1.855 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

taget i fotofælde???? taget i fotofælde????

nu er min kammerat så uheldig at være blevet blitset med en fart der medfører et klip og en bøde, og spørgsmålet er så, kan man slippe billigere?

har hørt om folk der har nægtet ssig skyldig og bevist at det ikk var ejer der kørte og så ikke ville fortælle hvem der førte bilen, og bilen står i min kammerats kærestes navn.

bilen stod til salg på de fleste markeder den dag de blev blitset så i teorien kan de jo sige der var en ude og prøvekøre den og dermed kun få en bøde på 500 kr.

men kan man så osse en af delene i praksis?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  taget i fotofælde????
  • #1   26. jul 2008 Tror bare bøden går videre til ejeren, + klip og bøde hvis der er kørt for hurtigt... Ved det ikke helt 100%, da jeg ikke har fået en eneste bøde endnu

• #2   26. jul 2008 okay, en af mine venner havde for to år siden en ret vild bimmer til salg, han kørte om aftenen og pludselig lå der en bil med høj fart som han osse selv holdte farten oppe, pludselig tænder det blå bliink og med et knalder min kammerat speederen i bund og da bilen havde knapt 300 hk ku politiet ikke være med, dagen eftter ringet poltiet og spurgte hva det var for en hjernedød kørsel dagen før, han sagde det kan jeg ikke svare på, der var to mand ude og prøvekøre bilen iaftes og de var længe væk, ved ikk hvem de var. og politieet ku intet gøre smiley

• #3   26. jul 2008 Vil det ikke være en ide' at din kammerat tog sig sammen og bare kørte ordentligt, istedet for at prøve på at slippe udenom???

• #4   26. jul 2008 jo men nu var han ret glad den dag da han sku ud og hente en ny bil så han glemte at holde øje med farten.

• #5   26. jul 2008 Enten ska han ha været så heldig og kørt med elefanthue eller lign. ellers tror jeg ikk den er let og lyve sig fra.

Det er som regel gode billeder de tager(snakker af erfaring). De bøder jeg har fået har man både kunne se det var mig der hvor der er billede af hele bilen og det hvor de har zoomet ind på føreren.

Og selvfølgelig får ejeren en bøde ligemeget hvad. Dog er jeg ikke sikker på klippet ryger med. Men ved i hvert fald at det er ejerens ansvar hvem der kør i bilen.

• #6   26. jul 2008 Det har da intet med sagen at gøre Jannik!
    Vi har måske alle kørt for stærkt, men så man kan satan osse tage skylden når den kommer!

• #7   26. jul 2008 ^^

Regler er til for at blive overholdt, ellers må man sku selv stå til ansvar, hvis man ikk overholder dem.

Det er det samme som og sige "jeg røvede en bank, må jeg ikk godt slippe for fængsel" <- Giver vel heller ikk meget mening

• #8   26. jul 2008 Sikke et fjols du er :S
    Skrev sku da ikke at man skulle melde sig selv, men at når bøden eller klippet kommer, at man så er ansvarlig nok til at betale

• #9   26. jul 2008 sagen er jo den at hvis man kan springe over hvor gærdet er lavest og undgå et ubehageligt klip pga en lille fejl, det er jo ikke meget der ska til før klippet kommer.

jeg er ingen engel bag et rat, er i??

• #10   26. jul 2008 Jannik K:
    Jo det har jeg.... men jeg er sq voksen nok til at tage ansvar, og betale... Er man stor nok til at lave lort, så er man stor nok til selv at rydde op...

• Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 34 Svar: 46
    #11   26. jul 2008 if you dont take the time - dont do the crime ;O(

har været der selv 2 gange... kan de ikke bevise vil ejer få en bøde på kr. 500 for at tilbageholde oplysninger... hun har desværre allerede smidt den seddel med telefonnummer og navn på potentiel køber ud og har ingen info, da de ikke ville købe alligevel.

men kommer de igen eller senere og stopper hende sammen med dig, tror jeg de vil gå længere

• #12   26. jul 2008 Eneste jeg har hørt om, er at man som studerende, og på su, kan slippe billigere - men klippet kommer man nok ikke lige udenom?!

Min kæreste kørte for stærkt, hvilket medførte et klip og en bøde på 2000 kr - bilen var hans forældres - de får brev med billede af personen, og skal så enten hæfte for bøden selv, eller så skal de skrive, hvem der har ført bilen... og så hæfter din ven for bøde + klip.

• #13   26. jul 2008 Du kan nægte at betale bøden.
    Men så skal du i retten hvis politiet vælger at gå videre med det (sjældent de faktisk gør det).

• #14   26. jul 2008 når nu min kammerat står som bruger af bilen, kan han så stadig hænge på den når billedet faktisk er ret utydeligt?

• #15   26. jul 2008 Karsten F:
    Ja det kan han...

• #16   28. jul 2008 okay, nu må vi se, det skader jo ikke at prøve.

Kommentér på:
taget i fotofælde????

Annonce