{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
373 visninger | Oprettet:

APPS {{forumTopicSubject}}

Synes efterhånden at det hele er lidt for meget.
Efterhånden skal vi alle være digitaliseret i hoved og r..
Jeg var i Odense og skulle handle, en by hvor vi stort set skal betale for at parkere overalt, men ikke nok med det, nu skal man fandermig også have en APPS på mobilen for at kunne parkere mange steder.
Har I det på samme måde som mig, at for meget efterhånden skal digitaliseres ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  APPS
  • #1   14. maj Ja jeg er enig.
    Og ja tak tilbud på Facebook.
    Ikke alle har facebook
    Hørte os i Lidl sku man ha app for at få nogle bestemte tilbud.
    Ikke alle vil ha alverdens app for at kunne begå sig.

• #2   14. maj Nu kommer jeg sjældent i hovedstaden, men det er vist et par år siden der kunne trækkes p-billetter i en automat.
    Euro park, Easy park og alle de andre P-selskaber er vist nok overgået til app betaling så vidt jeg ved smiley

Rettelse:
    https://fdm.dk/nyheder/bilist/2023-01-koebenhavn-nedlaegger-hver-anden-p-automat

• #3   14. maj Man kan vist stadig bruge betalingskort til parkering.

Men det er en jungle med det parkering, hvor flere har været uheldige og betalt til det forkerte p-selskab, uden at være bevidst om det.

• #4   14. maj Jeg hader alle de apps, der skal bruges til alt muligt. Synes det er svært at overskue.

Betaler kontant hvor jeg kan komme afsted med det, for jeg hader den overvågning der følger med.

• #7   15. maj Jeg er helt enig, jeg synes også, det er for meget. Nu render kunderne rundt i butikkerne med deres tlf i hånden, hvad laver de med den, scanner de eller hva ?? eller betaler med det samme, jeg aner ikke, hvad de gør, men det er måske smart ??

Jeg har min Fartkontrol, den er jeg glad for, for jeg er ikke god til at overholde fartgrænserne, det er ikke med vilje, det sker bare, men når jeg ved, der er kontrol, så er jeg dybt koncentreret smiley

• #8   15. maj Har os købt en fart kontrol til 300 kr. den har sparet mig tusinde af vis kroner allerede smiley
    Men folk er gode til at advare hinanden synes og det er bare fedt smiley

• #9   15. maj Jeg har ingen af de dimser til fartkontrol, og mener heller ikke jeg har behov for sådan en dims.
    Den sidste fartbøde jeg fik var i 1974, for at køre 6 km for hurtigt - bøden lød på 250 kr.

• Peter P
    Peter P Online Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 193
    #11   15. maj Jeg er sådan lidt både og...

Parkering:
    Ofte er parkering dyrere ved at bruge de forskellige apps, fx Easypark. Firmaet tager et gebyr for at bruge deres app. Og de er ikke altid særligt gode til at gøre opmærksom på, at det faktisk er dyrere at betale ved hjælp af deres app.
    De kunne godt gøre tydeligt opmærksom på det.

Butikker/supermarkeder
    Jeg bruger fx. Coops app og scanner varerne, når jeg lægger dem i kurven. Oppe ved kasserne går jeg forbi køerne til de betjente kasser, betaler via app'en og forlader butikken.
    Jeg må dog indrømme, at nu og da stiller jeg mig i kø og betaler hos kassemedarbejderen.

Benzin/diesel/bilvask
    Her betaler jeg med app. Fx OK, hvor man blot åbner app'en, og så finder den selv ud af, hvor jeg befinder mig.
    Det er nemt og ligetil.

I butikker betaler jeg sommetider via Wallet-funktionen på mobilen, altså bruger mobilen ligesom dankortet.
    Det er, når jeg ikke har fået min pung med.

Derudover bruger jeg sundhedskort via app, netbank via app, e-boks via app og ringer til familie i udlandet via Facebooks Messenger app.

Jeg er også klar over, at alle disse app's sporer alle mine aktiviteter og alt muligt andet dårligt.
    Men det er lidt nemt.

• #12   18. jul Peter P
    Du er jo også "ung" i forhold til de fleste af os andre her.
    Og "måske" er din øvre del lidt kvikkere end hos os andre smiley

• #13   18. jul Jeg har arbejdet med edb i 40 år og har ikke negle apps på min mobil. smiley

• #14   18. jul "negle" er nogle.

• Peter P
    Peter P Online Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 193
    #15   18. jul #12 Å.R.

Det kan ikke være meget, der adskiller os.

Jeg er både for og imod alle de apps.
    De gør nogle ting nemmere og lettere, men de sladrer også om, hvor jeg befinder mig. Og det medfører, at jeg modtager masser af reklamer baseret på min færden rundt i Fædrelandet.
    Det er hammerende irriterende.

#8 Kitty
    Jeg har også haft sådan en fart-dims siddende i forruden.
    Jeg har mest brug for den i forhold til kø og andre problemer i trafikken. Og i den sammenhæng fungerer den ikke særlig godt.
    Ikke mange indberetter havarerede køretøjer, kø, osv.

Jeg har så fundet app'en Trafik Alarm, som fungerer på mobilen og IKKE på en ekstern dims.
    Til gengæld får jeg langt flere advarsler om forhindringer i trafikken.

Samtidig er jeg fri for overdreven sporing. Saphe kræver at kunne spore mobilen altid - også når man ikke kører, mens Trafik Alarm kun skal have adgang til GPS-data, når man bruger app'en. Og det er vel rimeligt, så de kan advare om ting i nærheden af, hvor jeg befinder mig.

Kommentér på:
APPS

Annonce