børnepenge..hvor blev de af ?? {{forumTopicSubject}}
ved godt regeringen snakkede om at de ville ta så og så mange penge fra dem der havde 3- børn og over....
det er jo så det jeg ikke forstår... det er jo der det først bliver rigtig dyrt..
jeg har selv 4 børn... da jeg fik tvillinger som barn 3 og 4..
det betyder.. 7 personers bil større hus og alt..
nu er jeg så enlig med dem alle, og bor til leje i hus... men har stadig 7 per. da jeg bor langt ude på landet...3 km væk fra lille by...
jeg sidder meget hårdt i det økonomisk og lægger derfor de fleste af mine børnepenge ud på budgetten så der er til bil.. internet og mobil til de andre mdr også...
men det kan jeg ikke nu..
bilen må sælges.. jeg må evt flytte osv... skolemælk til alle og sport bliver bestemt også næsten en umulighed..
de tager pengene over flere og flere gang til man til sidst er kommet sålangt ned som regeringen ønsker...
jeg har alene denne gang fået taget 3000 og det vil kun blive mere og mere...
har en veninde der også har 4 børn... både hun og mand arbejder.. de bor i mindre hus og med stor bil så der også er plads til alle...
de står og må sælge både hus og bil nu...
kan slet ikke forstå det....
og hvade faktisk ikke regnet med det ville ske uden man hørte noget mere om det...
og da slet ikk uden protester..
men det er åbenbart accepteret og godkendt....
troede ikke at hele folketinget var enige omm denne sag..
men har heller ikke hørt nogle bruge det som deres del i evt valgkampange eller lign: ( altså ikke engang til debat)... så går ud fra de alle er enige om at det skal være ekstra svært at komme gennem hverdagen nu
jan 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 416
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 15 Svar: 41
okt 2010
Følger: 2 Emner: 34 Svar: 336
okt 2010
Jeg er helt enig.
sep 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 119
Mht. dit problem: Får du også børnetilskud? Ved at det er noget man kan søge hos sin kommune hvis man er enlig forsørger.
okt 2010
sep 2008
sep 2008
Hun kan jo i mellem tiden være blevet enlig....!!
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 21 Fotoprofiler: 1 Emner: 25 Svar: 220
man ka da tydeligt høre hvem der ikk har børn og hvem der er ligeglade med fremtiden
men når man er vant til at få et vist beløb så er det meget at pludselig gå ned på
nu er det jo ikk alle der får børn for at få penge
desuden ville man nok bli en del forbavset for det koster at få børn
jeg har 3 børn
jeg har så ikk mistet særlig meget af de børnepenge
men for min skyld måtte de da gerne ta det hele
jeg ser børnepengene som en hjælp til at gi mine børn lidt ekstra pænt tøj eller legetøj eller ting til skolen for
men rigtig mange har de penge lagt ind over budgettet som trådstarter
det nytter da ikk en hujende papfis at angribe hende fordi hun har valgt at få 4 børn
til trådstarter
hvor er det surt at du har mistet 3000 kr det er rigtig mange penge at miste på en gang
der er nogen som har fået brev om at de ikk er trukket endnu men at de blir fra næste gang og at det beløb de så sku være trukket blir taget over 3 gange
sådan at i 2012 er de på det beløb de vil ende på
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 21 Fotoprofiler: 1 Emner: 25 Svar: 220
sep 2008
Hvornår er man voksen? Og er du voksen? Jeg har valgt ikke at få børn fordi det vil betyde at jeg skal skifte job - og jeg elsker mit job! Jeg har hus, 2 biler, 2 katte og en hund. Alle ting, som er købt efter en væsentlig portion overvejelse og med en ekstra opsparing i baghånden til hvis vandvarmeren går i stykker, bilen skal laves eller dyrene på hospitalet. Det er ting jeg SELV sørger for. Jeg får ikke tilskud for at have anskaffet mig nogle af delene, så hvorfor skal man så have tilskud til børn. Jeg måtte tage en egenbetalt fridag da den ene kat skulle opereres. Min arbejdsgiver eller kommune skal da ikke betale for at jeg har valgt at have disse ting i mit liv - men forældre kan straks få både omsorgsdage og barns 1. og 2. sygedag.
okt 2010
Hun har da selv valgt og få tvillinger? hun kunne jo have taget en abort, også havde hun ikke fået tvillinger, så det er noget pis og sige det der. det er hendes og kun hendes valg, ingen andres.
