{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.995 visninger | Oprettet:

jeg er 100% enig (selvom jeg nok får en sviner) {{forumTopicSubject}}

http://www.b.dk/nationalt/vu-leder-tag-stemmeretten-fra-de-fattige

Arbejdsløse, folkepensionister og studerende på SU skal fratages stemmeretten, mener et medlem af toppen af Venstre Ungdom (VU). Formanden tager afstand.

Dem, der betaler skat til samfundet, bør også bestemme over samfundet.

(og ja ved godt det er en gammel artikel!)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg er 100% enig (selvom jeg nok får en sviner)
  • Whattt M
    Whattt M Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #1   13. sep 2011 mener du virkelig at fordi folk ikke er i arbejde eller er under uddannelse så skal de fratages retten til at stemme?

Det lyder da som noget rigtig fis.. ikke alle folk som ønsker at være arbejdsløs eller under uddannelse..

• #2   13. sep 2011 det jo lige præcis det jeg mener -- synes det er fair at jeg har den rettighed mere en eks. "bænke dranker - gider ikke arbejde johnny"

synes forresten også at det skal give bøde hvis man ikke stemmer (det så ligegyldigt om man stemmer blankt)

• #3   13. sep 2011 Du betaler også skat selvom du f.eks. er på SU eller på Sygedagpenge,

Kan du forklare hvordan det kan være fair at en som har f.eks. lige har mistet sit arbejde på grund af nedskæringer ikke skal have lov til at stemme?

Det kan ikke være rigtigt at det skal hedde. "Danmark, her får du lov til at stemme hvis du ikke er igang med at tage din uddannelse, har et fast arbejde, eller bare er lidt bedre stillet end andre"

Serious ?

• andreas l
    andreas l Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 233
    #4   13. sep 2011 Darkwing Duck - Du er da for dum! Nu er jeg lige blevet udlært tømrer, og blev fyret fordi firmaet jeg var i, ikke havde nok arbejde til mig. Så må jeg ikke stemme?

• #5   13. sep 2011 mac - du kan godt se ironien i det du siger?

SU - skattepenge der bliver delt ud - lidt skat retur = underskudsforretning

• #6   13. sep 2011 Hold da kæft du har en forskuet måde at se det på? Du kan da ikke mene at hvis man ikke stemmer så skal man have en bøde ? Jeg kender flere folk som er pisse ligeglade med politik og de stemmer ikke, hvorfor fanden skal man møde op for at stemme blankt ? Det virker som tidsspild ?

• #7   13. sep 2011 andreas L - jo, når du er i arbejde igen!

hvis du vil giftes i en kirke - skal du være medlem af folkekirken

vil du stemme - skal du arbejde

det er vel fair nok?

• #8   13. sep 2011 Du er sku da for dum at høre på.

• #9   13. sep 2011 Mac - fordi at man ikke kan tillade sig at være ligeglad -- og det sjove er at dine venner sikkert stadig brokker sig over regeringen!

hvis man ikke stemmer skal man bare lukke røven og spise hvad der bliver serveret!

• #10   13. sep 2011 Hi-Fi - de synes du måske -- men du er måske også arbejdsløs? altså siden du har tid til at kalde mig "dum at høre på" kl 09:17:36

• #11   13. sep 2011 SU er jo så ikke kun det skattepengene bruges til, hvad så med løn til politikere, penge til de kongelige, løn til politi, brand og redningsfolk, læger og sygeplejelsker på sygehusende, hjemmehjælpere, efterlønnede, førtidspensionerede, folk på sygedagpenge osv..

Udover det så handler det ikke kun om Pengene men om Velfærd, og Danmark er i toppen af den kategori

• #12   13. sep 2011 Darkwing Duck # Rikard du sidder selv online klokken 09:09:30 ?

• andreas l
    andreas l Tilmeldt:
    dec 2007

#13   13. sep 2011 Er du sindsyg? Jeg blev udlært i sidste uge, og man skal stemme på torsdag? Hvordan fanden i helvede vil du lige have mig til at finde et arbejde på så kort tid! Er du klar over at man skal utrolig mange ting ligeså snart man er arbejdsløs. Og fortæl mig lige hvorfor jeg ikke har ret til at stemme når min kollega som er udlært i næste uge har?!

• #14   13. sep 2011 synes dog også at kongehuset er spild!

men forskellen på: politikere, politi, brand og redningsfolk, læger og sygeplejelsker på sygehusende, hjemmehjælpere

er at de rent faktisk yder noget for samfundet!! -- det gør resten af banden ikke

• #16   13. sep 2011 andreas - stemmer du rødt eller blåt ?

du kan slet ikke se noget retfærdigt i det ..

vi måske lave det mere fair og sige at stemmeretten først frafaldte når man havde gået ledig i 12mdr ?

• #17   13. sep 2011 Man kan sagtens tillade sig at være ligeglad, og brokke sig bagefter, det hedder at være bagklog og så ved man jo bare at man skal ændre det til næste gang ( i den her sag skal man måske vælge og stemme ).

Så der jo bare lige det at INGEN i danmark ved alt hvad partierne står for og går ind for, da vi på ingen måde får f.eks. foredrag i folkeskolerne og på gymnasierne udover når det er valgtid ! Når det så er valg så går de maks ud og bruger 4-5 af deres idéer til deres kampange så vi stadig mangler at få forklaret de 120 andre..

• #18   13. sep 2011 Dennis D - din su er umiddelbart en udgift for samfundet ...

• #19   13. sep 2011 mac - det er jo 100% gratis at sætte sig nej og læser partiernes visioner og parti programmer smiley

• andreas l
    andreas l Tilmeldt:
    dec 2007

#20   13. sep 2011 Stemmer blåt.

Og det er sgu da en start! Men giver stadig ingen mening. Jeg har en kammerat som har søgt arbejde et godt stykke over 100 steder. Det er mere end 12mdr. siden. Hvorfor skal han ikke have ret til at stemme?

• andreas l
    andreas l Tilmeldt:
    dec 2007

#21   13. sep 2011 Han betaler jo stadig skat af ALT.

• #22   13. sep 2011 men forskellen på: politikere, politi, brand og redningsfolk, læger og sygeplejelsker på sygehusende, hjemmehjælpere

er at de rent faktisk yder noget for samfundet!! -- det gør resten af banden ikke

Og går ud fra at det er derfor at de har ret til at stemme? _____________________________________________

Det var da for latterligt.

Så nu tager vi bare mig selv som eksempel.

Jeg er på sygedagpenge pga. en knæskade som jeg har pådraget mig da jeg var i gang med at uddanne mig i militæret, så ved at jeg faktisk prøvede på at få en uddannelse for at kunne beskytte og hjælpe Danmark og jeg så får en skade så må jeg ikke stemme fordi jeg ikke kan arbejde med det knæ som var forudsaget af en ulykke indenfor det danske forsvar?

