Told - Informationer om ens pakke {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg sidder i en lidt "usædvanlig" situation, tror jeg!
Jeg har bestilt en pakke fra et engelsk firma, der har lager i kina. Jeg har tjekket op med firmaet, jeg kommer ikke til at betale told, men jeg kan dog se at den er "Handed over to customs in the kingdom of Denmark"
jaja, fint skal det være
Det giver vel mening, i og med at pakken jo alt andet lige stadig kommer fra Kina.
Ved i om man kan finde ud af, hvor langt de er i processen? Nogen erfaringer med, hvor lang tid det tager? (Det her er første gang jeg har været udsat for told)?
Kunne evt. være rart at høre fra nogen der har prøvet at have en pakke i tolden, der var betalt told på, hvad der så sker
Det kunne jo være rart hvis de ville lette røven, i og med at de i første omgang ikke engang burde have fingrene i min pakke
Vh Jacob
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 77 Svar: 335
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 103 Svar: 3.103
okt 2012
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 1
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 103 Svar: 3.103
Okay, jeg håber de kan være lige så rappe ved mig. Det er heldigt det er en skijakke og ikke en kasse is hva
feb 2007
Emner: 4 Svar: 853
Der går ca en uge.
jun 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Svar: 19
Der fra har du 14 dage til at sende dem dokumentation på din pakke og derfra vil de regne din import afgift ud, så får du besked om gætter på pr mail at du kan afhente pakken mod betaling af din import afgift
jan 2007
Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.404
feb 2007
Har du noget på skrift der bekræfter det..?
For det er ikke det jeg oplever når jeg bestiller.
jun 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Svar: 19
feb 2007
Ja det er ihvertfald det jeg har betalt told efter.
jan 2007
MR X: Det er kun når du har bestilt noget fra et firma udenfor EU du har oplevet det. Trådstarter har bestilt sin vare på en side registreret i England. Altså har han købt sin vare indenfor eu, og ingen moms eller told på. Firmaet i England har til gengæld købt deres vare udenfor eu, og skal derfor betale eu-moms og told.
feb 2007
Nej, hvis jeg bestiller via et Engelsk firma der sender direkte fra deres leverandør udenfor EU. Så bliver der pålagt told osv.
jan 2007
Den Tlf du render rundt med, er jo også også produceret og sendt fra et land udenfor EU, men den har du ikke betalt ekstra told og moms for.
feb 2007
Og kommer den forbi kunden uden den har været forbi England så kommer der told på.
Told - Informationer om ens pakke