250 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

Mangel på stikpiller til syge børn. Mangel på stikpiller til syge børn.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-12-12-supermarkeder-har-tusindvis-af-boernepanodil-paa-lager-men-de-maa-ikke-saelge-dem

16. november fik detailbutikkerne endnu en besked. Denne gang i en mail fra Lægemiddelstyrelsen med påbud om, at butikkerne fra næste dag ikke længere måtte sælge stikpillerne, da salget blev begrænset til apotekerne via en recept fra lægen. jvf. EB

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/10.500-tyske-stikpiller-til-boern-er-paa-vej-til-danmark/10065537

Fair nok at det skal være på recept. Men hvorfor så indkøbe fra Tyskland, når flere butikker her hellere end gerne vil af med pillerne, så de ikke ligge unødigt og ubrugte i butikker, der kunne levere dem til apoteker i stedet?

Er jeg helt galt på den, eller bare ikke forstår?

Eller er det en unødvendigt udgift, som sagtens kunne være klaret mellem diverse supermarkeder og Sundhedsstyrelsen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mangel på stikpiller til syge børn.
  • #2   20. dec 2023 Jeg forstår ikke helt problematiken - hvorfor skal det absolut være stikpiller ?
    Jeg troede faktisk at stikpiller mest havde med hård mave at gøre og jeg troede faktisk også at man stadig knuste 1/4 1/2 3/4 eller en hel pille i vand på en teske alt efter barnets alder.
    Jeg mindes at vi altid brugte kodimagnyl fordi natlægen engang sagde det var det bedste mod både hoste, feber og smerter.
    Når det ryger gennem leveren bliver det tilmed omdannet til morfin - ren win win smiley

Kommentér på:
Mangel på stikpiller til syge børn.

Annonce