Husk at stemme nej i morgen... ;) Husk at stemme nej i morgen... ;)
Det er så typisk dansk politik, det her....
" Som i kære danske vælgere ka' se, så er det jo lutter gode ting vi vil ha' jer til at stemme ja til.
Vi vil jo bare ha' bedre mulighed for at bekæmpe international kriminalitet, internet-svindel og sexmisbrug af børn... Det vil i da ikke sige nej til ? Vel da ? "
Og nej... Det vil vi ikke, men der er lige det problem at "pakken" vi stemmer om også indeholder mere...
" Som i ka' se, vil vi jer kun det bedste, så hvis i stemmer ja, så lover vi til gængæld, at vi for fremtiden nok skal tage disse kedelige og besværlige beslutninger for jer. Så ka' i bare læne jer tilbage i sofaen, drikke en kop kaffe mere og se "vild med dans"... "ikk os da"
GU' FANDEN VIL VI DA EJ !
Vi stoler ikke på jer politikere. Har vi nogen sinde haft en god grund til det ???
Stem NEJ - Så har du stadig en snor i dine folkevalgte som du ka' "rykke i" når de får lidt for meget fart på....
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 65 Emner: 161 Svar: 269
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 446 Svar: 9.938
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
Og jeg stoler ihvertfald Overhovedet, Slet ikke på nogle politikere mere. Idioter Bedragere, pengeslugende egoistiske, selvfede, har jeg sagt idioter, nå men så siger jeg det en gang til IDIOTER.
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
Der er mange ting der ville være bedre hvis vi ikke var i EU.
Alle de kvote opdelinger, nedlæggelse af plantager, destruering af frugter, ulogiske disputioner i min verden.
jan 2014
Følger: 20 Følgere: 101 Emner: 453 Svar: 2.007
Jeg kan godt lide tilvalgsordningen, fordi den netop giver mulighed for at vælge til eller fra, frem for at stå helt udenfor.
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 81
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 17 Emner: 50 Svar: 711
Du skal bare lige vide, at det ikke bliver dig og mig der vælger til og fra, men folketingsmedlemmerne - som jeg ihvert fald ikke tør give den magt...
jan 2012
Men det var med de forbehold som du stemmer væk i morgen !!!!!
Hvis det ender med et ja i morgen så er det folketingets europaparalement der bestemmer fremover !! Så når du krydser ja så nyd det, det bliver din sidste mulighed for at stemme om noget !!
Blogger
EU er en stor fiasko, vi er ikke enige landene imellem, og hvordan er det lige, de har klaret eller klarer denne flygtningestrøm, landene imellem er slet ikke enige om, hvordan det skal håndteres.
Jeg stemmer NEJ, fordi jeg gerne vil have bare en lille smule indflydelse på, hvad vi skal indordne os under, vi skal bevare vores suverænitet og beslutninger skal tages i Folketinget og ikke i EU - vi fik ørerne tudet fulde om, at vi ville gå rabundus, hvis ikke vi gav afkald på Kronen, det ville være en katastrofe, hvis ikke vi gjorde, godt at vi ikke gjorde, der siges så meget vrøvl, jeg har ikke en eneste gang hørt et virkeligt godt argument for et JA, ikke et eneste.
jun 2008
Hvis det ( gud forbyde det ) bliver et ja, så behøver folketingets siddende medlemmer ikke længere at spørge deres vælgere, når der skal vedtages et punkt fra tilvalgsordningen. Der skal bare være et simpelt flertal i folketinget.
Og det er lige præcis denne blankocheck vi ikke må give disse EU-liderlige danske politikere....
Du siger du har læst hele valgoplægget, så det her ved du også udemærket.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
jun 2008
Om i stemmer JA eller NEJ, skal jeg ikke bestemme, men -
Hvis i der imod har tænkt jer at stemme "blankt", så er det faktisk bedre at i bliver hjemme, da en blank stemme "forplumrer" resultatet og kun til fordel for JA-siden...
God dag til jer alle
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 21 Fotoprofiler: 1 Emner: 157 Svar: 5.468
jan 2014
Følger: 20 Følgere: 101 Emner: 453 Svar: 2.007
Men når det er sagt, så har vi selv mulighed for at vælge, hvem der skal sidde på taburetterne i Folketinget, og de mennesker, som sidder der nu, er faktisk dem, vi selv har været med til at vælge ind. Hvis vi ikke føler, at de gør det godt nok, har vi mulighed for at vælge nogle andre ved næste Folketingsvalg.
Så selv om vi overlader nogle beslutninger til Folketinget med et JA i dag, så har vi stadig som vælgere noget at sige mht. hvem vi vælger ind i Folketinget til at tjene vores interesser. Og så må vi jo bare vælge dem, vi stoler mest på.
Som jeg ser det, er der fordele og ulemper ved både JA og NEJ. Men jeg tror stadig, fordelene er er størst, hvis det bliver et JA.
dec 2014
Herudover er det også en kendsgerning efter min mening, at der er flere der stemmer JA, fordi de har sat sig ind I stoffet end dem der stemmer NEJ, der for fleres vedkommende blot stemmer NEJ i protest over en eller anden Ja-politiker de ikke kan lide eller som ikke er så pæn osv.
Blogger
Blogger
Blogger
Blogger
Blogger
Og oven i det, så har de haft nogle vattede politikere til at styre -
Blogger
Blogger
KH
Nationalisten
Blogger
2 forskellige ting
dec 2014
Danmark kan efter min mening ikke undvære EU, men EU kan så sandelig sagtens undvære Danmark.
Blogger
Frank siger godt nok, at EU kan undvære Danmark, jeg tror ikke han har ret ift til Europol bl.a., men det kan være jeg er for indbildsk.
jan 2012
jan 2012
Der er meget forskellige regler fra stat til stat. For at nævne et af de nyere eksempler var der jo det med at USA skulle tage en del af flygtningene fra verdens brandpunkter !! Der var nogle stater der meget klart meldte ud at det blev ikke her ................ Mht deres våbenlovgivning, færdselslove, love om eurforiserende stoffer, tax mv. Når jeg importere til USA er der også meget forskellige regler eks emulutions krav på køretøjer Osv osv
Staterne er som små lande... Prøv at spørg igen Torben
Blogger
Jamen, det er jo ikke alt det, DK vil have, derfor blev det et NEJ.
Samarbejde er ikke lig med at afgive selvstændighed!
Det er jo ikke rigtigt, stemte vi ja til hele Kagen, var det ikke kun samarbejdet men også EU's love og regler, altså det er ikke i Folketinget det foregår, nej det er i Bruxelles, beslutninger bliver taget.
EU er og bliver ikke noget, der kan sammenlignes med USA...
De enkelte stater i USA har kun et selvstyre på størrelse med en lille dansk kommune men EU består af 28 suveræne stater, som selv vælger de områder TIL hvor overordnede instanser er praktiske - men i det daglige kan alle EUlande beholde deres egen måde at styre på via deres selvstændige parlamenter.
Jamen, hvorfor så de afstemninger, hvis det er sådan det foregår, det er jo ikke sådan det foregår, giver vi afkald på retsforbeholdet, så er det slut med selvstændige beslutninger.
Husk at stemme nej i morgen... ;)