{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.854 visninger | Oprettet:

Inspiration
Inspiration
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 212

RØD - BLÅ BLOK.. - Frisk på debat her før valget! {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg er stadig meget itvivl omkring hvor min stemme skal være.. i følge de forskellige test svinger det meget på hvem det er jeg skal stemme på!..
alt fra at jeg aldrig er enig med DF til at jeg er mest Enig med DF når jeg tager en anden test og skal vælge storkreds. ( Øst jylland der er ejeg mest DF i vest er jeg mest i og v )

kan informer om at jeg ikke har lyst til at stemme DF men det er min personlige mening..

selvom de sikkert på nogen punkter har nogen helt fine holdninger.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  RØD - BLÅ BLOK.. - Frisk på debat her før valget!
  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 26 Svar: 46
    #1   14. sep 2011 "Det har vist sig i opinionsmålingerne, at valgdeltagelsen vil være den højeste nogensinde for valget i år 2011. For ikke at overbelaste valgstederne opfordres derfor ALLE der stemmer på BLÅ Blok, at komme til valgstederne FREDAG D. 16/9 i stedet for.

Derved når vi alle at få stemt og med den højeste stemmeprocent nogensinde vil resultatet også blive det mest korrekte man kan opnå."

• Henning P
    Henning P Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #2   14. sep 2011 Min vurdering er, at hvis rød blok kommer til magten - så mister vi flere hunderede tusinde arbejdspladser, for det har firmaer selv sagt, at det ikke kan betale sig for dem, at være i DK hvis de sætter afgifterne op.
    så kommer rød blok til magten er jeg flyttet til udlandet (:
    men eller aner jeg ikke, hvad jeg skal stemme hellere, da de ikke siger noget om hvem der hjælper handicapede mest som gerne vil i arb.

• #3   14. sep 2011 hmm ville nu godt stemme på magrete vestager, men hun er jo til rød blok og deres politik kan jeg ikke rigtig se en ide i den her gang må jeg desværre indrømme,

så det bliver DF for mit vedkommende for det er det parti, som jeg kan nikke mest genkendene til. og så kan jeg også bedst se fidusen i blå bloks politik lige for tiden.

• #4   14. sep 2011 http://www.youtube.com/watch?v=aAb2xp8p-Mg

Derfor stemmer man blå..

• Inspiration
    Inspiration Tilmeldt:
    jul 2011

#5   14. sep 2011 synes i at der skal højere afgifter på slik tobak og alkohol osv?? hvis det kan være med til at give flere penge til ældreplejen eller til at formindste danmarks underskud eller til at forske i sygdomme??

• Inspiration
    Inspiration Tilmeldt:
    jul 2011

#6   14. sep 2011 og det samme ang. bruger betaling hos læger ?

• #7   14. sep 2011 Hvilket underskud snakker du om??

• Inspiration
    Inspiration Tilmeldt:
    jul 2011

#8   14. sep 2011 Mener da de snakkede om at om at de havde flere udgifter ind indtægter i statskassen men tager måske fejl?

• #9   14. sep 2011 Det er direkte hul i hovedet at stemme på rød blok. Alle de penge vi mister i skat og afgifter er penge vi mister på forbrug. Det går direkte ud over virksomheder. Så flytter de bare til udlandet.

Tænk på alle dem der skal ind til Kbh dagligt. De kommer af med over 10.000 kr ekstra om året. Hvis de blev brugt på forbrug i stedet for så vil vi alle få det bedre. Så blev alle de små virksomheder ikke nød til at dreje nøglen. Som feks håndværker. VVS osv. De store som kan flytte ud af landet gør det bare.

Mange kommer til at sidde rigtig hårdt med deres F1 lån når den stiger. Så hjælper skat og afgifter ikke rigtig noget. Så kommer der en masser af huse på tvangsauktion. Så starter vi vores egen finanskrise.

Ja jeg vil gerne hjælpe de svage i samfundet. Men det hjælper ikke de svage ved at samfundet går helt i stå.

Ja danmark har en udlandsgæld på 85 mia nu. Men for 10 år siden da venstre kom på magten. Der fik de en udlandsgæld med på 224 mia kr som venstre kom helt af med. Der var ikke engang finanskrise! De vil gøre det samme igen. De vil invistere for lånte penge.

Så jeg forstår slet ikke der er så mange der gider stemme rød blok. Men mange er virkelig uvidene. Her i går diskuteret jeg med 3 som mente Danmark aldrig har skyldt så mange penge væk som vi gør nu. Men de blev helt tavse da jeg viste dem beviser og sagde det vidste de ikke. smiley

• #10   14. sep 2011 Cristian H

Sæt dig ind i tingene, i stedet for at tro det ene og andet,citat fm.dk
    "Den foreløbige opgørelse af betalingsbalancens løbende poster for juni 2011
    viser et overskud på 12,2 mia. kr., hvilket er 1,4 mia. kr. mere end i maj og 3,9
    mia. kr. mere end i juni 2010"

Og vores netto udlandsgæld er positiv, dvs vi har flere penge tilgode i udlandet end vi skylder..

