Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MÅ KATTE... :D
  • #1   13. aug 2008 Nej smiley

• #2   13. aug 2008 nej må de ikke kun katte mælk som kan købes i små flasker.

• #3   13. aug 2008 Ja men ikke i store mængder og gerne med vand i ( altså blandet med vand )

• #4   13. aug 2008 det har de ikke godt af nej smiley

• #5   13. aug 2008 HVIS DET BARE ER <b>MEGET LIDT</b>, GÅR DET SÅ IKKE?

• #6   13. aug 2008 Camilla S
    Mine har nu aldrig taget nogen skade af lidt alm. mælk engang imellem.
    Og jeg har altså brugt det i mange år da de elsker det.

• #8   13. aug 2008 Lige pludselig stod min søsters kat på mit bord og drak af det mælk som stod i et glas. Dårligt opdragede kat! smiley

• #9   13. aug 2008 Allan
    Som min søster ville ha sagt "Det er hans egen skyld" haha, hun skulle skydes!!!!

• #10   13. aug 2008 Allan
    Nej det er bare noget jeg siger..
    Ej ja, jeg har lidt af hvert smiley

Kevin¨
    Jeg vil også ha kage smiley

• #11   13. aug 2008 Kevin, typisk smiley

Kitten, Klat mælk ligefrem? smiley Tak for svaret du

Cecilie, Jeg forstår heller ikke hvorfor nogen forældre får børn, de fatter jo intet af at svare på hvad der bliver spurgt om smiley
    Det er forresten ikke min kat, vi skal bare ha ham her til vi skal af med ham.

Allan, jeg ved det. Men det er så sandt. Han har måske brækket benet, og skal til dyrlæge imorgen, men min søster har ikke været der endnu, fordi hun mener det er hans egen skyld, og så er det åbenbart ligemeget smiley

• #12   13. aug 2008 Allan
    Nej dog ikke smiley
    God idé smiley

• #13   13. aug 2008 hvis din kan skal ha mælk så købe lactolose frit mælk-det kan de godt tåle!

• #14   13. aug 2008 Det er ligesom også for sent nu, hvis han ikke kan tåle det smiley

• #15   13. aug 2008 ja undskyld-men så ved du det!

• #16   13. aug 2008 Heidi. Det er okay. Og tak smiley

Kitten. senere.. smiley

Cecilie, efter 17 år burde de ha lært det ;).

• #17   13. aug 2008 Retard
    Den ville nok bare få dårlig mave? Ved ikke smiley Kan du ikke li den da? haha

Allan
    Det er okay smiley

• Pia H
    Pia H Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12
    #18   13. aug 2008 KATTE MÅ IKKE FÅ MÆLK, DA DET ØDELÆGGER DERES MAVE....

• #19   13. aug 2008 Cecilie
    Det forventede jeg da, da det er mit indlæg smiley
    Og det var en kommentar du lige så godt kunne have holdt for dig selv.

Retard
    Hahaha jeg har det på PRÆCIS samme måde med min nabos hund.

• Pia H
    Pia H Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12
    #20   13. aug 2008 hvis du ikk tror det så prøv kattegalleri.dk, der kan du læse om dyrelæger, der fra råder at give katte alm mælk....

du kan dog købe noget fra whiskas som er lavet specielt til katte...

• #21   13. aug 2008 Pia
    Jeg tror skam på dig, men nu har han drukket LIDT, og det er der jo ikke noget at gøre ved nu.

Retard
    JA! Den gøer konstand. møg køter smiley

• #22   13. aug 2008 alle jer der tro katte ikk kan tåle mælk, passer ikk!!!! jeg bor på en gård hvor vi har malkekør, og vi har 16 katte de får en masse mælk hver dag!! de har ikk taget skade af det så bare gi den det mælk

• #24   13. aug 2008 HVOR ER DET UNDERLIGT

• #25   13. aug 2008 Fede. (eller) . hvad er underligt

• #26   13. aug 2008 Martin
    Se linket Carsten skrev smiley

Cecilie
    Fordi jeg synes det var underligt at skrive

• #27   13. aug 2008 Det er det sikkert smiley

• #28   14. aug 2008 OBS! -Har kun læst de 3 første indlæg

En kat må godt få mælk !

Den ska bare ha lov at vænne sig til det langsomt.

Det man kan gøre, er at starte med at give den kaffefløde, fortyndet med vand (det svarer til det mælk katte har i patterne, til deres killinger)

Og så kan man blande lidt mælk i, og derefter øge mængden af mælk i blandingen -og til sidst kan katten sagtens tåle mælk, idet at dens mave har vænnet sig til det.

Det er noget fis, at katte ik må få mælk. Hva tror I ellers de fik i "gamle dage" ? Der fik de mælk lige fra de ku drikke selv, og har da aldrig hørt om en kat som er død af det endnu. -Det eneste der ka ske, hvis de får for meget, uden at ha vænnet sig til det, er at de kan få tynd mave.

• #29   14. aug 2008 det er sku ikke farligt min kat drikker det næsten hver morgen og den har det helt fint den går op på bordet og tar det der er tilbage fra morgenmaden sååe

• #30   14. aug 2008 Kan katten tåle mælk?

Det bliver ofte blandt katteejere diskuteret, om katte kan tåle mælk. Der er faktisk katte, som tåler mælk; mens andre ikke kan omsætte mælkeprodukter.

Hos mennesker kender man samme problem, og her ved man, hvad årsagen er. Når mælken kommer ned i tyndtarmen, skal den nedbrydes for at kunne optages i organismen. For at det kan finde sted, skal mælken nedbrydes ved hjælp af et enzym, som hedder lactase.

Hvis dette enzym ikke er til stede, så vil katten ikke kunne omsætte mælk, og man vil i mange tilfælde se, at katten får diarré i varierende grad. Årsagen til denne type diarré er, at lactasemanglen medfører en sur reaktion i tyktarmen, hvilket medfører, at absorptionen af vand nedsættes.

Hvad kan jeg gøre?
    Tilbyder man katten mælkeprodukter og der opstår diarré, så kan det skyldes mangel på lactase.

Hvis man fodrer med et lactosefrit foder, altså et foder uden indhold af mælk og mælkeprodukter, så skal diarreén høre op. Sker det, så kan det være mælkeprodukter, som er årsag til diarreén, hvorfor man bør undlade disse.

• #31   14. aug 2008 Ja, og der er lige så få katte med mælke-allergi som der er mennesker....

Jeg har f.eks selv en hund med mælke-allergi -men det betyder jo ik, at det er alle hunde som ik ka tåle det

Kommentér på:
MÅ KATTE... :D

Annonce