Ja ting kan opstå pludselidt, det klart. men det er hendes problem, hun har selv valgt og få disse børn, og være afhængig af de penge.
Bil og hus jo det er luksus, det kan nemt gøres billigere. der er ingen grund til en bil, og hun kan sku sagtens finde en billig lejlighed et sted og spare de steder. kan ikke se at der er noget og tude over, hun har trodsalt selv sat sig i denne situation. jeg tyder jo heller ikke når jeg sidst på måneden ikke har flere penge fordi jeg brugte dem tidligere vel,
sep 2008
okt 2010
jeg skal ikke løse noget som helst, jeg har styr på min økonomi og er ikke afhængig af penge fra staten. så problemet er ikke mit. og min holdning vil altid være den samme, ligegyldigt hvilke volapyk du finder på. det er hendes og kun hendes skyld, og hendes problem, hun har valgt det liv med 4 børn, så må hun satme også kunne forsørge dem.
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 75
Trådstarter, håber du klare trods manglende børnepenge og manglende hjerne hos en del af brugerne herinde, måske du skulle prøve et af de andre gallerier ;o)
mar 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 176
Og trådopretter, se om du ikke kan få en fornuftig løsning i banken
jul 2009
for nogle år siden blev jeg ramt af 3 blodpropper og faren til børnene bor nu i nordsjælland...
tingene har taget noget af en drejning... og det kasn sgu ske for alle
kan tydelig høre hvem der IKKE har børn og nok også er noget unge...
og når der nu er et beløb der er til rådighed er det svært pludseligt at få det fjernet...
men til jer kloge drenge der nok skulle holde sig til debatter om knallert go playstation...
så husk jeres udtaelser når i en gang bliver syge... skal ha befordring... revaledering og alt mmuligt vi andre går og betaler skat til....
regeringen efterlyste flere børn pr. familie sidste år da der ikke er nok til at ta over når vi en gang er blevet gamle...
tror der er mange der tøver da de vil få rigtig svært ved ta få råd... grunden til man får børnepenge er til hjælp til at ha råd til sine børn for der kan blive sat nogle til verden og vi ikke ender med at være i endnu større mangler... bla. også derfor jeg undre mig over den pludselige dregning fra regeringen
jul 2009
nu er det jo ikke sådan at mine børn kun må få det de mangler hver . 3 mdr... de får det de skal bruge når de skal bruge det... sner det får de flyverdragt... regner får de gummistøvler... men bruger de penge man har på sinebørn... hele tiden.... så er der bare ikek nogle tilbage til forsikringer og andre ting som så vil blive betalt d. 20 i stedet...
og jo det hele høre sammen... havde jo ikk boet i lejet hus... bil og alt muligt andet hvis man IKKE havde børn vel...
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Fotoprofiler: 1 Emner: 188 Svar: 2.239
jul 2009
'
det her handler ikek om luxus... men hva fanden rigtig mange familier skkal gøre ved at miste en hel del penge pr. år det er nye siturationer for os alle som er trukket ned over hovedet på os og det bliver hårdt at komme ud af spiralen og det der er så skide svært er at det er børnene det vil gå ud over....
feb 2007
Jeg syntes sku det er en dårlig tendens.... Lets fuck like rabbits, society pays....
jan 2007
Følgere: 2 Emner: 12 Svar: 171
Og jeg kan kun tilslutte mig vores nuværende regerings politik. Måske fordi kæresten og jeg bor nord for København, begge har højt lønnede jobs, fast ejendom og lille gæld.
