Tvungen opgivelse af kronen Tvungen opgivelse af kronen
Danmark har 2 gange stemt nej til Euroen, men hemmelige papirer er dukket op fra et møde forrige uge i Strasbourg hvor deltagere blev bedt om ikke at tage noter.
Mødet emne var at alle lande skulle indføre Euroen inden 2025 samt en fast skat til EU.
en tysk avis har fået fingre i de hemmelige papirer:
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/eurokrise/eu-kommission-fordert-mehr-geld-fuer-den-eurozone-15026944.html
//citat
EU-kommissær med ansvar for eurosamarbejdet Valdis Dombrovskis kalder imidlertid Frankfurter Allgemeine Zeitungs historie om indførelse af euroen i alle medlemslande inden 2025 for en 'misforståelse'.
//citat slut
Hvordan mon de vil tvinge Euroen igennem? Det er ikke noget den danske regering kan bestemme eller EU - Der skal en folkeafstemning til. Man kan holde en masse folkeafstemninger ud i træt for at få et ja men så dumme tror jeg ikke borgen er - ej at befolkningen ville deltage i ved simpelt at boykotte et sådan.
Og hvad skulle formålet være?
//citat
Målsætningen skulle ifølge det tyske medie være at skabe mere 'demokratisk kontrol' i eurozonen.
//citat slut
Den fatter jeg hat af, vi afregner da i flere tilfælde som virksomhed i Euro vi tager også imod Euro fra turister når de handler i butikker så eh? Hvorfor ændre på noget som fungerer?
Som tanke var EU da en dejlig ting hvis man kiggede på det som handelspartnere imellem - men det var dengang, nu er det et stort bæst med snyltere, bedragere og blyantspenge, som de kan bruge til det de har lyst til uden, at det skal skrives i budgettet.
Nej vi skal stå fast på vores krone og jeg kan ikke se hvordan man kan gennemtvinge Euroen udenom borgerne.
Det kommer heller ikke bag på nogen at priserne vil stige ved at overgå fra Kronen til Euroen for man regner ikke nedad men opad.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 446 Svar: 9.934
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Skulle også lige nærlæse det lort fra Eu. og kigge på datoen
Blogger
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
Blogger
#4 - ja, noget skal der ske, jeg synes de skal koncentrere sig om Eurapas fælles problem, flygtninge/emigranter, det mener jeg, landene imellem er interesseret i, se på Ungarn, de har forstået teksten.
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 17 Emner: 50 Svar: 711
Vi har to gange fortalt de satans politikere, at vi IKKE vil ha' den skide Euro..
Desværre kan vi godt regne med at de bliver ved med at spørge indtil de får det svar de vil ha'.... Og når de så har fået det "ja", så spørger de helt sikkert ALDRIG igen...
Men det bliver nu alligevel lidt spændende at se hvilke "godbidder" de ligger med i "valg-pakken" for at få os narret til at sige ja...
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Blogger
Står EU stærkt, har vi fået det bedre, økonomisk på alle punkter, gang i beskæftigelsen og vi kan måle os med andre stormagter eller hvordan ser det egentlig ud ??
Blogger
Udover "flygtninge" så har vi pt et kæmpe problem med romaer i København, de flyder i gaderne, bruger dem ligeledes til toilet, flyder i diverse parker, stjæler og er også ubehagelige
Blogger
Jamen, så kan jeg ikke forstå, hvorfor ikke DK bare følger dem til grænsen eller bedst sender dem med et fly, men de skal jo fanges - Vi kan ikke bare lade dem flyde i diverse parker, torve og gader, de er rædselsfulde
Tvungen opgivelse af kronen