• andreas l
    andreas l Tilmeldt:
    dec 2007

#23   13. sep 2011 Og du svarede ikke på spørgsmålet før: Hvorfor er du online nu kl. 09:34?

• #24   13. sep 2011 Hold da kæft du er da en kagehat Darkwing Duck,

Virkelig, ? din su er umiddelbart en udgift for samfundet ...

HELE FUCKING DANMARK ER EN UDGIFT FOR SAMFUNDET, og i det mindste er det en udgift som senere vil gavne os, hvem siger ikke at Dennis bliver den nye Einstein og opfinder noget som vil gavne os alle? Eller at han uddanner sig til Laborant og finder kuren på kræft? Så var det nok lidt ligemeget at hans SU under hans uddannelse var sådan en lille udgift for samfundet som den nu er, SU er en af de mindste omkostninger, bare den danske Kirke har en større indtægt end studerende til sammen !

• #26   13. sep 2011 nu er jeg selv i arbejde og jeg stemmer.

Men mener du seriøst det du siger. Det er jo langt ude.

Nu ligger det jo sådan alle dem der er på kontanthjælp akasse m.m jo faktisk stadige betaler skat !

• #27   13. sep 2011 andreas - undskyld jeg ikke besvarede dit spørgsmål smiley - havde overset det

jeg arbejder for en stor virksomhed - 5 holds skift, 12 timer af gangen - det gør at jeg har lidt flere fridage end jer med 8 timers vagter

i denne uge

mandag: FRI
    tirsdag: FRI
    onsdag: 18:35-06:35
    torsdag: 18:35-06:35
    fredag: FRI

er ansat på det der hedder "35+2" - men har selvfølgelig også overarbejde smiley

håber det var et ok svar smiley

• #28   13. sep 2011 Dd
    Du da en idiot og høre på man vælger ligesom ikke selv og være arbejdsløs. Folk med dine holdninger burde ikke have lov til og være i landet, det er sgu for udansk og have sådan nogen holdninger

• #29   13. sep 2011 the man j - hvis du låner "ole" 100.- hver dag - og han giver dig 30.- hver anden dag -- er det så en overskuds eller underskuds forretning?

• #30   13. sep 2011 Dennis D -

nej aldrig, heller ikke boligsikring eller sygedagpenge - og har aldrig været arbejdsløs

• #31   13. sep 2011 Casper J

eller er det? med mindre der er dansk at være uden arbejde?

• #32   13. sep 2011 Darkwing Duck # Du skriver i din fotoprofil at du argumentere men indtil videre har jeg ikke set et eneste ordenligt argument fra din side af. Så hvis du sætter dig ned og læser mine beskeder engang, så kan du jo evt. tage dig lidt sammen og skrive et par argumenter ud fra det så du kan forsvare din sag lidt, for lige nu kommer du ingen steder du det eneste du faktisk siger er nogle små sætninger.

• #33   13. sep 2011 det sjove er at i ikke kan andet end at kalde mig en idiot?

hvad er i bange for der sker hvis "de svage" ikke stemmer?

• #34   13. sep 2011 De svage er en klods om benet for fremskridt og udvikling, de vil jo ikke have nogen interesse i at udvikle, det er os der er i arbejde der skal leve med konsekvenserne af "de svages" valg

• #35   13. sep 2011 Darkwing Duck. # Du kan da bare komme her og kalde mig svag face2face.

Jeg har ikke kaldt dig idiot, men du ter dig lidt som det lige nu..

• #36   13. sep 2011 Mac ! : intet problem, skammer mig ikke over at være i arbejde!

• #37   13. sep 2011 Det er dig som er svag ved at udskille nogen fra andre, der du synker simpelhen så lavt at du skærer alle over en kam og siger at nogen må stemme mens andre ikke må, hvad sker der for velfærd, ligestilling og socialigseringen i samfundet, du vil simpelthen have det som det var fra ca 80 år siden (that went well, i guess why they changed it?)

• #38   13. sep 2011 Det er jo alles ret at kunne stemme. Men sådan set kan jeg også se det fra den anden side.

Lad os sige der er 60% af befolkningen er på kontanthjælp. Så kommer der et parti der siger vi skal til at betale 80% skat for at dem der er på kontanthjælp kan få lidt mere. Det vil jo være unfair for dem der holder landet igang.

Det vil aldrig ske. Men bare som et eksempel.

Jeg tror venstre taber valget fordi alle dem der har mistet deres arbejde stemmer på rød blok nu. Det er ikke Venstre skyld der er finanskrise. Vi vil bare tabe endnu flere arbejdspladser med rød regering.

• #39   13. sep 2011 Darkwing Duck # hvad snakker du om jeg er sku heller ikke flov eller skammer mig heller ikke på nogen måde over at være på sygedagpenge. Jeg har en skade som er permanent pga jeg ville tjene mit fædreland. Så må jeg jo bare være "svag" fordi jeg prøvede på at blive udsendt til et andet land som fredskæmpende soldat.

• Shaitan
    Shaitan Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 54
    #40   13. sep 2011 at kunne skille folk er jo netop kontrol - og ikke svaghed

• Shaitan
    Shaitan Tilmeldt:
    aug 2011

#41   13. sep 2011 men sikke en voldsom debat ? - det ligner noget der kører af sporet

• #42   13. sep 2011 Nega Duck . # Fedt at bruge flere profiler for at frempromovere sine luddårlige argumenter

• #43   13. sep 2011 Mac - kan godt se din problem stilling ... men du regner vel ikke med at være arbejdsløs hele livet?

• #45   13. sep 2011 og måske kan du have ret i at det ikke skal gå udover folk i din problemstilling

men jeg kommer fra en by i nordsjælland - hvor vi desværre (som den eneste kommune i nordsjælland) har rekord mange sociale tilfælde og folk der ikke har lyst til arbejde --- at de har ret til at stemme er helt til grin

• #46   13. sep 2011 jeg er efter uddannet via min arbejdsplads - jeg får løn for uddannelse -- har aldrig nogensinde lyst at leve på en su

• #47   13. sep 2011 Darkwing Duck # Det tror jeg ikke der er nogen som regner med, men jo jeg ender som førtidspensionist om 4 år pga jeg ikke kan gå mere end 400 meter før jeg får mega smerter i mit knæ..

• #48   13. sep 2011 mac - nu siger jeg noget du finder dumt, men man kan vel finde et arbejde til dig? - om så ikke fuldtid så ihvertfald deltid!

• #49   13. sep 2011 Darkwing Duck # Det jo ikke fordi det er fedt at være på hverken kontanthjælp, SU eller Sygedagpenge.. Du får ikke og en skid.. Du kan umuligt klare dig med en lejlighed alene hvis du er på SU og ikke vil skabe gæld ved at tage et SU lån.

