bliver der mindre af. Dels fordi det bliver flyttet udlands. Og så fordi maskiner bliver automatiseret så der er brug for færre hænder.
Jeg kender til flere som feks omskolet til sosu assistent.
Hvor man førhen altid kunne få samlebånds arbejde nu kan man blive hjemmehjælper.
Egner de sig til det ? Ik alle men nogle.
Det er bare lige mit syn. Men jeg siger ikke det er korrekt.
dec 2014
Det kan godt være at den metode ikke virkede for dig Alis. Men det er ikke ensbetydende med at den ikke kan virke for mange andre.
Du kan ikke sætte alt i relief udelukkende til dine egne oplevelser.
Det nytter heller ikke noget at sende et barn eller ung til behandling, og sige, fix det, hvis ikke hele familien deltager og støtter op. For det kan være hele familiedynamikken det kan være galt med, og få ting som kan rettes op og ændre alt. Som du også selv er lidt inde på.
Det forbandede diagnose hysterti!