Så har det fint med at fjerne efterlønnen, skære i børnefamilieydelsen, begrænse befordringsfradraget mv. og bruge provenuet på nogle fornuftige skattelettelser for os der betaler topskat.
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 33 Svar: 2.206
jul 2009
men man kan havne i den ved at man fx bliver syg...man den flytter og nu det her....
feb 2007
Man får da ikke 4 børn ved at blive syg. ?
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 102
Hvis folk vil have skattelettelser skal de da hellere tage dem som snyder systemet og ikke betaler skat. Bliver så sur når jeg ser hvordan folk snyder i programmet Operation X.
Nu bliver der snakket om skattelettelser, så vidt jeg husker er grænsen for topskat også blevet hævet indenfor de sidste par år.
jul 2009
jeg fik 3 blodpropper...-. og har fåået en del gener af det
det må du meget undskylde du... det var bestemt ikke med vilje... skal nok skælde mit lorteblod ud som stivner
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 618
jeg vil fandme hellere betale for andre danskeres børn end jeg vil betale til perkere der kommer til danmark bare for at nasse det er da HELT sikkert, og de 40% skat du betaler kunne da skæres ned til MINIMUM 25-30% hvis man lavede hele systemet om, der går hvert år så sindsygt mange milliarder kroner til alt muligt lort vi IKKE får noget ud af, f.eks bare i forsvaret kunne der spares mange milliarder, det er jo normalt at soldater tager ting fra forsvaret med hjem til dem selv (det er dog forbudt men de gør det stadig), og det er alt fra pære til deres lamper hjemme i stuen til bil og våben dele, og sådan er det ALLE de offentlige steder, og de vil have man skal betale mere i skat og de "rige" mindre? politikere tænker kun på flere penge til dem selv lige meget hvor fint de end får det til at lyde når de kommer med et forslag, hvis de virkelig ville have det til at gå bedre havde de jo nok lavet systemet om for langtid siden, og de snakker hele tiden om at man skal arbejde flere timer om ugen hvad får de ud af det??? jo de rige bliver rigere og fattige fattigere, i stedet for skulle man arbejde et par timer mindre, det ville give LANGT mindre arbejdsløse også kan man igen sænke skatten lidt da der så ikke er så mange der skal have penge fra det offentlige (kontanthjælp osv) også får man jo stadig samme løn som før men arbejder mindre, og hvad med efterløn??? det skulle også bare fjernes for hvorfor ikke bare have pengene til at stå på MIN konto evt en lukkede???? så kan jeg jo selv få renter osv af dem i stedet for staten gør, der er jo så MANGE ting der skulle laves helt om men der er bare ikke nogen der har nosser/gider at gøre det kæmpe arbejde når man bare kan hæve skatten eller lade os få mindre for vores skatte penge, f.eks har de snakket om at rige selv skal betale for sygehus altså hvis de får kraft osv, nej de skulle hellere få et ordenligt job de skide politikere i stedet for at være uenige om alt ting UNDTAGEN DERES LØN for der er alle enige den skal op
feb 2007
okt 2010
Har jeg sagt jeg gerne vil have min skat går til invandrere?
Der skal bestemt ikke skæres i forsvaret, det ville være en riiiigtig dum ide.
Ja det da en god ide og fjerne efterlønnen, det da helt sikkert.
feb 2007
okt 2010
1: jeg er 19 og ikke 17.
2: jeg er i lære og har aften arbejde hverdag, så jo er skam på arbejdsmarkedet.