Altså jeg kommer fra en by hvor der kun er 4 nye jobs om måneden.. Og tro mig jeg ved hvad jeg snakker om har søgt arbejde de sidste 2 år indtil jeg fik min skade ! Med 4 nye jobs om måneden og 4000 arbejdsløse i kommunen så søger folk til Vestegenen og længere ind i mod byen og derpå står der mange huse, lejligheder osv tomme pga de bliver nød til at flytte.. Vil du så sige det er en gavn eller en grav at byen er ved at blive større (byen = kbh) mens de mindre byer ude for storbyen og dens omegn bliver mindre ? For det har også en hel del med emnet at gøre ?

• #50   13. sep 2011 Darkwing Duck # Okay hvad vil du have jeg skulle kunne gøre, jeg må ikke:
    Gå op ad grapper mere på end 15 trin
    Jeg må ikke cykle
    Jeg må ikke gå mere end 500 meter før jeg skal hvile
    Jeg må ikke kører bil
    Må ikke lave for mange gentagende øvelser med benet (f.eks. Sætte sig og rejse sig flere gange om dagen)
    Jeg må ikke stå op i mere end 20 minutter ad gangen.

Find lige et arbejde til det.. Jeg er fra statens side af sat ud af arbejde det sku ikke noget man selv gerne vil det noget som staten vælger for dig.. Det sku ikke fordi folk gider leve på de usle krav som de stiller en.

• #51   13. sep 2011 jeg er klar over at arbejdssituationen er lidt svær uden for HR (hovedstads regionen)

altså det gavner da helt sikker kbh at byen vokser - det giver jo flere penge til kommunen, men kan da godt se det triste for nogen i at byer som "tune" (vestsjælland) - dør -- men er det ikke bare et led i effektiviseringen?

• #52   13. sep 2011 Sureno # Lige præcis skrev jeg også til ham !

• #53   13. sep 2011 ~ x3 Sureño x3 ~

har svaret på det længere oppe smiley -- jeg skrev at forskelle på de nævnte job og su er at dem der arbejder yder noget for samfundet

• #54   13. sep 2011 Mac - så du påstår at du sidder der hjemme dag ud og dag ind?

• #55   13. sep 2011 Darkwing Duck # Så folk skal simpelhen bare finde sig i at de skal opgive alt for at få stemmeret. så de skal smide venner familie, m.m. til side fordi de skal have arbejde i HR for der er ikke nogen i den by de bor i men de vil gerne have en indflydelse på det danske land og derfor også gerne vil have en stemmeret men den kan man ikke få i Darkwing Ducks land uden du har et arbejde så nu smider omkring 500 familier på 3-4 personer alt hvad de har i hænderne og tager ind imod KBH, hvordan løser du så den, for udover at du skal finde boliger til 500 familier så skal du også tænke på deres gamle boliger osv. Og jo du skal som kommune finde bolig til folk som arbejder i din kommune men kommer fra en anden kommune af.

Dermed vil du bruge endnu flere skattepenge...

Prøv at løs den engang ?

• #56   13. sep 2011 Darkwing Duck # Er ude 2x30 minutter dagligt hvor jeg enten sidder udenfor eller bliver kørt rundt i en kørerstol..

• #57   13. sep 2011 Darkwing Duck # Der er meget mere til emnet end du lige tror, du har vidst aldrig haft om økonomi før. For du har ingen forståelse for hvordan man fører virksomhed. Det handler ikke kun om indtægt, men også om aktiver, passiver, alt muligt andet shit som du ikke ved en DYT om, vil jeg næsten regne med smiley

• #58   13. sep 2011 tjah - det er jo ikke stemmeretten der giver dem et arbejde?

og hvorfor vil du stemme hvis aldrig nogensinde regner med at lave noget? - hvad vil du opnå med din stemme?

• #60   13. sep 2011 Manden har jo ret, det er jo for langt ude..

Arbejdsløshed=stemmer på rød blok, og de vil køre samfundet ned

Villy møghamrende pinligt dårlig til engelsk
    Og Helle Skattesvindler

Det fandme flot. Vogn op folk! Tænk på næste generation, IKKE JER SELV! :\

• #61   13. sep 2011 mac: det skal du ikke nødvendigvis være sikker på, men det er en helt anden debat

lad os tage et virkelig grovt tilfælde: tror du på nogen måde at det er gavnligt at Narkoman Lone - og Dranker Svend - trasker ned og stemmer?

• #62   13. sep 2011 Darkwing Duck # prøve at få bedre vilkår for andre i landet, tænker ikke udelukket på mig selv smiley

• #63   13. sep 2011 tak til lillelund og schmidt!

og ja overskriften er grov - men mon ikke man kunne trække noget sandhed og essens ud af den?

• #64   13. sep 2011 mac !

hvordan vil du gøre vilkårende bedre for folk der arbejder - hvis du ikke selv har prøvet det?

• #65   13. sep 2011 DD, jeg er rystet over at man, i et land som DK, hvor vi går så meget op i at der ikke er nogen der skal lide nød. Kan findes en som dig, flyt dog til USA, de forstår dig - hvilket du så desværre også ser på deres nuværende situation. I DK har vi demokrati! Og desuden så ville DK se ret forfærdeligt ud hvis ikke folk uddannede sig (SU modtagere smiley ) og dermed tjente flere penge = betaler mere i skat. Det udsagn du kommer med er jo sindssygt.

• #66   13. sep 2011 Desuden synes jeg lars lykke har klaret at køre landet utroligt flot her i krisen, selvom der har været meget modgang!

• andreas l
    andreas l Tilmeldt:
    dec 2007

#67   13. sep 2011 Darkwing Duck - Du har virkelig dårlige argumenter. Du havde nok ikke lige regnet med Mac ! var stillet så dårligt hva? Du er da simpelthen for dum hvis du tænker sådan!

Hvorfor skulle han IKKE stemme? Hans stemme kan jo hjælpe andre. Du behøver ikke kun tænke på dig SELV.

• #68   13. sep 2011 Darkwing Duck # Altså ud fra dine kommentare ser det ikke ud som om du ved særlig meget om virksomhedsøkonomi..

Hvem siger ikke at narkoman lone og dranker svend stemmer blå ? (til schmidt ) Altså du kan ikke sige at de stemmer rød blok jeg er da arbejdsløs og stemmer nok blå blok selvom det virker underligt men alle har jo deres egne valg og meninger og demokrati betyder jo at alle har noget at skulle sige. så lad dem da for helvede sige det ! Istedet for at prøve at opnå et styre hvor de rige bestemmer og de mindre heldige ikke gør !

• #69   13. sep 2011 Kristina, DK hejser snart flaget på halv vores nation er ved at køres i sænk! Usa har det meget meget bedre for tiden nu hvor obama er kommet til! De er en supermagt ffs..

