legalisering af hash {{forumTopicSubject}}
Heeeeejsa allesammen! håber i har haft en dejlig weekend
Først og fremmest jeg er ikke den store geni i skolen så bær lige over med evt stave fejl og så frem deles
Jeg er igang med at skrive en opgave i samfundsfag om dette emne og håbede lidt at i kunne være behjælpelige med at svare på et på spørgsmål som ville gavne min opgave.
i så fald er min spørgsmål til er som følger
Bør hash legaliceres? Ville kriminaliteten falde i danmark hvis vi legalisere hash? Ville vi evt kunne få det som i usa eller holland?
Hvad er jeres egen personlig mening om dette?
Hvis du selv har andet at tilføje føl dig fri til at gøre og ydre dig
eller hvis i/du har en ide til hvordan min opgave bliver bedre så hjælp mig gerne
og hold gerne en god tone ikke!
Mvh
Michel. S.
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 79 Svar: 1.987
Radio 24/7 har lavet en programrække der belyser problemstillingen i Danmark, der er 5 programmer af en time hver. Dem kan du høre, og så har du i hvert fald fået lidt input om de forskellige emner, der vedrører en legalisering af cannabis i danmark.
http://arkiv.radio24syv.dk/channel/10020880/potcast
Den samme journalist der har lavet potcast har for nylig skrevet en artikel, som giver et meget kort sammendrag af udsendelserne, samt hans egne mening om tingene.
http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE2399721/jeg-elsker-at-ryge-en-fed/
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 3.037
Og gider heller ikke den evindelige diskussion om at Hash er mindre skadeligt end alkohol. Hash og alkohol er skadeligt i de forkerte mængder og længere er den ikke.
Noget jeg så ikke fatter, det er lovgivningen. Det er urimeligt at man kan få frakendt sit kørekort i 3 år, for at have røget en pind for 3-4 dage siden. Man er jo heller ikke fuld 3-4 dage efter en bytur.
feb 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 189 Svar: 1.527
hvordan burde en evt ny lov om at ryge en joint og køre blive, har du tænkt på det?
Tror du at vi ville kunne sænke kriminaliteten som i Denver herhjemme?
Ikk find mine spørgsmål provokerende
feb 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 189 Svar: 1.527
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 3.037
Om det ville have en positiv effekt på kriminaliteten? Det tror jeg ærligtalt ikke og det vil kræve flere års analyser og statistikker, før man kan se en sammenhæng.
Jeg siger ikke at man må ryge en joint og køre bil bagefter, slet ikke. Men hvad folk ryger, drikker, spiser, stikker sig med i det private er mig underordnet. Det er bare urimeligt, at man kan blive straffet for at have røget en joint for 3-4 dage siden og sikkert også længere tilbage. Man er ikke påvirket længere efter 24 timer.
sep 2014
Følger: 1 Svar: 4
sep 2012
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 3 Svar: 84
Det er fuldstændig utopisk for mig at vi ikke gør det!
feb 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Emner: 119 Svar: 2.522
Men en legalisering til medicinsk brug der er jeg klart for!
legalisering af hash