3: da jeg var 17 var jeg også både i lære og havde job.
tror måske du skal holde din kæft hvis du ikke aner en skid.
jun 2007
du siger alt muligt om du er sikret i hoved og røv osv men det kan gå galt for ALLE, f.eks hvis du nu er/var gift og i bare havde 2 børn, så en dag dør du og du skylder stadig et par hundredetusinde kroner i huset, så skal din kone betale lånet alene og stadig få en hverdag til at køre rundt, og hun er måske oveni købet hjemmehjælper som kun får 18.000kr før skat så er der måske 10.000kr tilbage og det er altså svært at leve for, jeg har selv prøvet det min far havde et større vognmands firma og døde af kraft et par dage efter min 12års fødselsdag, han havde været syg i nogen år inden han døde og tog til tyskland flere gange for at få en større chance for at overleve, det kostede en del penge og firmaet gik jo ikke ret godt da han jo var syg og derfor ikke kunne passe det som han altid har gjort, så da han døde var der faktisk ikke ret mange penge tilbage selv efter firmaet var solgt, og min mor var hjemme gående husmor da vi aldring har manglet noget men var nød til hurtigt at få et job, hun er udlært kok men kunne ikke finde arbejde så hun blev hjemmehjælper og tog den uddannelse, da vi så havde lejet nogen bygninger ud til dem som overtog firmaet fik vi lidt penge ind den vej også, men da de så opsagde lejekontraten var de penge væk og da vi stadig var i sorg plus der var meget andet der skulle findes ud af nu hvor min mor stå for det hele fik hun betalt 300-400.000kr for meget i skat, skat sagde så hun kunne få pengene tilbage i op til 5år efter men da der var gået 3½-4år var det blevet lavet om til max 3 år hvilket så gjorde at alle de 300-400.000kr var væk, vi klarede os da men det var fandme ikke nemt og slet ikke når vi altid bare har fået i hoved og røv, firmaet plus hvad der stod på kontoen inden han blev syg var et 2 cifret million beløb, så tro ikke du er sikker på nogen måder det kan gå galt for ALLE
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 5 Svar: 197
Jeg er så enig med Jens Lyn. Syntes virkelig folk er så egoistiske herinde. Hvad med i stedet at tænke at den kvinde som skriver dette indlæg faktisk selv betaler 40 % i skat, og selv bidrager til den støtte de nu har fjernet fra hende. Syntes bestemt ogs' det groft at side og dømme og sige.. "Jeg vil tro at hele tennas liv er baseret på offentlig støtte og børne penge fra eks manden ! Og jeg syntes det er forfærdeligt ! "
dec 2008
Følger: 1 Emner: 43 Svar: 232
jun 2007
HAHA hvorfor ville du ikke skære ned i forsvaret???? så ved du ikke hvor mange penge der går til spilde hvert år bare på det de ansatte tager med hjem til dem selv
Tanja *Mor til Katja *
hvorfor dog ikke???? jeg sagde jo ikke at man skal arbejde hele livet, det skal jo være for dem der skal til og ud på arbejdsmarked, så de I STEDET FOR kan smide de samme penge ind på deres egen konto og der ved få renter af dem og i sidste ende få mere ud af det end ved efterløn da staten jo bare høster renterne nu, dem der er på arbejdsmarked nu skal have efterløn hvis de vil, men ellers skulle alle nye på arbejdsmarked ikke have efterløn men i stedet for have deres egen "efterlønkonto" så de selv får renter af pengene
okt 2010
jamen fint lad os se hvordan danmark klare sig i krig, når forsvaret er gået hjem fordi de ikke får løn, fordi du mener der skal skæres ned. hm det skal nok blive sjovt
feb 2007
jun 2007
ja! det er jo også præcis hvad jeg mener, selvfølgelig skal en der har gået og betalt til efterløn hele livet også have efterløn, det er alle de nye jeg snakker om
okt 2010
jun 2007
har jeg snakket om deres løn???? NEJ
og hvad fanden tror du lille denmark kan gøre hvis nogen ville angribe os???? ikke en skid uden hjælp fra andre lande ligesom i ww2, så vi behøver sådan set ikke noget forsvar da de andre lande jo alligevel vil hjælpe os, vi har bare ikke råd til at fyre de MANGE tusinde ansatte som ellers kun lever af din skat da det ville give alt for mange arbejdsløse
okt 2010
danmark er et lille land, så ja selvfølgelig ville vi ikke klare os mod de store lande, men helt uden et forsvar ja så var vi allerede blevet overtaget af et andet land.