• #70   13. sep 2011 Mac !
    Den ligger vidst lige til højrebenet:)

• #71   13. sep 2011 Schmidt, jeg sagde ikke noget om min holdning til DK, jeg siger blot kig på USA. og nej, det går ikke bedre, de er i bedringsproces ja, men de har så også lige måttet hæve deres låneloft -.-

• #72   13. sep 2011 Kristina S

Det går meget bedre derovre, du skulle prøve at følge lidt med i finans markedet.

Og din holdning til dk er jo at alle skal have ret til at stemme, derfor er der mange % af danmarks befolkning der bare stemmer det der lyder bedst på skalden men rent faktisk er noget lort inden i..

Prøv at undersøg helle og villy lidt smiley

• #73   13. sep 2011 Går ud fra at du selv er uddannet, hvilket er en underskuds forretning da du også som lærlig får tilskud fra staten. Det er jo og fremtids sikre jo flere der får uddannelse jo flere skattekroner til den tid.

• #74   13. sep 2011 Schmidt: jeg følger skam med. Men du skal så også huske at det er en lang process at få et land som USA i bedring igen, de har været ret langt nede;)
    Og jeg ved skam en hel del om politik, jeg har været aktiv i SFU siden jeg var 14 og ved udemærket godt hvad Helle og Villy gør og går ind for. Det skal du ikke belære mig om.
    Jeg mener selv at alderen for stemmeret skulle sættes op til 20 år, da mange unge desværre ikke sætter sig ind i politik og bare sætter et kryds et sted hvor de egentlig ikke aner hvad konsekvensen er...

• #75   13. sep 2011 André K

Du får ikke tilskud fra staten som lærling... Du betaler bare 30% i skat istedet for 39..

Det regne stykke hedder: Lars betaler dig 100kr i løn hverdag og han får 260 tilbage hver anden dag

Hvordan løber det op i dit hoved?

• #76   13. sep 2011

Skrevet: 13-09-2011 10:26:04 Slet indlæg

andreas l : svaret ligger i dit spørgsmål! - hvorfor skal han ikke stemme? - hvis hans eneste grund til at stemme er for andres skyld . andre som har ikke kan sammenligne sig selv med, er det måske en ligegyldig stemme - hvorfor ikke lade dem der betaler for at eks. mac ! kan være på førtidspension! - det jo folk som "mig" der kommer til at betale for hele hans liv! - hver en krone han får hver måned vil komme fra min og andres lønseddeler landet over!

og nej jeg har ikke et problem med at støtte folk det er svage - jeg siger jo ikke at vi skal afskaffe dem, jeg synes bare det er retfærdigt at JEG er med til at bestemme hvad MINE penge skal bruges til....

• #77   13. sep 2011 Du skriver længer oppe.

andreas L - jo, når du er i arbejde igen!

hvis du vil giftes i en kirke - skal du være medlem af folkekirken

vil du stemme - skal du arbejde

det er vel fair nok?

Man skal da ikke være medlem af folkekirken for at blive gift !. og Nej heller ikke i kirken. Jeg sætter sku spørgsmåls tegn ved, om du over hovedet ved noget om det du skriver.

• #78   13. sep 2011
    Kristina S

Deler slet slet ikke samme holdning..

hvad gør at en 20årig er mere politisk egnet end en 18 årig om jeg må spørge?

• #79   13. sep 2011 andré k ... vil du have en kirkelig vielse skal du være medlem af folke kirken...

andre spørgsmål?

• #80   13. sep 2011 andré

Vielse i folkekirken
    I kan blive gift i folkekirken, hvis mindst een af jer er medlem af folkekirken.
    Som medlemmer af folkekirken har i ret til at blive gift i kirken i det sogn, hvor I bor. I har også mulighed for at blive gift i en anden kirke, som I begge – eller een af jer – har en særlig tilknytning til. Ønsker I at blive gift i et andet sogn end der, hvor I bor, kan der være tale om, at I skal betale for at benytte kirken. I kan få information om eventuel betaling hos kirkekontoret i det sogn, hvor I ønsker at blive gift.
    I kan normalt ikke få tilladelse til at blive gift andre steder end i en kirke, bortset fra situationer, hvor det kan være nødvendigt, at vielsen foregår på et hospital eller en anden institution.

• #81   13. sep 2011 Hvad synes du darkwing duck? Skal stemmeretigheden siddes op til 20?

• #82   13. sep 2011 Dem der har penge vil altid bestemme mest. For gør rød blok det alt for surt for virksomhedsejer. Så flytter de bare virksomheden ud af landet. smiley

• #83   13. sep 2011 Når du som lærlig går på skole eller kursus for din mester noget af din løn refunderet som en slags tilskud til din løn. Jeg ved hvad jeg taler om.

• #84   13. sep 2011 Kristina - måske forstår du det når du har været ude på arbejdesmarkedet et stykke tid....

• #85   13. sep 2011 André K
    Det var fandme da et sjovt firma du har arbejdet ved så. For det gør min chef satan´pikonedme ikke da..

• #86   13. sep 2011 Schmidt, det er jeg udemærket klar over at du ikke gør, men det ændrer ikke på min holdning.
    Hvis du sætter det op sådan der kan du også sige hvorfor en 18 årig er mere egnet end en 16 årig, du kan blive ved i evigheder. Jeg mener bare at det kræver en smule erfaring med videregående uddannelser eller erfaring i erhvervslivet at kunne ta' stilling til hvordan man mener verden bør se ud.

• #87   13. sep 2011 schmidt - den vælger jeg ikke at kommentere

jeg kender 18 årige som virkelig ved hvad de snakker om!

og jeg kender 18 årige som laller rundt og dårligt kan tage vare på sig selv! (det dem jeg ikke håber stemmer) smiley

smiley

• #88   13. sep 2011 Ja som jeg siger, så kan jeg da bliver gift selv om at jeg ikke er medlem.

• #89   13. sep 2011 DD - jeg har skam også arbejdet siden jeg var 13, ved siden af min skole. Hver sommerferie bliver brugt på fuldtidsjob.. og når jeg går i skole har jeg typisk 2 jobs ved siden af for at kunne betale huslejen.

• #90   13. sep 2011 Darkwing Duck .

Korrekt, men jeg kender også 20'årige på samme måde?

Derfor er der ikke forskel på de 2 år.. smiley

• #91   13. sep 2011 andré - ja -- men kun hvis du gifter dig med en der er medlem!

• #92   13. sep 2011 Jeg er udlært for 6 år siden som mure, og alle fik det, bare spørg din mester. Det kommer som en slags godtgørelse for vejrli aftalen som de gamle svende misbrugte og fik ødelagt.

• #93   13. sep 2011 Du skriver at jeg ikke kan blive gift hvis JEG ikke er medlem..

