Bankens dårlige service! Bankens dårlige service!
I sidste uge var jeg hos frisøren, og skulle i banken bagefter for at hæve kontanter indendørs.
En ældre herre, som skal klippes efter mig, ankommer og siger til frisøren: Jeg er ked af det men jeg kunne ikke hæve kontanter, banken er lukket om mandagen nu!
Frisøren er sød, og siger, det skal du ikke tænke på, du kommer bare en af de næste dage og betaler.
Nå ja, så var der jo ikke nogen grund for mig til at gå til banken. Den var jo lukket.
Jeg kan li' kontanter, for når man ikke har så meget at rutte med mere, så er det en god måde at holde styr på hvad der er råd til.
Jeg havde det så ikke så godt, og det blev i stedet her i tirsdags at jeg at jeg tog i banken, for de havde jo lukket om mandagen.
Der var kø ude foran banken da jeg kommer. Grunden viser sig at være, at nu er banken kun åben om torsdagen fra 10-13? Så mange var gået forgæves.
I dag tog jeg så i banken. Men så har de minsandten lukket den indendørs automatudbetalingsmaskine, og jeg bryder mig ikke om at stå udenfor på gaden, i al slags vejr, på et smalt fortov, hvor mange konstant går forbi. Det føles ikke særligt trygt.
Desuden har jeg en bankboks; så har jeg også kun adgang til den torsdag mellem 10 og 13?
Jeg var knotten, ville naturligvis være høflig og stillede mig i køen.
Jeg spurgte grunden til hvorfor de pludselig kun havde 4 timers åbningstid om ugen, og hvordan jeg kunne komme i bankboksen hvis jeg havde brug for det på andet tidspunkt.
Jamen, fik jeg af vide, de havde åh så travlt, så travlt, med at besvare e-mails fra kunder. Og, hvis jeg ikke kunne komme i de 4 timers åbningstid til bankboksen, så kunne jeg bare bestille en tid til det, og så skulle de se om DE havde tid.
Jeg gik ud af banken, og stillede mig i kø til den udendørsautomat. En ældre kvinde kunne ikke se skærmen, da den ikke er oplyst som den indendørs var. Hun havde virkelig problemer. Talte med en kvinde der var med sin mor for at hæve penge, og hun havde hørt at jeg havde sagt at det var dårlige service, hvilket hun var helt enig i, men bare ikke havde turdet at sige selv.
Men det er det!
Bankerne forsøger på alle måder at tvinge os til at undgå kontanter.
Har jeg et 'horn' i siden på bankerne. Absolut!
De er så ufattelige griske.
Nåh, det var vist dagens sure opstød.
Hvordan ser I på det?
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 445 Svar: 9.927
Skal vi immigrere til en øde ø, jeg vil ikke komme til at savne min bank + andet
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 453 Svar: 3.707
Alle med samme mening. De var vrede, kede af det, men ikke mindst frustrerede over at blive behandlet på den måde.
Jeg har aldrig haft en lån, aldrig skyldt noget nogen steder.
Jeg vil heller ikke ha' den bankboks mere, der er ingen penge, kun et par smykker og mønter. Mønterne er kun deres værdi værd, intet andet.
Jeps, lad os immigrere til en øde ø,
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 445 Svar: 9.927
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 55 Svar: 613
Har jeg brug for dem (hvilket er yderst sjældent) ringer jeg til min rådgiver og får en tid, og har hun ikke tid, er der altid en anden til at tage over.
Mange betaler gebyrer for kontier, det gør vi ikke - har 3 kontier, er noget der hedder 365 kunder - derfor er det gratis.
Vi har et par tusinde liggende i kontanter, men vi bruger så sjældent kontanter at de nok har ligget et par år
Jeg bruger mobilepay og fruen bruger sit visakort, når hun handler , og hun har helt styr på, hvor meget hun hæve om ugen.
Og skulle vi endelig have brug for kontanter, går vi bare i vores lokale brugs, køber lidt dagligvarer og kan få udbetalt op til 1000 kr. oveni. - yderligere har vi et par hæveautomater indenfor 7 km, hvor det også er gratis at hæve.
Vi er begge pensionister og bestemt ikke "rige" Vi får ca. 10.000 kr. udbetalt hver om måneden alt inc. ikke meget når vi herude hvor vi bor er nødt til at have bil, og hus er der jo også masser af udgifter på, men vi klarer os, og glæder os over at vi kan blive boende uden at skulle flytte til byen, som er vores største frygt
dec 2014
Men mon ikke banken selv dér vil ha' en finger med i spillet. Grådighed har jo ingen grænser.
dec 2014
Var det ikke dig som skrev at du var blevet spurgt ind til, hvad du brugte kontanter til af banken? Eller det var måske en anden.
dec 2014
Hvor begynder folk at brokke sig?
https://ekstrabladet.dk/penge/danske-bank-strammer-skruen-dyrere-for-kunderne/10164869
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 55 Svar: 613
Jo, men har fået forklaringen :
"Hvis en kunde foretager transaktioner, der er usædvanlige for kunden, er banken forpligtet til at undersøge det."
Altså er det ikke bankens skyld, i dette tilfælde
Bankens dårlige service!