{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Stjålen bærbar {{forumTopicSubject}}

hey.

Min kammerat har for et par måneder siden fået stjålet sin næsten nye bærbar. Han har fået ny af forsikringen, så der ikk noget der. smiley Den er enda også bedre hehe.

Men er der ikk en måde den kan spores på den han har fået stjålet? For man er sku da lidt nysgerrig om hvem faen der har stjålet den!

Altså kort sagt, har tyvene sig nu en bærbar som de kan bruge uden rissiko for at blive sporet?

Det var en Acer. Ret ny model. Husker ikk model nr.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stjålen bærbar
  • #1   17. dec 2008 Ikke medmindre at han har installeret et specielt program på den smiley
    - Og det tvivler jeg på at han har.. smiley

• #2   17. dec 2008 så vidt jeg ved, ja, medmindre der er sender i, men det plejer private jo ikke at bruge, men f.eks institutioner osv.

• mathias -
    mathias - Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 388
    #3   17. dec 2008 selvfølgelig kan man det, man ska bare købe en acer spore, den kan købes over alt og i de fleste nærkøb.........

• #4   17. dec 2008 Ok var vidst også det han sagde til mig. Men tænker bare, hvad så når personen går på internettet på den. Der er da sådan en IP adresse, kan den ikk spores computeren via. IP adressen?

• #5   17. dec 2008 - EN KÆMPE NEGER FRA ELFENBENSKYSTEN

haha hva. smiley Spørger jo fordi jeg er nysgerrig om ham den idiot som har taget den, kan blive nappet på det på nogen som helst måde. ?

• #6   17. dec 2008 IP adressen ændrer sig efter hvad den får tildelt af en DHCP server eller lignende.
    Hvis han har skrevet MAC adressen ned, kan han se det på den, men ikke spore uden specielle programmer der skulle være installeret før tyveriet.

• #7   17. dec 2008 ip-adressen er forskellig fra hver gang du bruger et nyt net, det man evt ku sporte skulle være mac-adressen da den er fast på computerens netkort.

• #8   17. dec 2008 hvis han bruger det trådløse netværk kan den spores

• #9   17. dec 2008 Ok, så det vil kort sagt sige, at tyven har sig en næsten ny bærbar til 0 kr. Og han skal ikk være bange for at blive sporet? Der var ikk installeret noget sporingssystem...

Og han skal sku ikk være bange for at blive knaldet hvis den ikk kan spores som i siger. For den har stået på et bord foran et vindue hvor der ikk var trækket gardiner for eller noget. Totalt dumt.., og så var vinduet bare knaldet ind, og den var hevet ud og så væk.

• mathias -
    mathias - Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 388
    #10   17. dec 2008 Jonas A tror ikke det kan lade sig gøre, medmindre han bryder sammen og melder sig selv

• #11   17. dec 2008 ok fair nok . Det gør han sku nok ikk .. jeg var bare nysgerrig om man virkelig ku slippe af med sådan noget så nemt, og ikk skulle være bange for noget efterfølgende..
    ikk at jeg har tænkt mig at stjæle en . smiley haha

• OSC P
    OSC P Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 190
    #12   17. dec 2008 For det meste, bliver de sporet via deres serienummer. Dette kræver dog, at folk har serienummeret registreret, eller i det mindste skrevet ned.
    Har vedkommende ikke serienummeret, eller kan oplyse det til Politiet, er det meget svært at få bekræftet en mulig varm maskine.

• #13   18. dec 2008 Ole C - Det kan jeg godt se, men altså man kan da kun bruge serienummeret til noget hvis computeren nu blev fundet hos en person(tyven) for at få bekræftet at det er den stjålne bærbar. Korrekt?
    De kan jo ikk spore computeren vha. det nummer kunne jeg forestille mig. Det bare det jeg er nysgerrig omkring.. smiley

Og tak for svarere. Troed slet ikke en stjålen bærbar var en skid værd. Troede ikk de kunne bruges(i frygt for de blev sporet vha. IP adresse eller lignende)

Kommentér på:
Stjålen bærbar

Annonce