820 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Julemandens gratiale til politikerne. Julemandens gratiale til politikerne.

Så kom julen også til Borgen. Julemanden var lige forbi med sin sæk, godt stoppet med millioner af kroner.
Det var en lille lønstigning på 40 procent til vores i forvejen højt betalte politikere,

Hele 52 millioner kroner var der i den pragtfulde julesæk. Og der var ikke en seddel der blev tabt undervejs til den almindelige borger i landet. Ja der kan man i sandhed sige at hvor der ikke handles der spildes heller ikke.

De handler der bliver indgået, foregår nemlig mest internt, hen over hovedet på de vælgere, der var så naive at tro at de havde nogen som helst indflydelse på beslutningerne der bliver taget i vort land.
Det som man i folke munde kalder for demokrati.
Hvis man ved sidste valg stemte efter sin overbevisning, og regnede med at de ideer og ønsker man havde politisk, blev effektueret så tog man grundigt fejl.

Der er ingen fine følelser og hensynstagen når man skifter mening undervejs imellem 2 valg perioder. Man handler bare indbyrdes, selv om det så også strider mod de målsætninger og standpunkter man havde i forhold til sine vælgere. Det er ikke så vigtigt.

Nej når der bliver viftet med en minister titel og en markant stor lønforhøjelse, så falder alle de idealer som man delte med sine vælger, forduftet og glemt.

Det er godt at de mennesker der driver vores land, har råd til at holde en god jul, Det har de ihvertfald sørget godt for med deres egen lønstigning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Julemandens gratiale til politikerne.
  • #2   9. dec 2016 Nææh - er der ikke lønstop, eller er det kun for nogen. Men rent bort set fra det, så kunne jeg ikke tænke mig at bytte, det er et døgnjob, hvor privatlivet ikke kendes så meget til, jeg synes hurtigt, de kommer til at se hærdet ud, så nej tak.

• #3   9. dec 2016 ja det tærer meget på dem, man kan bare se hvor meget Obama er ældet på de 8 år han har været præsident.
    Men jeg syntes også at den almindelige danske arbejder kan blive slidt meget af fysiske job. smiley smiley

Se nu bare dig selv jetset, du arbejder i et fag som kræver meget af kroppen, det kan også tære meget. Alene din ryg og hænder og arme bliver udsat for stor belastning, alene af den grund at det er meget ensartede bevægelser. smiley smiley

• #5   9. dec 2016 Ja, jeg er godt slidt, det kan jeg godt mærke, når jeg bliver kold, så nej, jeg holder heller ikke til ret mange år mere smiley

• #7   9. dec 2016 Ja - og så har jeg en anden god måde, der gør at jeg går på lyserøde skyer i weekenden smiley

• #8   9. dec 2016 # 4
    ja fedte det eneste vi magter er at brokke os sammen, men der er ikke nogen mulighed for at lave et lille rebelsk oprør, det har vi jordnære danskere ikke psyke til, måske hvis vi sultede så kan det være at vi blev lidt mere oprørske. smiley smiley

Nåh Jetset Nu blev jeg lidt nysgerrig, hvad mon det kan være.

• #9   9. dec 2016 Hvor i alverden får man andre steder en lønforhøjelse på 40%....?????
    Der gør man selvfølgelig der, hvor man selv bestemmer det... smiley smiley smiley

• #10   11. dec 2016 Nu må i jo lige huske på at politikerne ikke er politikere for vores skyld..... smiley
    De er der kun fordi det er deres job og for at mele kagen for dem og deres. Hvornår har i sidste hørt om en politiker der havde en plan for at redde verden eller bare vores eget lille land ??? smiley
    Nææææ.... De prøver bare at lure hvilke meninger der pt. er populære på de sociale medier og indretter så deres politik efter det... smiley

• #11   11. dec 2016 Der var en hel anderledes respekt for politikerne for 40 år siden !!! smiley

Kommentér på:
Julemandens gratiale til politikerne.

Annonce