du snakker om og skære ned. og skære du ned det ene sted, så trækker de pengene et andet sted, og det er altid lønnen det går ud over.
jun 2007
okay så har du arbejdet HELE dit liv ALTSÅ SØLLE 19ÅR så har du jo kun 40-50år igen på arbedsmarked (hvis du altså mener du har arbejdet hele livet indtil nu)
jun 2007
hehe kom ud af din lille computer verden, hvem skulle overtage danmark som vi står nu altså bare uden forsvaret??? nordkorea??? russerne???
okt 2010
har jeg skrevet at jeg har arbejdet hele mit liv, har jeg overhovedt antydet det, nej vel?
Jeg siger ikke nu, men for 30 - 40 år siden, ja så var danmark blevet overtaget hvis vi intet forsvar havde, og du ved teoretisk set ikke om der er nogen der vil gøre det i dette århundrede hvis vi mister vores forsvar.
Men måske du skulle komme ud af din computer verden. du er jo sååå stor i kæften at du måske er villig til og mødes, nej det tænkte jeg nok
jun 2007
og nej de behøver ikke skære i lønnen, man kunne jo ansætte en arbejdsløs (flere) til at holde bedre kontrol på lageret, f.eks ved at når de skal bruge dele så kan de ikke selv tage det, men delene skulle være hegnet ind og der var en person som havde ansvaret for det
okt 2010
jun 2007
haha nej men lige gyldigt hvor langtid du har været på arbejdsmarked kan du max have været der i 19år også er der jo stadig langtid til din efterløn og derfor ikke noget du tænker på, og nej jeg ved IKKE om nogen vil angribe danmark men hvis der er vil alle landene rundt om os jo hjælpe os og også usa tror du så selv nogen vil angribe os???? ellers er det land der gør dem der bliver synder bombet det er HELT SIKKERT
og hvorfor spørger du om jeg er villig til at mødes???? er det en trussel???? eller bare noget du siger i din frustration over vi ikke høre på dig siden du selv svare nej det tror jeg ikke???? jeg er ALTID klar hvis du da bare kommer over broen og til svendborg da jeg ikke gider spilde min tid på at køre efter en der ikke møder op
jun 2007
nu er du for dum jeg har STADIG ALDRIG SAGT DET VAR LØNNEN JEG VILLE SKÆRE NED PÅ VEL????? de får sku heller ikke for meget for deres job de er jo lav lønnede offentlige ansatte
okt 2010
Jeg er ganske ville til og møde op hvis du kommer med en adresse, mig skræmmer du ikke, jeg ved godt du er en lille 15 årig dreng der sidder bag skærmen af angst
Nej, men hvis du skære ned på udbetalingen til dem til diverse ting, så skære de bare ned et andet sted, og det er lønningerne, sådan er det stortset alle steder, men du kan tilsyneladende ikke læse, for dette har jeg allerede skrevet en gang.
nej de får ikke meget i løn, men høre vi dem brokke sig? brokke sig over lidt sølle håndøre, nej vel?
jun 2007
og bare sig hvornår du vil være i svendborg så finder vi ud af det
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 1.656
Det er sgu da dig selv der har bestemt at få fire børn, måske så skulle du havet taget dig en uddannelse (der iøvrigt er gratis) så havde du ikke haft dette problem.
okt 2010
Forsvaret er ikke anderledes fra andre arbejdspladser, der bliver stjålet alle steder. hah ja den var god vi fyre staten. held og lykke med det du
du kan jo komme med en adresse, men du tør jo ikke
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 15 Svar: 131
jun 2007
det gør de jo ikke når det er på materiale der skal skæres ned og ikke på lønninger, forsvaret får jo forskellige beløb til forskellige ting, altså løn er en ting og materiale er en anden ting osv så den påstand holder heller ikke
du kan jo se om du kan finde mcdonalds i svendborg så siger du bare en tid
feb 2007
Vi danskere har avlet os selv så dårlige at langt de fleste af os ikke ville kunne klare et så langt arbejdsliv..
