{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Dyre julegaver.. :o( {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes godt nok det blir værre og værre for hvert år med de gaver... bare se reklamerne.... hva er det forretningerne forventer man bruger.... Det er jo sygt...!

Jeg har selv et gave buget som siger 1000 - 1200kr til min datter da jeg kun har hende...
Derefter kommer de små (under 18år ) de får for ca 150 - 200kr pr barn, da der er nogle stykker.... så er der min famse - olde osv. som får smågaver... Men det løber hurtigt op i 3000 - 3500kr bare for gaver... og så kommer julemad - juletræ - små pakker til pakkespil (som er kanon dyrt) juleslik - og alt det andet der hører julen med...

Hva ligger jeres julebuget på ca?
Mit kommer alt i alt op på ca 6000kr, plus det man så vil bruge på en alm mdr.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyre julegaver.. :o(
  • #1   3. dec 2008 Mit er indtil videre på 1000kr. Hvilket er mindre end sidste år - but but but december is not over x)

• Fabrizio T
    Fabrizio T Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 65 Svar: 1.022
    #2   3. dec 2008 Mine nevøer og niecer får for 500-600
    mine forældre og svoger får for det samme
    min søster får for 1000-1500

• #3   3. dec 2008 Fascisten: Ja.. sådan har jeg det også - men nu forventer børnene jo en hel del efterhånden.... Og jeg kan nu godt selv li at gi gaver, syntes bare ønsknerne blir større og større - man kan jo ikke leve op til det mere...

Nallo: nej, det er jo lige det Hehe..

Fab: så blir din jul også halvdyr kan jeg forstå. :o))

• #4   3. dec 2008 mega sparsom jul herfra og kun gaver til børn under 18...

• #7   3. dec 2008 Babooms: Ja så vil jeg oz sige du er forkælet, jeg vil ALDRIG gi mit barn penge i julegave... gaver er noget man KAN få og ikke SKAL ha i julen, så det med penge syntes jeg er noget fis.... Men så får du da hva du ønsker dig ;o)))

• #8   3. dec 2008 Lasse: surt... og så lige i denne mdr, det kunne da ikke blive meget værre.... :o/

• #11   3. dec 2008 Jeg får for max 200 kroner af min far, men det kan måske forbindes med min dyre fødselsdagsgave i år smiley

"Se lige hvad forretningerne forventer man bruger" det vil jeg meget gerne forklare for dig hvorfor!

Forretningerne forventer det nemlig, fordi at folk tror det normalt, og så gør de det, kort og enkelt.

• Trueboyy .
    Trueboyy . Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Svar: 48
    #12   3. dec 2008 Altså så det bare ud og tjene flere penge.. Du må knokle. Og jeg synes det da er fint det du bruger. Og ja det blir dyrer og dyrer :S Men altså jeg regner med 20-30 k på gaver.. Men det høre nok også sammen med jeg køber PS3 til min søn og fladskærm, hvorimod min datter får en Mac bærbar, min kone får tøj og taske og forældre og venner får også en god ting. Men altså , det er meget meget dyrt. Og mine unger er altså også forkælede.

• #13   3. dec 2008 Lasse: Ja self... det kan man jo altid hehe. ;o)

Baboom´s: Nåååh, på den måde LOOOL JA så er du f*** heldig, den tid er desværre forbi for mit vedkomne.. :o/

CAPS LOCK: Folk tror jo netop ikke at det er normalt... alle folk mener det blir for meget, men forretninger logger med billige lån osv, bare for at skaffe kunder til deres dyre L***
    Men desværre tror BØRNENE at sådan skal det være - og så har man balladen hele dec. (lige på nær mig har jordens sødeste barn LOL )

• #14   3. dec 2008 Søren det fandme sygt.....

• Trueboyy .
    Trueboyy . Tilmeldt:
    okt 2008

#15   3. dec 2008 CAPS LOCK: Ja, det er ekstremt meget synes jeg. Men altså, nu skal det fandme være. Jeg skal bruge penge på det hvis jeg har lyst, havde jo ikke købt for så stort et beløb hvis ikke jeg havde penge nok.