• #94   13. sep 2011 kan du heller ikke, medmindre du teamer op med en der er...! prøv ikke at gradbøje for meget og lad være at over analyzere

• #95   13. sep 2011 Kristina - snakker rigtige jobs -- ikke ung i arbejde..og deltids job

• #96   13. sep 2011 Hvad ved du om at det ikke har været rigtige jobs? Jeg har 2 år i træk været husassistent - ferieafløser og FULDTIDS i 3 mdr af gangen , det er så vidt jeg ved også et rigtigt job smiley

• #97   13. sep 2011 Darkwing Duck .

tro du skulle meld dig ind i folketinge vis du mer at vis folk ikke skal have lov til og stemme.Jeg er så uheldig at min rygge er færdig og ikke kan og må ikke arb længe og jeg har sku ingen tak få for ølægge min krop på arb marker og så komme du og sig at os som har arb ikke skal have lov til og stemme flot arb du

• #98   13. sep 2011 André K Jeg ved vi ikke for det da jeg snakker jævnligt med vores sekretær og har spurgt ind til om man fik tilskud for lærlinge på skolen...

• #99   13. sep 2011 kristina -- lad os tage snakken når du i minimum 3 år har haft et fast fuldtis arbejde

michael bogh J
    det ville jeg da også gerne, hvad har du ødelagt din krop på?
    jeg har "syreskader" i øjnene - men der 100% min egen skyld fordi jeg har været idiot ikke at bruge øjenværn på jobbet!!

• #100   13. sep 2011 Eller du kunne komme tilbage hvis du en dag prøver at skulle leve af en udeboende SU på 3500 FØR SKAT, så ser du pludseligt helt anderledes på verden smiley

• #101   13. sep 2011 kristna - det har intet med sagen at gøre?

nu snakker vi at stemme hvis man arbejder - ikke om at suge su... og synes det fint at man skal arbejde ved siden af su for at overleve

det gør min lillebror!

• #102   13. sep 2011 Darkwing Duck .
    jeg har få min ryg skade og skal æde mofin rest af min dag i alder af 37 og far til 3 unger og læge har sagt at jeg ikke må arb længe da det kan gør mig lam og så komme det sådan en Venstre Ungdom tøs og mer vi ikke skal have lov til at stemme hun ved ikke hvad arb er og vis ikke må stemme ja så skal vi jo hele ikke betal skat

• #103   13. sep 2011 michael bogh J

hvordan har du pådraget dig din rygskade?

nu fornærmer jeg dig nok - men hvad vil du opnå ved at stemme? jeg tænker: du skal måske være passiv resten af dit liv?

• #104   13. sep 2011 DD - det er da kun fordi du ikke selv har prøvet at være på SU, så ville du straks kræve flere penge.

Det handler om at jeg mener du er latterlig med din holdning, jeg arbejder lige så hårdt for mine penge som du gør og betaler også 41 % i skat, så luk nu bare røven og tud et andet sted.

• #105   13. sep 2011 Darkwing Duck .
    jeg bliv mast af en 350 kg orne op af en mur og sti lave i jern rør

og hvad jeg vel opnå med min stemme det samme som alle ander at der kan styr på tinge i danmark.Men jeg vel så også mer vis man ikke må stemme fordi man er Arbejdsløse, folkepensionister og studerende på SU så skal man hele ikke betal skat længe for der inge i dk der selv har vagt at bliv arb løs og vis folk ikke studerende hvor er vi så om år vis ikke har nogel nye udanne folk som læge/tandlæge eller ander form

• #107   13. sep 2011 Så er det jo ikke et demokrati, vi kommer til at leve i!!!!!

• #108   13. sep 2011 synes ikke folk under 30 skal have stemmeret . især ikke dig DD . ha ha

• #112   13. sep 2011 Det der lyder sgu da SNOT dumt?? Så dem der er på SU, og som er i gang med at tage en uddannelse, og som er dem der skal sikre Danmarks fremtid, skal ikke have ret til at stemme, og have indflydelse på hvordan landet udvikler sig? Du er sgu da snot hamrende dum at høre på Darkwing!

• #113   13. sep 2011 Kristina S

Du skriver hvad jeg ku forvente af en ung pige...

tror ikke jeg ville kræve mere, bryder mig virkelig ikke om at være afhængig af andre

min lillebror går på uni - og har boet uden siden han var 16
    han modtager SU - og arbejder mange timer hver uge.. han brokker sig aldrig!!

• #114   13. sep 2011 michelle v - for pokker da -- læs længere oppe!!

• #116   13. sep 2011 mike k - ja for du er rigtig klog? dine fine ordvalg "snot hamrende dum" - ih jeg er stolt over at du er danmarks fremtid!!

er du klar over hvor mange der hopper af på de forskellige ungdoms uddannelser?

• #117   13. sep 2011 K k .

jamen så ville jeg glæde mig til at stemme om 4 år og 10 dage

så kunne vi jo samtidig gøre barsel selvfinancieret smiley

(ironi kan forkomme)

• #118   13. sep 2011 julie p --- børnepenge ? hvor kom det ind i billedet?

• #121   13. sep 2011 DD . hvor fanden kommer barsel nu ind i det her ?

• andreas l
    andreas l Tilmeldt:
    dec 2007

#122   13. sep 2011 Darkwing Duck - Har du ikke forstået at ingen er enige med dig? Ergo må der jo være noget forkert i alt det lort du lukker ud? Det giver jo INGEN mening det du skriver.

• #123   13. sep 2011 Svært at tage seriøst må jeg indrømme.... Men jeg vil da håbe at du en dag kommer ud for en ulykke, så du kan se hvordan det er at være sygemeldt / arbejdsløs pga. noget der ikke er din egen skyld...

• #124   13. sep 2011 Su kan godt være det er en ''udgift'' for samfundet.. men det bliver jo en indtægt når vi er færdige... Hvis der er arbejde til os der er på su.. og jeg ved jeg betaler 600-700 i skat og når jeg for et fritids arbejde er det 39 procent af den der ryger til skat... så syntes da det er forkert det der. det er jo ikke alle på kontant hjælp og dagpenge der selv har valgt det....

• #125   13. sep 2011 Thomas

at du håber at jeg kommer ud for en ulykke understreger jo din dumhed!

• #126   13. sep 2011 k k -

det var et "dumt modsvar" på dit "dumme forslag" smiley

• #127   13. sep 2011 andreas - nej baboom er ikke eninge - vi udgør ikke ALLE og jo schmidt er da enig!

• #128   13. sep 2011 DD.
    Meget muligt de andre er blege for at sige det, du idiot. Kan man også se i andre forums. Tror ik der så meget andet at sige.

• #129   13. sep 2011 Hvis det betød at jeg ikke skulle betale SKAT af min indkomst mens jeg er under SU ville det være fint nok - men så længe jeg betaler SKAT skal jeg også have medbestemmelse i hvor de penge bruges.

Nu har vi jo et problem med at der ikke er nok der færdiggør deres studier, og en fratagelse af stemmeretten vil sandsynligvis ikke gøre noget for at afhjælpe det.

