{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dværgpapegøjer. nogen med erfaring?
  • Sheriffen !
    Sheriffen ! Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 562
    #1   14. aug 2008 ja, det er en wannabee papegøje. Du kan ligesågodt købe en Hamster

• #2   14. aug 2008 det er fordi jeg har 2 par i et 3x2x2 meter bur og de har hver deres hus i hjørnet . nu er det sådan at det ene par angriber det andet pars kone som med hendes mand. dvs 3 fugle hakker løs på en ? manden er selv med på at hakke konen sammen med det ene par?? WHY?????????

• Sheriffen !
    Sheriffen ! Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 562
    #3   14. aug 2008 Drama !!!! smiley

• #4   14. aug 2008 Jeg har haft dværgpapegøjer i 7 år, så spørg da endelig, hvis der er noget, du vil vide smiley

• #5   14. aug 2008 drama?? nej vil bare ikke have den skal dø

• #6   14. aug 2008 Ditte *Jarl-Palle er IKKE til salg *

har lige skrevet det længere oppe

• #7   14. aug 2008 Nåh, der var spørgsmålet jo... Oops...

De gør tit mange underlige ting, sådan nogle dværgpapegøjer... Men ofte er der et dominerende par i "flokken", der ligesom slår tonen an og ofte vil de andre følge dem, så måske er det derfor manden rotter sig sammen med det andet par mod konen... Hvis det fortsætter, bør du prøve at flytte det underkuede par over i et bur for sig selv, hvor de kan være alene og så kan du se hvilken adfærd hannen udviser, når det andet par ikke er der...

• #8   14. aug 2008 han hakker hende selv nogle gange uden de andre har gjort noget

de er af racen jordbærhoved, den andet bur er 50cm og 40 cm i højden det ville være syndt

• #9   14. aug 2008 Nicole A > han siger at der er 2 par... 2x2=4 altså er der også et lige antal...

Captain X > er det bare lidt fægteri med næbbet, eller er det meget voldsomt, når han hakker hende?

Hvordan har du egentlig fået dem kønsbestemt? Jeg har længe haft på fornemmelsen at min Freja er en han, men det er ikke nemt at se, når han og hun er ens jo smiley

• #10   14. aug 2008 har jeg heller ikke kender dem fordi en af fuglene i hvert par har en ring om benet.. ved ikke om det er en han eller ej men kunne forstille mig det er mændene som er de voldelige? her på det sidste er den begyndt at blive mere hård mod den

• #11   14. aug 2008 de er forresten kun 1-1,5 år gamle

• #12   14. aug 2008 Okay, for de er jo svære at kønsbestemme ellers... Det er heller ikke altid at erfarne opdrættere kan gøre det med 100 % sikkerhed...

Hunnerne er ligeså voldelige som hannerne, så det er ikke sikkert smiley de kan være ret barbariske af og til... MIn mor har en voliere med 6 par rosenhovedede dværgpapegøjer, og her for et par måneder siden var de gået 3-4 stykker sammen om at hakke en lille bitte unge ihjel...

Jeg har lige kigget i min bog om dværgpapegøjer og i den står der, at de altid er kærlige og hengivne overfor deres partner, de kan selvfølgelig godt hakke lidt efter hinanden, men ikke så voldsomt at den anden kommer til skade.. Men de kan godt have en anderledes adfærd i fangenskab, så det er ikke nemt at svar på hvorfor de gør som de gør...

• #13   14. aug 2008 Det er en fordel at skaffe sig en viden om det duyr man vil have FØR man anskaffer det..

Men prøv at google efter nogle fugle foraer, det kan være de kan svare dig på det

• #14   14. aug 2008 TJ har jeg også men der stod intet om denne her adfærd

Kommentér på:
Dværgpapegøjer. nogen med erfaring?

Annonce