{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Fuck jeg er sur! {{forumTopicSubject}}

Var til eksamen idag.. Og jeg har haft forberedt mig rigtig godt osv.

Så skal jeg så trække, jeg trakker så kold krig - berlin-muren! Det indgår bare ikke i hvad vi har aftalt som pensum.. I vores pensum står der kold krig - cuba-krisen! Jeg kan sgu da ikke trække noget vi ikke har opgivet??!? Kan man det?

Jeg synes det er til grin. Har forberedt mig efter alt det andet pensum, og så kommer jeg op i noget vi har ikke har aftalt? Hvordan kan det ske? :Q

IIIIIH,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fuck jeg er sur!
  • #2   12. jun 2008 trækker*

    Så har slet ikke kunne forberede mig til Berlin-mures! Jeg synes det er krotesk!


  • #3   12. jun 2008 Snak med de andre i klassen om det. Måske det er noget fra mens du ikke har været der?

    Ellers kan du jo altid indgive en skriftlig klage til skolen.


  • #4   12. jun 2008 Spurgte hende om det efter? Hun sagde at vi har haft om det? .... Øh ja? Men det står sgu da ikke på pensum!!! Jeg er SÅ sur nu!?!? Men kan ikke gøre en skid ved det.. smiley

  • #5   12. jun 2008 :(*

    Har jeg gjort.. De forstår heller ingen ting af det!?!?


  • #8   12. jun 2008 Det er bare at skrive en klage til skolen mester smiley

  • #9   12. jun 2008 Kristina - det kommer an på hvilken form for prøve du har.

    Eksempelvis har vi lige haft mundtlig tysk hvor vi har et pensum vi skal læse igennem, så trækker vi en af de kendte tekster og skal svare på nogle spørgsmål til den og ellers bare forklare en masse.
    Så trækker man også en ukendt tekst man skal sidde og snakke om smiley

    Men hvis den kendte tekst ikke er i det pensum læreren har opgivet, ja så ville jeg godtnok klage med det samme.


  • #10   12. jun 2008 har i ikke fået et papir med opgivelserne på?

  • #11   12. jun 2008 Dem fra klassen sagde også at man ikke kunne komme op i noget vi ikke har som pensum... Det er for sindssygt det her! Gik ud med et 2-tal? Jeg har ikke kunne forberede mig eller noget.... smiley

  • #12   12. jun 2008 Jo..
    Vores pensum er:

    Statskuppet 1660
    Grundloven
    2. VK
    Kold krig - CUBA-KRISEN!!!! IKKE NOGET MED BERLIN!
    JFK
    11. september!




  • #13   12. jun 2008 jeg mener det samme som Kristina J det du kommer op i er emner der kan forbindes med det i har haft i løbet af året

  • #14   12. jun 2008 Så burde du heller ikke kunne komme op i det
    Hvis i havde en tekst der hed
    '' Kold krig - cuba-krisen'' og INTET med berlin at gøre kan i ikke komme op i det
    det er en fejl fra din lærer


  • #15   12. jun 2008 Jeg er også rigtig sur idag smiley

  • #17   12. jun 2008 Kan man godt blive trukket ned fra 10 til 02 i dansk eksamen fordi man ikke kan se ironien i den tekst man har trukket?
    en artikel


  • #18   12. jun 2008 Jo, kold krig har også noget med berlin-muren at gøre..Men hun har ikke fortalt vi har kunne komme op i det?? Kun cuba-krisen, så skulle der står: Kold krig; Cuba-krisen og berlin-muren??

    Det er to ord mere hun skal skrive??? Har jo ikke kunne forberede mig efter det, vi har jo heller ikke fået nogle papirer osv. om berlin-muren??


    ARG


  • #19   12. jun 2008 BanDitte - 2. Verdenskrig var før Den kolde Krig smiley

    Den kolde Krig startede først da 2. Verdenskrig sluttede pga. uoverensstemmelser hovedsageligt mellem Sovjet og USA, og Berlinmuren har egentlig overhovedet intet med Cuba Krisen at gøre, ud over at begge dele skete under Den kolde Krig.


  • #20   12. jun 2008 Brejne.. Præcis.. Den kolde krig var meget med sovjet og usa pga. kommunisme!


    Men cuba-krisen og berlin-muren er SLET ikke det samme!


  • #21   12. jun 2008 Christian L: ja hvis det er den storer betydning i teksten

  • #22   12. jun 2008 Sådan som jeg læser det, når det står på samme linje og med en bindestreg i mellem, hører det under Den kolde Krig, og så er det Cuba Krisen man skal forberede, ikke hele Den kolde Krig smiley

  • #23   12. jun 2008 sur røv jonas min ven

  • #24   12. jun 2008 BanDitte * -> Siger fandeme ikke hun skal varte mig op i hoved og røv! Det er MEGET lidt vi har haft om berlin-muren, tror faktisk også det var i 8'ende. Anyways - når der står cuba-krisen på pensum, så kan berlin-muren ikke lige pludselig komme ind i billedet.

    Har jo ikke haft en mulig chance for at forberede mig, da INGEN af os vidste at vi kunne komme op i det..

    Jeg er jo ikke den eneste der er forvirret - hele min klasse er!


  • #25   12. jun 2008 2. VK=VERDENSKRIG!

