5.784 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Elgiganten- Defekt anlæg, som er udgået fra marked Elgiganten- Defekt anlæg, som er udgået fra marked

Hej folkens, jeg sidder lidt her og undre mig over om jeg burde havde skabt mig fuldstændig før i dag, eller om det var efter bogen.

Hele situationen starter med at jeg køber mig et surround system til min computer(Logitech z 5500) i elgiganten sidste år.Det er så veldig fint, spiller kanont osv. men så pludselig for her for en uge siden virker det ikke mere, jeg aflevere det så i Elgiganten før i dag, og får så med det samme at vide at jeg kan henvende mig i butikken og jeg så kan finde mig noget nyt.

Jeg ville jo så aller helst have noget tilsvarende, men det sæt jeg købte er så udgået fra markedet, men de viser mig så afløsernen, men der skal jeg så bare selv betalt en difference på 1000kr, det takker jeg så nej til i første omgang og får et til godebevis.

Så kommer mit spørgsmål, kunne jeg have gjort krav på det andet som erstatning for det nuværende som gik i stykker, uden at jeg skulle betale ekstra?
Og burde jeg ikke kunne få mine penge tilbage i stedet for at "nøjes" med et tilgode bevis?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Elgiganten- Defekt anlæg, som er udgået fra marked
  • #3   30. jul 2012 http://www.forbrug.dk/

du kan læse og dine rettigheder der inde.

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.178
    #5   30. jul 2012 Patrick L: Jeg arbejder selv som serviceansvarlig i en elgiganten, og nej det har du bestemt ikke krav på. Jeg oplever det gang på gang. Folk står og råber og skriger og hvad der er deres ret, og 99% aner ikke en dyt om købeloven. Jeg er udemærket klar over at Elgiganten ikke har det bedste servicery, men alle butikker har ansvarlige (som jeg selv) som har været på utallige købelovs kurser og som kender til loven - så tænk hvis du havde stået og skabt dig. Så havde du fået en lang næse. Sorry for lidt OT.

• #6   30. jul 2012 Jeg takker for de mange gode svar.. smiley

Jeg skabte mig netop ikke, fordi jeg ikke ved hvad mine rettigheder er.. smiley

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033
    #7   30. jul 2012 Du har krav på et tilsvarende produkt eller pengene tilbage. De fleste i disse erhverv aner ikke en skid. Og snyder dig i de fleste tilfælde. Det har der været en masse artikler omkring. Men kommer også an på hvornår du har købt det, og hvordan og hvorledes.

• #9   30. jul 2012 Et tilsvarende er et i samme prisklasse.

• #10   31. jul 2012 Der er desværre ikke så meget at gøre.

Køb en tryghedsaftale næste gang, den koster typisk 499 på sådan en vare.

Ellers så tegn en udvidet elektronik forsikring derhjemme smiley

• Goffer
    Goffer Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 171
    #12   31. jul 2012 Så du bitcher over du "kun" får dine penge tilbage?

• #14   5. aug 2012 Barney Stinson .

Så havde han fået den NYE uden merberegning smiley

det står trygt og fast i vores folder.

Ud over det så dækker den faktisk også alt tilbehør der ligger i sådan en kasse, dvs, hvis hans remote var gået ville den blive dækket op til 3 gange smiley

Kommentér på:
Elgiganten- Defekt anlæg, som er udgået fra marked

Annonce