231 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Befolknings tilvækst Befolknings tilvækst

Interessant artikel hvis man vil blive klogere på hvor verden er på vej hen befolkningsmæssigt.
Hvem kender til begrebet “peak child” for jeg gjorde ikke, men den indikerer hvordan fødselsraten påvirker befolknings tilvæksten og kort fortalt skal raten være på 2,1 barn hvis befolkningen i et land skal være i ligevægt ang. ung/gammel.

“ Ifølge Verdensbankens tal har det afrikanske land Niger i dag verdens højeste fertilitetsrate med knap 7 børn per kvinde. Sydkorea skraber bunden med langt under 1 barn per kvinde. Og det er de efterhånden ikke ene om.”

https://verdensbedstenyheder.dk/nyheder/befolkningsbombe-eller-populationskollaps-vi-staar-midt-i-et-vigtigt-punkt-i-historien-og-du-har-sikkert-ikke-opdaget-det/

Jeg kan anbefale at tilmelde sig deres nyhedsbrev hvis man vil følge lidt mere med i verden og det er fortrinsvis positive nyheder de beskæftiger sig med smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Befolknings tilvækst
  • #1   28. feb 2024 Det er ikke spor overraskende at et afrikansk land kommer ind på en flot 1. plads, dem der ikke kan brødføde sig selv, får flest børn, hvor er ansvarsfølelsen, men det er nok en anden debat.

Jeg kan godt forstå fødselsraten er nedadgående, vi har en verden i dag, med krige og trusler på udryddelse, frygtelige naturkatastrofer og m.m., så hvis jeg stod i begyndelsen af livet anno 2024, så ville jeg vælge børn fra, kan ikke se noget godt i verden i dag, tænker meget på mine børn og børnebørn, hvad der skal ske dem, tiden er krævende, hård, stressende og hele tiden, er vi under pres, det er meget sjældent at kunne være glad ret længe af gangen.

Men jeg ved faktisk ikke, hvor jeg kunne emigrere til med min familie, hvor der ville være mindre stress, pres - pres på præstationer o.lign..

• #3   29. feb 2024 Ja det er jo et problem for mange lande som vi ikke har med en befolknings tilvækst på 2 millioner indbyggere på få årtier eller er det også et problem for os?
    Måske ikke alle af de to millioner er interesseret i at blive danskere.

• #4   29. feb 2024 “ Måske ikke alle af de to millioner er interesseret i at blive danskere.”

Ha ha Ole S det kender vi nok begge svaret på smiley

• #5   29. feb 2024 UPS !!!!! - det er nok en mandeting smiley

• #6   29. feb 2024 Nej Jetset bestemt ikke for jeg formoder at Ole hentyder til indvandringen smiley
    Ellers har jeg da misforstået noget smiley

• #7   29. feb 2024 Jamen jamen - så har jeg nok også misforstået noget - jeg forstår godt alt den misforståelse - et må være fordi, vi ikke taler det samme sprog smiley

Kommentér på:
Befolknings tilvækst

Annonce