Så drop det der røde propagandapis, de aner intet om økonomi alligevel.

• #11   14. sep 2011 og stemmer du rødt, betyder det kun flere udgifter til det offentlige, de tjener ligesom ingen penge, de kommer fra det private..

• #12   14. sep 2011 Jeg er helt klart til blåblok..!!

Og har altid stemt på Venstre, så der kommer min stemme til at være.

• Henning P
    Henning P Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 26
    #13   14. sep 2011 SHN: Det var det mest fornuftige jeg har hørt længe.
    Men er der nogen, som kan hjælpe mig lidt ?
    Hvem hjælper handicappede unge ? jeg er 20 år og er blevet handicappet og søger om flex job pga. jeg ikke kan holde til fuld tid ?
    Hvilket parti vil kunne hjælpe mig mest ?
    personligt er jeg fuldstændig til blå blok og vil aldrig stemme rød pga. jeg ikke har lyst til, at danmark skal gå konkurs.
    men der har bare ikke været meget med, hvad de gør for sådan nogen som mig sys jeg ?

• Inspiration
    Inspiration Tilmeldt:
    jul 2011

#14   14. sep 2011 det med brugerbetaling for at køre ind i København synes jeg også der er hjernedødt jeg ville da stærkt tænker over om det ville kunne betale sig at flytte dertil ang. arbejde når jeg ved at der er 10.000.- alene at spare ved at undgå at have arbejdsplads der plus bilen stor måske og fylder i arbejdstiden men den er nødvendig på alle andre tidspunkter og det er jo ikke lige frem billigt at have bil i forvejen..

Jeg er så imod brugerbetaling for læge da det kan ramme nogen familier ret hårdt og især hvis man har børn der hypit skal til læge pga. visse problemer :S

men jeg synes det skal være lettere at få asyl og arbejdstilladelse her i landet!! men deres point system og alt det gøjl kan det godt pakke væk det er helt vildt så "taber" det virkelig er! jeg forstår ikke hvordan man kan sætte personer op som om de skal leve deres liv som et computer spil før de kommer ind i landet plus det skal kunne svare på en test som mange danskere ikke engang kan svaret på halvdelen af dens spørgsmål.. plus det er latterlige svar som hvor mange gange har vi vundet EM.. flot de kom med på afbud.. hva med at lave spørgsmål om hvor mange flop landsholdet har lavet i stedet..

Jeg synes heller ikke skatten skal hæves for de rigeste for hvorfor skal deres hård arbejde straffes fordi der sidder nogen dovne hovedet her i landet??

men jo der skal skabes flere arbejdspladser og synes det med at virksomhederne kan få 70.000.- for at få en elev er en fantastisk ide.

men efterlønnen skal afskaffes.. hvorfor skal en person der kan arbejde sidde derhjemme og slap af når de rige knokler for at få det hele til at løbe rundt plus de skal beskattes af de fattige har jeg jo næsten lyst til at sige..

jeg har personligt intet imod at de rige bliver rigere og rigere men er også sikker på de knokler og spare for at nå dertil hvor de er kommet til og de familier der er rige har jo også knoklet for det igennem flere generationer og familien overhoved ved også hvilket pres der ligger på hans skulder når han overtager fx. en virksomhed efter hans far..

og synes nu vi lever i et samfund for storset alle har muligheden for at udrette noget stort og muligheden for at spare sig rige igennem flere år. eller muligheden for at uddanne sig til højre poster.
    og hvis det passer med at der bliver flere ældre og færre yngre jamen så rammer vi jo et tidspunkt hvor vi mangler leder og andre personer der kan arbejde på jorden. så hvis der ikke er arbejde nu så sats da på at man kan uddanne sig til en lederpost når det er vi står og virkelig har brug for dem..

men igen med mine holdninger så ved jeg virkelig ikke hvor det er jeg skal stemme for synes de bliver spredt lidt udover det hele smiley !

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.404
    #15   14. sep 2011 Vi har da ikke udlandsgæld nu. Den afviklede den siddende regering for et par år siden. De 85mia kr. det tales om, er i forbindelse med kommende finanslovsforslag, hvor der er det underskud. Men på lang sigt er der regnet med at de 85 mia betales tilbage.

• #16   14. sep 2011 De typer der stemmer rødt, er de samme typer som ikke fatter at SMS lån er en rigtig dårlig idé!!

det er fordi de ikke har en har idë om at penge ikke opstår på magisk vis

• #17   14. sep 2011 SHN -

det er virkelig skræmmende hvor mange der stemmer rødt - uden at de ved hvad de går ind til smiley

• Patrick T
    Patrick T Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 30
    #18   14. sep 2011 Må ærlig indrømme jeg var til Rød blok inden valgkampen startede,,,!

men må så ærligt sige at jeg er blevet MEGET i tvivl om hvem jeg giver min stemme i morgen..! Lige nu er min stemme nok til 80% ved venstre,,

Men vil da lige se debaten i aften og se om den kan rykkes, men der skal meget til at indhente de 30% venstre fører i mine øjne lige nu..

