Hulk, hulk, Anders breivik bryder ud i gråd! Hulk, hulk, Anders breivik bryder ud i gråd!
https://www.avisen.dk/anders-breivik-bryder-ud-i-graad-og-haevder-at-vaere_752402.aspx
Mon ikke alle husker sagen, da Anders Breivik på bestialsk vis slog ikke mindre end 77 unge mennesker ihjel.
Han blev idømt 21 års forvaring i 2012, og har siden siddet isoleret i fængslet. Man kan sikkert også huske hvordan han heilede i retten, og inden havde lavet et manifest på 1500 sider.
Han sagsøger nu den norske stat, for krænkelse af sine menneskerettigheder, da han ikke mener at han kan være isoleret mere uden menneskelig kontakt.
Han udtaler: - Hver dag er et mareridt. Jeg overvejer selvmord hver dag,
Så sent som i 2022 søgte han prøveløsladelse, hvor retten afslog.
»Den tiltalte fremstod blottet for empati og medfølelse for terrorens ofre. Han gav verbalt udtryk for sorg over for dem, som blev ramt. Men samtidig forsvarede og antageligvis legitimerede han sine handlinger med, at de fleste, som blev ramt på Utøya ikke var børn, men personer med ”lederoller”. Dette til trods for, at han må vide, at der blandt de dræbte var børn helt ned til 14 år,« skriver retten i dens afgørelse. jvf. Jyllandsposten
Anders Breivik ånder stadig, og han vil på et tidspunkt blive løsladt, og har mulighed for et liv bagefter, også selvom det vil blive svært.
Hans 77 ofre fik ingen mulighed for livet, og deres familier lider og er knækket over den gerning han udførte.
Han har i den grad overtrådt en masse menneskers ret til livet, og det må han bøde for.
Hvad mener I?
Skal han af-isoleres i fængslet, eller skal han endda ha' mulighed for prøveløsladelse?
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.266
Jeg kan forestille mig at der må være rift om at pine ham ihjel hvis han mod forventning slipper ud
maj 2023
Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 7 Svar: 361
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 445 Svar: 9.927
Hulk, hulk, Anders breivik bryder ud i gråd!