Vi kan også vende den på hovedet og argumentere for at man SKAL have en minimum 3-årig uddannelse for at kunne stemme - så er vi da sikret at de mennesker der stemmer har mental kapacitet til at foretage oplyste valg? Ud over det kan det jo være ligegyldigt om de er abejdsløse, syge eller lignende, for det er sjældent noget man selv bestemmer - men det er ens uddannelse jo gerne. smiley

• andreas l
    andreas l Tilmeldt:
    dec 2007

#130   13. sep 2011 Darkwing Duck - Hvis du kom ud for en ulykke imorgen. Og du mister dit arbejde. Vil du så ikke have mulighed for at stemme?

• andreas l
    andreas l Tilmeldt:
    dec 2007

#132   13. sep 2011 DD - Nu mener jeg sjovt nok også kun Baboom. Synes du selv Helle Thorning er noget værd?

• #134   13. sep 2011 Darkwing

Du er jo åbenbart så forskruet at du ikke kan se pointen i det jeg skrev... Du ville syntes at det var helt ok at du mistede din stemmeret i tilfælde af at du måtte gå sygemeldt pga. noget der ikke er selvforskyldt ???

• andreas l
    andreas l Tilmeldt:
    dec 2007

#135   13. sep 2011 Michelle V - Du har fuldstændig ret.

Men det mener DD ikke. Han sidder fast i sin egen lille verden.

• #136   13. sep 2011 DD. jamen jeg har ikke holdt barsel ved nogen af mine børn

• #138   13. sep 2011 og mit dumme modsvar er hvis ikke værre en din holdning

• andreas l
    andreas l Tilmeldt:
    dec 2007

#139   13. sep 2011 Han svarer sikkert ikke nu, fordi han intet godt svar har og give smiley

• #141   13. sep 2011 Andreas l - jeg svarede ikke fordi jeg skulle hjælpe en kammerat - det sådan nogen venner nogle gange gør....

Julie - de nævnte ting er allesamme har det til fælles at de kan skabe overskud og eller goodwill - men kan ikke se sammenhængen i forhold til emnet? har du overhovedet læst artiklen?

Thomas - Ja, så ville jeg miste min stemmeret, og leve med at jeg "desværre" måtte leve af andres penge resten af livet - men alligevel kunne nyde alle de ting danmark tilbyder for free -- det er da en stemmeret værd?

Michelle V - dem der knokler og knokler vil jo netop have stemmeret?

andreas - nej jeg jeg synes thorning er ubrugelig! - det derfor jeg stemmer BLÅT - hvis det skulle være gået din næse forbi!

Synes det er helt fint at man som 16 årig ikke kan stemme!!!

• andreas l
    andreas l Tilmeldt:
    dec 2007

#142   13. sep 2011 Ehh flot makker. Tillykke med at du hjalp en. Du er HELT VÆK.

Dvs. at hvis du mister dit job, så mister du også din stemme ret. Vil du gerne det da? Også selvom du feks fik en arbejds skade, og du mistede dit job sådan? Vil DU have det godt med det?

• #143   13. sep 2011 Forventede på ingen måde at i forstod forslaget..

men hey, det et frit land - så jeg har alt ret til at mene det smiley
    og er ikke i tvivl om at der findes folk som er enten enige eller delvist
    enige!

• #144   13. sep 2011 andreas -

jeg hjælper tit folk, jeg kan godt lide at hjælpe andre - bare fordi jeg har en "skarp" holdning betyder det ikke at jeg er et arrogant svin i hverdagen smiley - (men det kan du jo ikke se fra den anden side af skærmen smiley

men ja - min stemmeret skulle selvfølgelig afskrives, ellers ville jeg jo ikke mene det jeg skrev..

• #145   13. sep 2011 Simone j - jer på su kan også blive verdens ny drankere, narkomaner, arbejdsløse -- i får jo stemmeretten når i er i arbejde smiley - så er der noget at glæde sig til

• andreas l
    andreas l Tilmeldt:
    dec 2007

#147   13. sep 2011 Kan bare ikke se hvorfor man skal miste den. Der er jo tusindvis af folk med god uddannelse som ikke kan få job og som har massere af fornuft. Som så mister deres stemmeret.

Når der samtidig arbejder folk uden noget fornuft MED stemmeret.

Man har jo ikke selv valgt og miste sit job.

• #148   13. sep 2011 Twisted holdning at have...

• #149   13. sep 2011 Først.

Husk lige at snakke pænt smiley

Vedr. kontanthjælp så ser det ud til at i glemmer en vigtig faktor.

Det er jo langt fra alle ledige som får lov til at sidde på bænken og drikke mens de bare nasser på samfundet, faktisk er mange sendt ud i aktivering/praktik

Fælles for begge er at de som er ude og arbejde men modtager kontanthjælp arbejder for langt færre penge end en ordinært ansat medarbejder.

Skulle de som er udsendt under de forhold så heller ikke have ret til at lægge en stemme ?

• #150   13. sep 2011 Helt ærligt så kunne man også dreje den lidt og sige at alle folk der ikke har noget arbejde, uddandelse, eller er igang med uddanelse, eller på folkepension

Ikke har nogen stemmeret, så burde alle da være glade undtagen alle nasserne anyone??

• #151   13. sep 2011 Simone J

Hvis den var til mig så mener jeg "dem som bare sidder på bænken og drikker"

• #152   13. sep 2011 Nåh . men i kan bare forsætte med at svine mig til og fortælle hvor dum jeg er smiley tjekker det senere - og svarer --

Lige nu har jeg noget vasketøj - der ikke lægger sig selv på plads

God dag til jer alle!
    både jer der har job
    jer der søger et job
    jeg er uddanner jer
    og jer der er uarbejdsdygtige

• #153   13. sep 2011 Nej Simone, jeg mener dem der simpelthen ikke vil i job\aktivering og bare ligger på en bænk og soler sig med en sprøjte i armen.

Dem har vi desværre for mange af som bare vakler ned og smider en tilfældig stemme og som i sidste ende faktisk har en forskel..

Selvom det enda kun er 100 der fx vælger at stemme..

• #154   13. sep 2011 Simone J
    Ikke nødvendigvis.. smiley

• Multiracen !
    Multiracen ! Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Svar: 149
    #155   13. sep 2011 Darkwing Duck: Og dem der tjener over en mill for 10 stemmer dem der tjener 900000-en mill for 9 stemmer, 800000-900000kr for 8 stemmer osv osv. For dem der tjener flest penge betaler mest skat og skal så self også bestemme mest om hvordan og hvorledes i landet ikk?

• Hardcore _
    Hardcore _ Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 340
    #156   13. sep 2011 Gider ikke læse ALT det der er skrevet da for meget er for userøst efter min mening...

Men Darkwing Duck . Nu ved jeg ikke hvad du tjener, men lad os sige ale over en indkomst på 100.000 havde stemmeret, resten nada!

