{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.578 visninger | Oprettet:

Told - Informationer om ens pakke {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg sidder i en lidt "usædvanlig" situation, tror jeg!
Jeg har bestilt en pakke fra et engelsk firma, der har lager i kina. Jeg har tjekket op med firmaet, jeg kommer ikke til at betale told, men jeg kan dog se at den er "Handed over to customs in the kingdom of Denmark" smiley jaja, fint skal det være smiley Det giver vel mening, i og med at pakken jo alt andet lige stadig kommer fra Kina.

Ved i om man kan finde ud af, hvor langt de er i processen? Nogen erfaringer med, hvor lang tid det tager? (Det her er første gang jeg har været udsat for told)?

Kunne evt. være rart at høre fra nogen der har prøvet at have en pakke i tolden, der var betalt told på, hvad der så sker smiley
Det kunne jo være rart hvis de ville lette røven, i og med at de i første omgang ikke engang burde have fingrene i min pakke smiley

Vh Jacob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Told - Informationer om ens pakke
  • #1   14. jun 2013 hvis det er postdk der står for det kan det tage op til en måned,

• #2   14. jun 2013 Det ved jeg ikke engang om det er. Har bare fået en mail fra det kinesiske firma, hvor jeg kan spore min pakke, og det sidste der står dér er bare at den er leveret til costums.

• #3   14. jun 2013 Har prøvet det tit, det tager som regel 3-4 dage med postdk.

• #4   14. jun 2013 Jeppe H:
    Okay, jeg håber de kan være lige så rappe ved mig. Det er heldigt det er en skijakke og ikke en kasse is hva smiley

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

Emner: 4 Svar: 853
    #5   14. jun 2013 Når den er sendt fra deres lager i Kina, så kommer du til at betale Told.

Der går ca en uge.

• #6   14. jun 2013 Hvis den danske told har din pakke vil du få et brev hvor der står de har en pakke med et eller andet i og om der mangler faktura eller andet der beviser værdi

Der fra har du 14 dage til at sende dem dokumentation på din pakke og derfra vil de regne din import afgift ud, så får du besked om gætter på pr mail at du kan afhente pakken mod betaling af din import afgift smiley

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.404
    #7   15. jun 2013 Hvis du har bestil varen ved et firma der er registreret i UK, skal du ikke betale told af den. At de får pakken fra Kina, er dig underordnet. De er det engelske firma der importerer, og dem der betaler EU told og moms af varen.

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

#8   16. jun 2013 Tosse 2
    Har du noget på skrift der bekræfter det..?
    For det er ikke det jeg oplever når jeg bestiller.

• #9   16. jun 2013 Hvor den bliver sendt fra bestemmer da om der skal afgift på fra købers side?

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

#10   16. jun 2013 Casper
    Ja det er ihvertfald det jeg har betalt told efter.

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

#11   16. jun 2013 Det er den der importerer varen der betaler tolden og eu moms. I dette tilfælde er det er firma i England der importerer varen, og derfor også dem der hæfter for tolden.

MR X: Det er kun når du har bestilt noget fra et firma udenfor EU du har oplevet det. Trådstarter har bestilt sin vare på en side registreret i England. Altså har han købt sin vare indenfor eu, og ingen moms eller told på. Firmaet i England har til gengæld købt deres vare udenfor eu, og skal derfor betale eu-moms og told.

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

#12   23. jun 2013 Tosse2
    Nej, hvis jeg bestiller via et Engelsk firma der sender direkte fra deres leverandør udenfor EU. Så bliver der pålagt told osv.

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

#13   24. jun 2013 MR X: Lagde du mærke til trådstrter skriver, at pakken først var i UK. Altså er det det engelske firma der har importeret varen og hæfter for told og moms.

Den Tlf du render rundt med, er jo også også produceret og sendt fra et land udenfor EU, men den har du ikke betalt ekstra told og moms for.

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

#14   24. jun 2013 Han skriver ikke den først var i England. Men at den er sendt fra Kina.

Og kommer den forbi kunden uden den har været forbi England så kommer der told på.

Kommentér på:
Told - Informationer om ens pakke

Annonce