Solarium som barn, kræft som voksen! Solarium som barn, kræft som voksen!
https://www.bt.dk/samfund/brugte-solarium-som-barn-fik-kraeft-som-voksen-man-vidste-jo-ikke-bedre
Dina Rosager brugte forældrenes solarium i badeværelset fra hun var 13 år, og som voksen nu, fik hun modermærkekræft.
Hun udtaler: Det var »et hyggeligt og afslappet ritual et par gange om ugen,« siger hun.
»Man vidste jo ikke bedre dengang, og jeg selv anede ikke, hvilke konsekvenser det kunne have på længere sigt.«
Jeg må simpelthen ta' mig til hovedet over den uvidenhed som alt for mange har om forskelligt idag.
Det blev ekstremt populært i 80'erne, og jeg begyndte selv at ta' det i midten af 80'erne. Efter 6 besøg stoppede jeg, for omtalen om modermærke kræft var stor, og jeg har en meget lyst og sart hud.
Der har været masser af oplysning omkring solarie igennem masser af år, men det stopper jo ingen fra alligevel at tage det.
Der er masser af oplysning og advarsler om ikke at ligge og svede i solen om sommeren, især grundet det tynde ozon lag, men igen ingen gider at lytte til det.
De konsekvenser må man ta' på egen kappe.
Var/er du også en som vil være solbrun året rundt?
apr 2019
Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 326 Svar: 2.124
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.266
Jeg har aldrig prøvet solarie og kommer med garanti heller ikke til det for jeg er grim nok i forvejen siger min hustru
Solarium som barn, kræft som voksen!