• #16   3. dec 2008 Heidi jeg vil prøve at forklare det lidt bedre for dig smiley

Når "forretningerne" siger 'PS3, den perfekte julegave" så går det ind i folks underbevisthed, og fortæller dem, sådan gør de andre os, og det bliver jo kun den her jul de får noget så dyrt, (det gør de så hver år for der kommet en PS4 til den tid og så PS3en noget lort) det handler om for forretningerne at fortælle folk, det her er hvad din søn skal have, og det ret billigt ved siden af normal prisen, og børnene hjælper det selv "Sådan en har Ole os fåååååeeeeeed"

• #17   3. dec 2008 Søren: OKay så...! Jamen jeg ville da ønske jeg var i familie med dig.... :o))
    Ja så mange penge ryger der ikke her, mit barn får alt hvad hun skal bruge - og mener også hun er lidt forkælet, men ens børn får jo også efter ens økonomi - og i år er jeg på sygløn :o(

• Trueboyy .
    Trueboyy . Tilmeldt:
    okt 2008

#18   3. dec 2008 Jamen , synes det er iorden, og synes også gaver for 2000 kr som du giver til dit barn er rigtig godt!! Men ja det har noget med økonomien at gøre, nu er det jo bare sådan at jeg har lidt flere end normale mennesker vil jeg sige. Men altså du skal ikke ønske dig med at være i familie med dig, håber da din egen er god nok, penge og materielle glæder gør dig ikke nødvendigvis gladere .

• Trueboyy .
    Trueboyy . Tilmeldt:
    okt 2008

#19   3. dec 2008 familie med mig*

• #20   3. dec 2008 "Matrielle glæder gør dig ikk gladere" det lyder lidt spøjst smiley

• Trueboyy .
    Trueboyy . Tilmeldt:
    okt 2008

#21   3. dec 2008 Hmm, ikke nødvendigvis, det er jo en glæde at modtage en ting f.eks., men du bliver da ikke gladere "indeni" på den måde at du har det bedre på den måde som hvis du f.eks. fik et nyt barn ?

• #22   3. dec 2008 Hvis man KØBER et barn? smiley

• Trueboyy .
    Trueboyy . Tilmeldt:
    okt 2008

#23   3. dec 2008 Årh hold nu op.. :=)

• #24   3. dec 2008 CAPS LOCK: Jeg forstår hvad du mener... du behøver ikke forklarer mig det, jeg brokker mig over forretningerne, da det i sidste ende går ud over de børn der ikke har lært andet, end det du i slutningen beskriver.
    Min datter har så lært, at vil man have noget dyrt må man selv være med til at spare op til det, så hun går slet ikke efter de kæmpe dyre gaver de prøver at sælge en...
    Heldigvis er der nogen børn der har lært lidt om penge, så de ikke forventer disse latterlig dyre gaver. :o)

(Kom til at slette et meget langt indlæg, men gad ikke skrive det hele om)

• #25   3. dec 2008 Søren: det var nu også mere ment som en joke, ville da godt have din økonomi i dec, så jeg kunne opfylde alle i min families ønskner.. Men vi har den bedste jul man kunne drømme om - for mig er det heller ikke gaverne det kommer an på, men tiden med familien der tæller. Gad da bare godt jeg kunne opfylde mine datters vildeste ønskner en jul. :o)

• Trueboyy .
    Trueboyy . Tilmeldt:
    okt 2008

#26   3. dec 2008 Hehe okay.. Men altså, mine unger er heller ikke vant til de gaver, tænkte bare i år, nu skulle de have hvad de ville og så bliver de jo vildt glade, så det bare dejligt =)

• #27   3. dec 2008 Jeg kan bedre lide at give gaver - end at få gaver... Elsker at se folk blive glade, fordi JEG lige viste hvad de gerne ville ha osv... Det er ikke størrelsen på gaven men måden man gir den på og hvem man giver den til der tæller... :o)

For mig altså. :o))

• #28   3. dec 2008 Søren præcis. :o)

• Trueboyy .
    Trueboyy . Tilmeldt:
    okt 2008

#29   3. dec 2008 Jep smiley

• #30   3. dec 2008 Mine udgifter om julen

Mor: 0
    Søstre: 0
    Far: 0
    Alt mulig familie: 0

det bor dejlig smiley

• #31   3. dec 2008 caps lock: jamen så er det jo så nemt for dig....

• #32   3. dec 2008 Det lækkert smiley

Kommentér på:
Dyre julegaver.. :o(

Annonce