okt 2010
ja men alle pengene bliver stadig samlet i en pulje, en stor sum penge, den sum penge skal fordeles ud. til løn, til arbejdstøj, til alt hvad de nu skal bruge. hvis du så skærer ned på penge til nogle ting som de mener de skal bruge, jamen så skære de bare ned på lønnen til arbejderne, så er der ligepludselig penge til andre ting, som ellers var blevet skåret væk. hvad er det du ikke forstår, er du helt dum eller hvad. nej vent nåååår ja sku da
hahahahaha, 15 årig lille dreng, du tør ikke komme med din adresse.
jun 2007
kan du ikke bare holde kæft du fatter jo tydeligt vis ikke en skid??? hvis de skulle gøre som du siger ville det være ulovligt og derfor ville der falde en eller andens hoved for at gøre det på den måde så derfor gør de selvfølgelig ikke det, og har flere venner som er konstabel sergent og en enkelt officer i flyvevåbnet, jeg har selv kun været inde og aftjene min værnepligt for nogen år siden så jeg ved sku hvordan det forgår, men måske du skulle prøve det nåhh nej du skal lige være gammel nok ellers havde du også vidst hvordan det hænger sammen
og selvfølgelig giver jeg da ikke min adresse ud på et offentligt forum hvor dum er du egentlig???? du kan få nummeret til mit taletidskort hvis du vil det, ellers kunne det jo være næste gang jeg skal til københavn at jeg kunne kikke forbi dig hvis du bor på vejen??? kom med din adresse
jun 2007
HALLO er der nogen hjemme??? eller læser du bare ikke hvad jeg skriver???? hvad mener du med så langt et arbejdsliv???? du skal jo netop arbejde kortere tid for at få de samme penge som med efterløn, faktisk er den eneste forskel at pengene står på din konto og der ved giver flere penge til dig selv, da DU får renterne og IKKE staten, så i stedet for pengene går til din efterløn som det er nu, går de SAMME penge bare ind på DIN EGEN efterlønskonto, så får du renter af DINE penge plus du selv kan bestemme hvornår du mener at have penge nok til at gå på efterløn, så hvis du har penge nok når du er 50år så stopper du bare der hvis det er det du vil, er det så svært at forstå????????????????????????????????
nov 2010
okt 2010
jamen du kan da skrive din adrese i en pb, det ikke så svært vel tudefrans
maj 2007
jan 2007
Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.406
Hele folketinget skal ikke være enige om det, bare der er flertal for det, og det var der her.
Kan man ikke lide de tåbelige forslag der er kommet de sidste par, skal man bare sørge for DF ikke får indflydelse.
jan 2007
Køber folk huse som de ikke har råd til, så er de da godt nok dummere end vådt bølgepap.. Da vi skulle købe satte vi prisen efter at en af os skulle kunne gå på dagpenge.. Som tiderne er kan man ikke altid regne med at have fast job.. Som andre skriver kan diverse ulykker og sygdomme ramme ALLE !!!
Jens Lyn og Simon L..
I er mine Helte.. bare giv dem gas.. Er 100% enige med jer indtil videre :-).
Tomicich .
Hvor er du langt ude.. Du kan ikke få din vilje, så du sidder og truer folk i et offenligt forum.. Tsk tsk tsk
Karsten
maj 2007
Jeg kan forstå hvis man regner med en fuldtidsstilling og så en på dagpenge, men da ikke begge på dagpenge.
Selvfølgelig kan man få billige huse i jylland og på lolland/falster.
jan 2007
Så misforstod jeg.. Og ja det er beregnet med en fuldtids og en på dagpenge.. Det er rigtig nok i det mørke Jylland vi bor, men ingen tvinger folk til at købe dyre huse på sjælland
Det vi har givet for hus, får man sikkert ikke en grund til på sjælland..