Du ville miste din stemmeret (gættet ud fra de 2 dage du arbejder om ugen, har set dine timer) hvad ville du syntes om det? Du vil ændre Danmark fra et Demokratisk land til noget som ikke ville kunne fungere ordenligt. Du kunne lige så godt sige det kun var politikerene der måtte stemme!

Men anyway, lidt mere personligt. Min mor har arbejde som pædagog de sidste 23-25 år og de skal fyre idag, og er i gang med møde nu når jeg skriver. Ville det være fair at hun mister sin stemmeret pga nedskæringer lige op til valget?
    Yes, fik lige svar, hun er ikke blevet fyret!!

Stem rød der støtter pædagogerne, lærer og studerende AKA Danmarks fremtid!

• #157   13. sep 2011 hardcore:

lad mig sige det sådan her - jeg er ikke ringe lønnet

men som du ku læse arbejde jeg 12 timers skifte hold

dvs. jeg har uger hvor jeg arbejder 24 timer og uger hvor jeg arbejder 60 timer om ugen --- og nogle gange mere

• #158   13. sep 2011 Simone jeg er:

BLÅ BLÅ BLÅ BÅ!!

og stemmer VENSTRE!

og synes vi har en DYGTIG regering og en SUPER statsminister!

• #159   13. sep 2011 ARTIKLEN ER SKREVET AF FORMAND (dengang) FOR VENSTRES UNGDOM!

• Hardcore _
    Hardcore _ Tilmeldt:
    feb 2011

#160   13. sep 2011 Men du svarede stadig ikke på mit spørgsmål.
    Min mor der har været pædagog i næsten 25 år, de står til fyrre. Hvis min mor blev fyret idag, var det så fair hun ikke måtte stemme?

• Hardcore _
    Hardcore _ Tilmeldt:
    feb 2011

#161   13. sep 2011 Er ikke enig i alt hvad rød står for, men det er dem der tænker på den alm. danskere og ikke dem der har pengene.

Men bare et eks. hvis ikke jeres børn kan blive passet (hvis man har sådan nogle smiley ) hvornår ville du så arbejde og tjene flere penge som du gerne vil? Vil i bare satse på mormor/farmor og morfar/farfar passer jeres børn hver gang i skal arbejde?
    Nu er der blevet fyret 3 pædagoger og en "ikke" pædagog" efter MIN mening kan det bare ikke være rigtigt at man fyrre uddannede pædagoger i stedet for folk der bare arbejder der uden uddannelse. Det er det rød vil lave om på. Bare fordi rød kommer til betyder det ikke man får en større gæld, det er jo ikke sikkert. Politikerne fyre så meget lort af om hinanden op til valget!

• #163   13. sep 2011 nu skriver i at alle arbejdsløse stemmer rødt det passer så ikke.
    jeg er arbejdsløs elektriker der stemmer blåt

• Hardcore _
    Hardcore _ Tilmeldt:
    feb 2011

#164   13. sep 2011 Som sagt, jeg er heller ikke enig i alt hvad rød siger, men som jeg sagde før, så passer de bedst til den alm. dansker efter min mening. Forventer ikke i bare skal give mig ret.

Som En eller anden skriver, så kunne rød ikke modargumentere, men det kan i heller ikke, har stillet et fair spørgsmål 2 gange nu, og det er ikke blevet besvaret.

Hvis ikke jeres børn kan blive passet (hvis man har sådan nogle smiley ) hvornår ville du så arbejde og tjene flere penge som du gerne vil (+ vækst til DK) Uden pødagoger kan i ikke arbejde, og uden arbejde = ingen penge. Ingen penge = ingen skat til lille DK. Men hvis i vil satse på mormor/farmor og morfar/farfar passer jeres børn hver gang i skal arbejde så gør i det smiley
    Nu er der blevet fyret 3 pædagoger og en "ikke" pædagog" efter MIN mening kan det bare ikke være rigtigt at man fyrre uddannede pædagoger i stedet for folk der bare arbejder der uden uddannelse.

Så kunne man lige så godt fyre skolelære og ansætte elever der klare sig godt i skolen til at undervise de andre elever. Er man uddannede brude de have ret til at få arbejde frem for en anden der ingen uddannelse har.
    Det er derfor jeg støtter rød.

• Hardcore _
    Hardcore _ Tilmeldt:
    feb 2011

#165   13. sep 2011 Egenligt ikke...
    Jeg stopper her, jeg kan ikke engang få svar på det jeg spørg om efter 3 gang, så er der sku ikke værd at diskuter med folk.

• #166   13. sep 2011 Sådan en bonderøv som dig
    hvordan kan du sidde her og kaste med mudder
    Du arbejder selv på en Fabrik sry

men her sidder du og siger at min kone ikke må stemme fordi at jeg tjener nok til at hun ikke behøver at arbejde ?du er da gal ..

sry men lad os se på dig (du er jo meget bedre end alle andre)

din profil ..du er 25 år

Du er single
    arbejder på en fabrik
    i fritiden laver du indbrud i gamle forladte huse for at tage billeder ??

hvor er det lige at du er bedre end en narkoman eller en der er blevet fyret grundet et eller andet ? hvad er det DU tilbyder ?

nå men lad os se hvem du er

1 Hvad laver du på fabrikken - trykker på en knap hver time ?
    2 Hvad tilbyder du det danske samfund kontra en studerene ?
    3 Hvor er det at du er Bedre end bankdirektøren fra amager banken der nu er uden job ?

lad os starte her

Kim

• #167   13. sep 2011 Helle og Villy er jo helt væk man
    Skal vi virkelig have ham her som repræsentant for Danmark !?!?!?

http://www.youtube.com/watch?v=H1bpjK0m5Wo&feature=related

STEM BLÅ BLÅ BLÅ BLÅ BLÅ BLÅ!!!!!!!!!!!!

LYKKE HAR KLARET OS GODT IGENNEM KRISEN MED ALT DET MODGANG HAN HAR FÅET!!!!!!!!!

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.404
    #168   13. sep 2011 SU er ikke en udgift men en invistering

• #170   13. sep 2011 Kim A

1. Nej - det kan man ikke sige jeg gør.. men lad os da snakke lidt om det:
    jeg laver Laboratorie målinger, jeg kvallitets kontrollerer, jeg reparere ved nebrud - og justere løbende - - jeg laver et Dyrt og Uundværligt produkt - noget alle i verden har glæde af - som DU helt sikkert ikke forstår - Firmaet sælger til hele verden og modsat mange af jer andres jobs er vi en sikker virksomhed! - en virksomhed som ikke har krise!