• #19   14. sep 2011 Patrick. Jeg var også rød. Men jo mere lort de lukker ud jo mere blå er jeg blevet. Jeg er ikke i tvivl i dag. Kan ikke se det logiske i rød politik.

• Inspiration
    Inspiration Tilmeldt:
    jul 2011

#20   14. sep 2011 jeg stemmer mest til venstre da jeg vil spare og ikke vil bruge alle vores/mine penge!.. det ville at køre sig selv i sænk hvis nu der kommer et smæk over en..

• #21   14. sep 2011 ER SELVFØLGELIG RØD.. ALT ANDET VILLE VÆRE POLITISK SELVMORD.................

• #23   14. sep 2011 Camilla tilla -- du kan stole så meget på dem at du kan se hvem der er enig med dig - og på den måde kan du bruge det som lede tråd

du har jo ikke et facit før du har taget testen

• #24   14. sep 2011 Ronni C

det er fordi du ikke ønsker udvikling... og åbenbart ikke bryder dig om sund økonomi...

der må jo være en grund til at blå stemmer ofte har flere penge imellem hænderne og højere løn end røde stemmer

• #26   14. sep 2011 Camilla tilla, hvis du ikke ved hvilket parti du stemmer på endnu, så er det nok fordi du ikke har sat dig ind i noget som helst, og så ved de tests nok mere hvem du holder med end dig..

• #28   14. sep 2011 Tilla
    Gør os alle en tjeneste og stem blå, så jeg ikke skal til at flytte til udlandet om 10 år.. Hvis rød kommer til magten bliver danmark det nye polen!!!!!

• #30   14. sep 2011 Tilla, bliver du her så og skal af med hus og hjem? smiley

• #32   14. sep 2011 Hvorfor tage den chance!? Lad dog blå blive man! Lykke har kørt landet flot efter krisen !! Læs de øverste beskeder her i forummet..

Vil du virkelig gerne have villy no speak english som repræsentant for Danmark!?!?

http://www.youtube.com/watch?v=H1bpjK0m5Wo

Og helle skattesvindler som har haft skattegæld fra 2002 til 2008, og hendes undskyldning var at hun havde overset det!!??!? Plus de snyder i forsikring med biler indr. i tyskland og alt muligt pis. Synes det er pisse useriøst, bare en magtkælling!

• #35   14. sep 2011 Tilla, hør nu lige hvad det selv er du siger, vi har lars lykke og blå lige nu, synes du landet har det dårligt!?
    Det jo ikke nødvendigvis det bliver vedtaget smiley Det er bare skræmmekampagne..

• #37   14. sep 2011 Tilla det er jo klart når vi lige har haft krise, hvilket ikke er over i nu! Men den bliver meget værre hvis rød kommer til magten..

Og desuden skal man ikke lytte til alt man høre i radioen smiley

• #40   14. sep 2011 Tilla
    Næh bare indtil du er overbevist om det er en dårlig ide at stemme rød smiley
    For det er baseret ud fra beviser smiley

• #42   14. sep 2011 Prøv at læs hvad vi har skrevet smiley Vi har modargumenteret dig, men du har jo intet forsvar så det må jo være rigtigt smiley

• Inspiration
    Inspiration Tilmeldt:
    jul 2011

#44   14. sep 2011 Jeg må indrømme at sige at lige pt ville jeg nok stemme på liberal alliance da jeg synes der er flest af mine holdninger der giver sig til kende os dem smiley
    men er det mest blå eller rød når de hygger sig der i midten?

• Torben B
    Torben B Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 23
    #48   14. sep 2011 Det at stemme i Danmark kan bedst sammenlignes med at skulle vælge mellem pest eller kolera ... Lorte land!

• #49   14. sep 2011 Hvis alt det offentlige skal arbejde 12 min mere. Så kan man fyre 25000 mennesker og stadig få lavet samme arbejde som i dag.

• #50   14. sep 2011 SHN .

Men det er jo ikke i meningen? Det er jo netop i meningen der skal flere arbejdspladser TIL! Ikke mindre :\

• #52   14. sep 2011 Tilla

Tjek den video her ud
    http://www.youtube.com/watch?v=n6QflGNOBZw&feature=related

• #56   14. sep 2011 Camilla Tilla smiley .

der er jo INTET der forbyder folk selv at oprette en en "opsparing" eller "fond" - så du har råd til ikke at have et arbejde!

• #57   14. sep 2011 Camilla. Hvem snakker om at afskaffe?

Kommentér på:
RØD - BLÅ BLOK.. - Frisk på debat her før valget!

Annonce