Karsten
maj 2007
Så blev der ikke solgt mange nye huse. Så fik vi lidt flere arbejdsløse som skal betales af de arbejdende.
jun 2007
jamen hvis alle folk gik 2 timer ned ville man kunne få de arbejdsløse i arbejde og de skal derfor ikke have kontanthjælp osv, så kan man sænke skatten lidt i stedet for så det er win win situation, prøv evt selv og regne det ud hvor mange arbejdspladser det ville give, f.eks hvis der er 1million der arbejder og de gik 2 timer ned så ville man få 57.000 flere arbejdspladser, og hvis nu kun 7.000 af dem er på kontant hjælp så ville det give 42.000.000kr bare på den lille ting (det er som udeboende over 25år uden noget hverken hus/børn osv) , hvad mon de 50.000 andre får af hjælp??? og det er endda bare hvad der spares, så prøv tænk på ALLE de ekstra penge de ville indtjene til staten når de har et arbejde??? der er MASSERE penge at hente ud af systemet uden vi mister noget på det og måske endda vinder vi en hel del som f.eks mindre arbejdsløse som dette forslag ville give, det kan da kun være godt for alle eller er det bare mig der er helt forkert på den????
nov 2010
Og der er jo forskel på om man er 1 eller 2. Men som tiderne er lige nu er det den bedste fornuft ellers ser man flere huse på tvang.
Men hvis man VED at noget bliver sat ned så begynder man at ændre sit liv og lever efter det. Det hedder tilpasning.
Studerene tilpasser sig når de får SU og har arbejde ved siden af. Men SU er heller ikke noget at råbe hurra for MEN den er højer end Dagpenge hvis man er enlig og med 2 børn og der over..... hvordan det hænger sammen ved jeg ikke helt.
Der er også nogen der får fordelene ved at have 1 barn og være enlig, MEN barnet er i pleje men den enlige ser sit barn i weekender og feriere.....
Men jo der er en masse ting der er lige til at græde over men sådan er det bare.
jun 2007
nej nej jeg kender ikke nogen i forsvaret (jo jeg gør så) men gider ikke snakke mere med dig da du er umulig
og hvad er det med min adresse??? hvad skal du med den??? hvorfor skal det være på min bopel???? jeg har sagt du kan få mit nummer til mit taletidskort da du ikke kan spore den, hvis jeg gav dig mit rigtige nummer kan du jo finde min adresse og det ville jo være at ligge op til indbrud or what ever, så DERFOR får du ikke mit rigtige nummer, men tro mig jeg skal nok møde op og hvis du kender nogen i svendborg kan jeg da hilse på dem (evt drikke en kop kaffe på børsen hvis de da er gamle nok til at drikke kaffe) og når jeg så har snakket med ham/hende/dem så du kan se jeg er nok skal møde op også kommer du til fyn hvor svært kan det være???? også er vi begge uden risiko for tyveri osv OG IKKE KUN DIG DER ER DET
maj 2007
De fleste af de huse der er på tvang nu er jo folk med en gennemsnitsløn som har købt før opsvinget, gennem opturen har de lånt op til ferier, biler og forbrug og da nedturen så kom og en af dem blev fyret havde de ikke råd. Hvis du går i banken og skulle låne nu er banken mere forsigtig/fornuftig.
Vi må ikke håbe renten stiger for meget før der kommer mindre arbejdsløse, så går det da helt galt med deres F1, S1-lån og hvad de ellers hedder.
jun 2007
tror renten kan forventes at stige i næste uge faktisk kina vil sidde renten op da de har god vækst nu, men det vil komme til at gå ud over hele verden og det er også derfor aktierne falder lige nu og kun de danske banker der stiger
maj 2007
sep 2008
Jeg E: Hvorfor ikke? Jeg har selv valgt at have dyrene i mit liv, ligesom folk (forhåbentlig) selv vælger at få børn. Men min pointe er mere, at jeg selv betaler for de udgifter der måtte være til det. Mens børnefamilierne får hjælp af andre når deres små guldklumper er lidt syge.
Det er egentlig forbavsende så lidt trådstarter har deltaget i debatten...
børnepenge..hvor blev de af ??