2. jeg laver ikke indbrud - men ulovlig indtrængen -- men der er jo også folk der står på skateboard, og skulle der blive et problem tager jeg min straf

3. Det var et dumt spørgsmål - jeg arbejder for noget der er godt for danmark internationalt - fordi vi er et firma der vil være de bedste - og er det! --- derudover levere jeg kroner og øre

4. tjah jeg passer mit arbejde - det gjorde Direktøren fra Amagerbanken ikke!

jeps jeg er single - og ja jeg har prøvet det der gift, men det virkede sku ikke og sådan er livet jo

og sidst men ikk mindst batman! jeg har på ingen måde sagt at jeg var bedre end alle andre - - det ikke mit forslag - jeg er bare enig (det betyder at der findes andre end mig der synes det samme) jeg kan bare godt se rigtige i at dem der betaler bestemmer - du skal yde før du kan nyde!!

fortæl mig om dit live oh du store mægtige KBH bums smiley

• #171   13. sep 2011 men kim modsat dig så skammer jeg mig ikke over mig selv og har brug for at skjule mig bag et carlberg logo -

http://www.baboom.dk/gal_visbruger.aspx?userID=76800

• #172   13. sep 2011 men kim modsat dig så skammer jeg mig ikke over mig selv og har brug for at skjule mig bag et carlsberg logo -

http://www.baboom.dk/gal_visbruger.aspx?userID=76800

• #173   13. sep 2011 ved i hvad ... jeg synes faktisk
    at R! har fat i noget meget rigtigt!!

Skrevet: 13-09-2011 15:42:31

Det var da mere på sin plads med "kørekort" til at kunne stemme?

Så man skulle bestå en prøve i grundlæggende samfundsforhold og samfundsøkonomi smiley

Alt for mange fatter hat af hvordan danmark hænger sammen, eller hvad de enkelte partier står for..

Det ville jeg godt kunne forholde mig til smiley -- eller det også et dumt forslag?

• #174   13. sep 2011 casper J

fornuftigt - det burde alle med håndværkmæssig baggrund gøre smiley med eller uden arbejde!

• #176   13. sep 2011 Kim A ...

synes sådan set heller ikke jeg kaster mudder? - faktisk er det er jeg den eneste part der ikke har kaldt andre idioter -- kaldte dog dig KBH bums -- men det er fordi dit indlæg var til grin

du snakker og lighed, men gør et forsøg på at hæve dig over mig?

og nej din kone skal ikke stemme!

• #177   13. sep 2011 - Shalashaska -

haha konge!! smiley

• #178   13. sep 2011 Nåh det må være nok for denne gang - vi bliver aldrig enige! --

i andre debatter har i travlt med at sige ting som "alle har ret til at ha´ en mening" og "plads til alle"

men fordi jeg finder er forslag frem - har i næsten alle sammen travlt med at fortælle hvor stor en idiot jeg er og hvor meget jeg tager fejl -- har jeg ikke ret til en mening?

ja da jeg valgte at tage emnet op vidste jeg at det ville skabe debat - og ja forslaget er groft og kommer aldrig til at fungere, men nogen gange kan jeg virkelig godt føle at dårligt stillede folk "hiver penge op af min lomme" - jeg bor i den eneste kommune i hele nordsjælland der ikke kan finde ud af at lave en ordenlig økonomisk plan ? -- det kører for andre bare ikke os! -- der findes folk i min by der ikke GIDER at arbejde - og bliver så vred når jeg ser at kommunen ikke tvinger de "typer" i arbejde!!

Håber i alle sammen hver og en har haft en god aften! - hvis der er spørgsmål der ikke er besvart - så skriv dem her eller evt. i en PB..

og til sidst - synes faktisk rigtig godt om R! ´s forslag

• #179   13. sep 2011
    - Shalashaska -

Epic footage!

• #180   14. sep 2011 Ps.... stem for alt i verden BLÅT på tordag ! -- ellers er det jeres skyld!

• #181   14. sep 2011 lars lars lars...

du aner jo ikke hvad du snakker om? - jeg synes virkelig at blå blok har lavet flotte resultater - jeg er privat ansat så at stemme blåt er det eneste jeg har råd til!!

btw. misunder at du bor så tæt på bjarnes!

• #182   14. sep 2011 Lars

men forstår godt du stemmer rødt? er du ikke noget special pædagog /handicap hjælper ?? så vidt jeg husker?

• #183   14. sep 2011 ah - du driller smiley - du mener jo at blå blok smadre landet smiley -

Bjarnes er konge -- tror fandme jeg skal ned og have et par bøffer med laban en af de kommende dage smiley

• #184   14. sep 2011 Ja de smadret jo slet ikke landet for 10 år siden vel? Måske fordi de brugte 224 mia kr mere end de havde i kassen. Satme godt vi ikke har haft en rød regering igennem krisen. Så havde vi sikkert skyldt over 500 mia væk nu.

• #185   14. sep 2011 lars -- du er bare hemmelig med strejf af ironi smiley -- ja synes nok jeg ku huske noget om det smiley - er pleje far tjansen ny? - og fedt at du har sådan et overskud!

SHN..

ja så var vi nok blevet island nr. 2 :S

• #186   16. sep 2011 DD du er så latterlig det er til at brække sig over, jeg håber INDERLIGT du en da ender på arbejdsløshedsbænken og på Kontanthjælp.. og lige en note nu du er så KLOG

så betaler vi faktisk SKAT af vores kontanthjælp

• #187   16. sep 2011 Fredericia -

hvis du låner ole 100.- hver dag, dagen efter betaler han 60.- tilbage -- er det er en god forretning?

og jeg bliver aldrig arbejdsløs smiley

• #188   16. sep 2011 darkwing. neeej da.. du skal jo aldrig på pension? det også at være arbejdsløs.

• #189   16. sep 2011 Joker, pension er ligesom at have betalt sin gæld..

Dvs. Du har arbejdet de 30-40 år for samfundet som du minimum skal for at leve, synes du så ikke det er mere end fair når du har betalt skat 30-40 år, at du får penge resten af de dage du har tilbage til at kigge rundt i livet, det tror jeg nu nok lige, i forhold til narkolone der sidder nede på den lokale bænk og fixer for statens penge..

• #190   16. sep 2011 Når man kommer på pension er man man pensionist = det har jeg betalt til hele mit liv

arbejdløs = når du er ledig og arbejdsdygigtig, men ikke arbejder

hvad skuer mit lille øje:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1622238.ece

• #191   17. sep 2011 DD - Klart han skriver det. For hvis KH modtagere ikke stemte, så havde vi stadig blå regering.

• #192   17. sep 2011 Flot, så har vi jo ikke vores højt elskede demokrati hvis det sker. Hold kæft en retarderet udtalelse fra Lotte Noer, idiot.

• Shaitan
    Shaitan Tilmeldt:
    aug 2011

#193   22. sep 2011 steve Pek! -- du synes simpelthen af vores såkaldte demokrati er fejlfrit?

• #194   23. sep 2011 Natascha W

sikke noget bavl hjeg er på KH og stemmer blå

Kommentér på:
jeg er 100% enig (selvom jeg nok får en sviner)

Annonce