  • #26   12. jun 2008 Netto h:
    hvis de ikke har fået nogle papirer på berlin muren er det ikke ham der bare ikke har læst på lektien
    det er lærerens fejl


  • #27   12. jun 2008 Christian L - > Hele enig! Har ikke kunne forberede mig.. Jo, kun på kold krig - CUBA-KRISEN, der har vi fået mange papirer, og dem har jeg også læst.. Men ikke noget om berlin-muren.

  • #28   12. jun 2008 helt*

  • #29   12. jun 2008 BanDitte * -> Jeg kan da også fortælle overordnet om berlin-muren osv.. Jeg ved da noget, men når de begynder at stille nogle sindssyge spørgsmål, hvilket man skal have læst på for man kan svare, dem havde jeg da ikke en chance for at svare på?

  • #30   12. jun 2008 Jeg har været til alle historie-timer, var med til at skrive pensum! Har den på skrift og papirer osv... Der står det jeg har skrevet længere oppe.

  • #31   12. jun 2008 Hvis du havde fulgt med i historietimerne og læst ordenligt i dine bøger, så ville du have erfaret at Berlin og ikke mindst Muren spillede en ret central rolle i den kolde krig (nu var den jo fx også selve symbolet på den kolde krig!! Ikke mindst da den blev revet ned talte man om at Den Kolde Krig var slut).

    Cuba-krise var såmænd også central i Den Kolde Krig, men mere en enkelståend hændelse, hvor verden var temmeligt anspændt i de 13 dage den varede og derfor er den jo mindre signifikant i den større sammenhæng hvis vi taler Den Kolde Krig generelt.

    Hvis I har fået opgivet Den Kolde Krig som pensum ja så er jeg ked af at måtte være den der overbringer den kedelige nyhed at du INTET SOM HELST får ud af at klage! IKKE EN DISSE!


  • #32   12. jun 2008 Fortalte også det jeg vidste osv.. Men det var åbenbart ikke godt nok? Men ved jo ikke hvad de forlanger når det kun er alm. viden? Hvis jeg havde fået materiale om berlin-muren og jeg havde kunne læse om det, så havde det sgu været min egen fejl at jeg fik den karakter, men har kun kunne forklare om min alm. viden om muren.

  • #33   12. jun 2008 netto h:
    det har jeg aldrig sagt, men hvis de ikke har fået nogle tekster om berlin muren kan de heller ikke trække det


  • #34   12. jun 2008 Thomas.. Thomas.. Der står kold krig - CUBA-KRISEN, det var det vi skulle fortælle om. Hun havde med vilje skåret kold krig ned til cuba-krisen fordi kold krig var FOR stort.. Så jo, jeg har noget at klage over.

  • #35   12. jun 2008 netto:
    hvis man har haft om musik og trækker f.eks. U2 men intet har læst om det? det er vel det samme?
    du kan ikke trække noget du ikke har fået tekster på


  • #36   12. jun 2008 dd

  • #37   12. jun 2008 BanDitte:
    det siger han at de ikke har? (:


  • #38   12. jun 2008 Hvis I havde opgivet Cuba krisen og derunder og i den forbindelse Den Kolde Krig, så er der al mulig grund til og relevans i at lave et enme om Berlin Muren. Det er din opgave at læse det stof som ligger i forbindelse til det opgivne pensum - hvis du tror du kan nøjes med at læse kun de sider der er opgivet som pensum og så på den konto få en god karakter så tager du endnu engang grueligt fejl!

    Det er sgu ikke for at tromle hen over dig eller noget andet perfidt, men du kan lige så godt acceptere din karakter og så erfare at du har lært en dyr lektie, hvis du en anden gang vil opnå et bedre resultat. Der skal læses og det gælder også eks- pesurale tekster hvis der skal rigtig gode karakterer i bogen!
    Så lad mig igen slå fast: Du får ikke en disse ud af at klage - andet en ærgerelse og måske lidt hovedpine. Og i tilgift så spilder du din lærers, skoleinspektørs, censors og andres tid på din klage!!!

    BanDitte:
    Velbekomme ;O)


  • #39   12. jun 2008
    Jonas M

    Statskuppet 1660
    Grundloven
    2. VK
    Kold krig - CUBA-KRISEN!!!! IKKE NOGET MED BERLIN!
    JFK
    11. september!

    hvis berlin muren ikke har noget anden verdens krig og gøre så ved jeg sku ikke hvad !!

    og den kolde krig havde da os noget med tyskland og gøre ! smiley


  • #40   12. jun 2008 BanDitte:
    Ups, min fejl (: havde jeg ikke lige set


  • #41   12. jun 2008 Hør nu her! Der stod jo ikke 2. verdenskrig som overskrift.. Så NEJ, berlin-muren gik ikke under 2. verdenskrig, den gik ind under kold krig, men vi har intet materiale fået, kun om cuba-krisen som også var vores pensum!




  • #42   12. jun 2008 Banditte * -> Var ikke oppe i tysk?! Det var historie, det blev ikke opgivet berlin-muren, kun cuba-krisen.. Ja, har haft om berlin-muren i tysk, det var også den "alm." viden jeg fortalte om!

  • #43   12. jun 2008 Hehe, griner.. smiley

  • #44   12. jun 2008 man skal ligesom oss selv finde tekster osv !!

    smiley


Kommentér på:
Fuck jeg er sur!

Annonce